شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41377 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آشنایی با شهر تورنتو برای زندگی و اقامت در کانادا
    29 دی 1399 - 10:41
    شناسه : 179634
    0

    بدون شک تورنتو یکی از جالب ترین مکان های جهان است. تاریخچه آن چنان غنی و گسترده است که همیشه واقعیت هایی در مورد این شهر وجود دارد که مردم را غافلگیر می کند

    پ
    پ

    آشنایی با شهر تورنتو کانادا

    شهر تورنتو مرکز استان انتاریو، در ساحل شمال غربی دریاچه انتاریو واقع شده است. تورنتو به ترتیب با استان کبک در شرق و ایالت های نیویورک و میشیگان در جنوب شرقی و جنوب غربی همسایه است. شهر تورنتو با جمعیتی کمتر از ۳ میلیون نفر، بزرگترین شهر کانادا و یکی از بزرگترین شهرهای آمریکای شمالی است.

    تورنتو همچنین یکی از چند فرهنگی ترین شهرهای جهان است که زندگی در تورنتو را به یک تجربه چند فرهنگی فوق العاده برای همه تبدیل کرده است. بیش از ۱۴۰ زبان و گویش در این شهر صحبت می شود و تقریبا نیمی از جمعیت تورنتو در خارج از کانادا متولد شده اند.

    اگرچه شهر تورنتو پایتخت کشور کانادا نیست، با این وجود مرکز بسیاری از صنایع در کانادا است و بنابراین فرصت های اقتصادی زیادی را برای تازه واردان فراهم می کند. تورنتو که به طور مداوم به عنوان یکی از دوست داشتنی ترین شهرهای جهان رتبه بندی می شود، از شهرتی هیجان انگیز، متنوع، تمیز و امن برای استقرار مهاجران برخوردار است.

    شرایط زندگی در تورنتو

    شرایط زندگی در تورنتو کانادا

    دمای متوسط ​​ژانویه حدود ۴/۲ درجه سانتی گراد است، اما عامل سرمای هوا می تواند این دما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. در تابستان، متوسط ​​دما در جولای در کمترین حد ۷۰ درجه فارنهایت (حدود ۲۲٫۲ درجه سانتی گراد) است. با این حال، داشتن روزهای تابستان که درجه حرارت از ۹۰ درجه فارنهایت (۳۲ درجه سانتیگراد) و رطوبت ۱۰۰ درصد باشد غیر معمول نیست.

    زندگی بدون اتومبیل به بسیاری از افراد ساکن تورنتو توصیه می شود و بیشتر افراد بدون داشتن وسیله نقلیه موفق به گذراندن زندگی می شوند. خوشبختانه، حمل و نقل عمومی که توسط کمیسیون حمل و نقل تورنتو (TTC) اداره می شود، بسیار جامع است. دو خط اصلی مترو وجود دارد : خط ۱ که از شمال به جنوب می رود و خط ۲ از شرق به غرب می رود. مترو به طور مکرر، هر دو دقیقه در ساعت شلوغی و تقریبا هر پنج دقیقه در زمان های دیگر، کار می کند. خدمات مترو تقریباً از ۶ صبح تا ۲ بامداد انجام می شود و یکشنبه ها از ۸ صبح شروع می شود.

    دوچرخه سواری برای کسانی که در تورنتو زندگی می کنند بسیار محبوب است و در صورت تهیه تجهیزات زمستانی مناسب دوچرخه سواری در تمام طول سال امکان پذیر است. بیشتر مرکز شهر دارای خطوط مخصوص دوچرخه سواری است و این افراد با آرامش خاطر می توانند از آن لذت ببرند.

    هزینه زندگی در کانادا

    هزینه های زندگی در تورنتو

    متوسط هزینه های زندگی در تورنتو بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار در ماه تخمین زده می شود. این میزان هزینه عنوان شده به سبک زندگی افراد بستگی دارد. بیشترین میزان هزینه زندگی در تورنتو مختص به هزینه های مسکن می باشد که در حدود ۳۸ درصد هزینه های کل را در بر می گیرد. پس از آن هزینه های سوپر مارکت و رستوران در جایگاه بعدی قرار دارند.

    مواردمیزانهزینه(دلار)
    رستورانیک وعده۲۰
    مرغیک کیلو۱۳٫۵۴
    گوشتیک کیلو۱۶٫۳۲
    حمل و نقل عمومییک ماه۱۵۴٫۵
    اینترنت، برق، گاز و آبیک ماه۲۲۴٫۱۵
    اجاره ملک وسط شهرماهانه۱۸۰۰ تا ۲۱۰۰
    اجاره ملک اطراف شهرماهانه۱۴۰۰ تا ۱۸۰۰

    هزینه های عنوان شده متوسط هزینه های زندگی در شهر تورنتو است. از همین رو هزینه های زندگی برای یک خانواده بیشتر از این میزان عنوان شده می باشد. در همه روش های مهاجرتی برای ورود به کشور کانادا، مهاجران می بایست معادل هزینه های یک سال زندگی را تحت نامه تمکن مالی به سفارت ارائه دهند.

    مزایا و معایب زندگی در تورنتو برای مهاجرین

    مزایا و معایب زندگی در تورنتو برای مهاجرین

    انتقال به تورنتو ممکن است برای برخی از ما ترسناک به نظر برسد. به هر حال، این بزرگترین شهر کانادا است که شما برای زندگی انتخاب کرده اید. زندگی در هر شهر با مزایا و معایبی همراه است که در خصوص تورنتو هم این امر صدق می کند. آشنایی از آن به مهاجران کمک می کند تا با نگرش کامل انتخاب صحیحی را داشته باشند. در ادامه به مزایا و معایب زندگی در تورنتو برای مهاجرین اشاره می شود.

    مزایای زندگی در تورنتو

    • تورنتو چند فرهنگی است: تورنتو یکی از متنوع ترین شهرهای جهان است که بیش از نیمی از ساکنان آن به اقلیت قابل مشاهده تعلق دارند و بیش از ۲۰۰ زبان صحبت می کنند. صرف نظر از اینکه اهل کجا باشید، شخصی از زادگاه شما در تورنتو زندگی می کند.
    • تورنتو ایمن است: در مقایسه با دیگر شهرهای بزرگ آمریکای شمالی، تورنتو بسیار ایمن است.
    • تورنتو سرگرم کننده است: با هجوم بسیاری از مردم از سراسر کانادا و جهان به تورنتو، جوامع مستقر برای هر سرگرمی ممکن وجود دارد.
    • فرصت های شغلی زیادی پیش رو افراد است: یکی از برترین مزایای زندگی در این شهر، وجود فرصت های بیشمار کاری برای مهاجران است. این نکته سبب می گردد که افراد در بدو ورود و در سریع ترین زمان ممکن وارد بازار کار شوند.

    معایب زندگی در تورنتو

    • خرید خانه در تورنتو گران است: هزینه های بالای مسکن حداقل در آینده ای قابل پیش بینی واقعیت زندگی در تورنتو است. متوسط هزینه خرید ملک در تورنتو در حال حاضر در حدود ۱٫۳۵ میلیون دلار تخمین زده می شود.
    • اجاره در تورنتو نیز گران است: متوسط هزینه های اجاره مسکن در تورنتو از متوسط هزینه های مسکن در این کشور به مراتب بالاتر می باشد.
    • در تورنتو همیشه ترافیک است: با توجه به جمعیت زیاد این شهر، حمل و نقل با وسایل شخصی با ترافیک همراه است. این موضوع برای افرادی که در تهران زندگی می کنند بسیار طبیعی است.
    جاذبه های دیدنی تورنتو

    جاذبه های دیدنی تورنتو

    تورنتو پرجمعیت ترین شهر کانادا، مرکز استان انتاریو، پرجمعیت ترین کلانشهر کانادا است. از همین رو وجود جاذبه های دیدنی بیشمار در این شهر، امری محتمل است. در این بخش فقط برخی از جاذبه های دیدنی شهر تورنتو آمده است. لازم به ذکر است که برای هر روز خود می توانید یک برنامه مفرح در این شهر داشته باشید.

    برج CN

    یکی از اولین جاذبه های تاریخی شهر تورنتو که همه مهاجران در بدو ورود با آن ملاقات می کنند، برج CN است. این برج به عنوان یکی از عجایب هفت گانه دنیای مدرن شناخته می شود. این برج پس از برج دبی، پر ارتفاع ترین برج جهان است. مهاجران برای تجربه دیدار مناظر از ارتفاع، ساعاتی را در این برج طی می نمایند.

    آکواریوم ریپلی کانادا

    در حدود ۱۶ هزار حیوان دریایی در آکواریوم ریپلی کانادا زندگی می کنند. بازدیدکنندگان با قدم زدن در تونلی زیر آب که بزرگترین تونل منطقه آمریکای شمالی است، تمام این زندگی دریایی را مشاهده می کنند. برای میزبانی از این همه حیوان دریایی به ۵٫۷ میلیون لیتر آب نیاز است.

    موزه سلطنتی انتاریو

    موزه سلطنتی انتاریو یکی از موزه های مورد علاقه مردم تورنتو است. این موزه تاریخ طبیعی را با فرهنگ های جهانی ترکیب می کند، نمایشگاه هایی از دایناسورها و مردم ماقبل تاریخ گرفته تا منسوجات و تنوع زیستی. این مکان بزرگترین مجموعه نمایشگاه های معماری چینی در خارج از چین را در خود جای داده است، اما همچنین دارای مجموعه های گسترده ای از آثار دیگر کشورها از جمله آفریقا و خاورمیانه است.

    بازار سنت لورنس

    مهاجران هنگام بازدید از بازار سنت لورنس می توانند خریدهای روزمره خود را تهیه کنند. این بازار در سال ۱۸۰۳ تاسیس گردید و تا به امروز به فعالیت خود ادامه می دهد. در تور پیاده رودی در این بازار می توان غذاهای متنوع را میل کرد و از تنوع محصولات کشاورزی این شهر دیدن کرد.

    تالار مشاهیر هاکی

    تورنتو یک شهر هاکی روی یخ از سال ۱۹۱۷ با تاسیس Toronto Maple Leafs بوده است. این مکان همچنین میزبان تالار مشاهیر هاکی است که باعث می شود برای بازدیدکنندگانی که عاشق این ورزش مهیج هستند، یکی از جاذبه های دیدنی باشد. این موزه که میزبان جام معتبر استنلی است، بزرگترین بازیکنان این ورزش را به نمایش می گذارد و همچنین تاریخچه آن را از طریق مصنوعات و فیلم توضیح می دهد.

    دانستنی های کانادا

    دانستنی های تورنتو

    بدون شک تورنتو یکی از جالب ترین مکان های جهان است. تاریخچه آن چنان غنی و گسترده است که همیشه واقعیت هایی در مورد این شهر وجود دارد که مردم را غافلگیر می کند. چقدر شهر تورنتو را می شناسید؟ در این بخش به ۱۰ واقعیت و دانستنی تورنتو اشاره می شود. با ما همراه باشید تا قبل از ورود به این شهر، آشنایی کامل از این شهر را داشته باشید.

    1. کمترین دمای ثبت شده در تورنتو ۳۱- درجه سانتیگراد در سال ۱۹۴۳ بوده است.
    2. تورنتو سالانه بیش از ۴۰ میلیون بازدید کننده را پذیرا می باشد و بازدیدکنندگان در طول بازدیدهای خود ۷٫۲ میلیارد دلار هزینه می کنند.
    3. تورنتو از سطح دریا ۷۶٫۵ متر ارتفاع دارد و بالاترین نقطه آن تقاطع استیلز و کیل با ۲۰۹ متر است.
    4. تورنتو بیش از ۱۵۰۰ پارک و ۱۰ میلیون درخت دارد.
    5. تورنتو سومین قطب بزرگ تولید فیلم در آمریکای شمالی است.
    6. باغ وحش تورنتو بزرگترین باغ وحش کانادا و سومین باغ وحش بزرگ جهان است که ۱۶۰۰۰ حیوان از ۴۹۱ گونه مختلف را در خود جای داده است.
    7. تقریباً نیمی از جمعیت تورنتو در خارج از کانادا متولد شده اند.
    8. جزایر تورنتو بزرگترین جامعه بدون خودروی شهری در آمریکای شمالی است.
    9. حدود یک چهارم فیلم های هالیوود در تورنتو فیلمبرداری می شوند و این شهر را به یکی از محبوب ترین مکانها برای تولید فیلم تبدیل می کند.
    10. شما می توانید بیش از ۱۸۰ زبان و گویش مختلف را در تورنتو بشنوید، زیرا بیش از یک سوم افرادی که در آنجا زندگی می کنند به زبانی غیر از انگلیسی و فرانسه صحبت می کنند.

    نتیجه گیری

    شهر تورنتو یکی از برترین شهرهای کشور کانادا و دنیاست که سالانه افراد زیادی برای زندگی در این شهر با یکی از روش های مهاجرتی اقدام می نمایند. روش هایی همچون ویزای تحصیلی، ویزای کار و ویزای توریستی از معمول ترین روش های مهاجرتی برای ورود به شهر تورنتو می باشد. در همه این روش های عنوان شده، مهاجران یک بازه زمانی را در این شهر سپری می نمایند.

    با توجه به مطالب عنوان شده، شهر تورنتو پایگاهی ایده آل برای زندگی و اقامت در کانادا می باشد. از همین رو در صورت امکان و احراز شرایط مورد نیاز می توان تجربه لذت بخشی را برای ادامه زندگی خود مهیا کنید. دانشگاه های معتبر جهانی، بازار کار مناسب، سطح بالای رفاهی زندگی و جاذبه های دیدنی، فقط به عنوان بخشی از مزایای شهر تورنتو می باشد.

    از چه روشی می توانید برای مهاجرت به تورنتو اقدام نمایید؟ چه روشی به عنوان بهترین گزینه برای زندگی در کانادا انتخاب می شود؟ نظرات و دیدگاه های خود را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین برای بررسی شرایط و نحوه اقدام برای مهاجرت و زندگی در کانادا، می توانید با مشاوران موسسه arianaabroad.com آریاناپارس در ارتباط باشید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.