شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • هشدار سقوط بهمن و باد بسیار شدید در گیلان / باران و کولاک برف در راه است
    07 بهمن 1399 - 21:01
    شناسه : 179832
    0

    معاون پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: روز پنج شنبه 9 بهمن با ورود سامانه بارشی، در غرب و شمال غرب برف و باران و در ارتفاعات کولاک آغاز می شود، روز جمعه گستره بارش ها کل غرب کشور، دامنه جنوبی البرز مرکزی، غرب خزر و دامنه زاگرس مرکزی و جنوبی را در بر می گیرد.

    پ
    پ

    هواشناسی - هشدار سقوط بهمن و باد بسیار شدید در گیلان / باران و کولاک برف در راه است -

    به گزارش «بامردم» به نقل از فارس؛ محمد اصغری در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: تا روز پنجشنبه هفته جاری جوی آرام و پایدار در اغلب مناطق کشور حاکم است، در این راستا انباشت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش بینی می شود.

    وی ادامه داد: روز پنج شنبه 9 بهمن با ورود سامانه بارشی برف و باران و در ارتفاعات کولاک برف در غرب و شمال غرب کشور آغاز خواهد شد.

    معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز جمعه ۱۰ بهمن با تقویت سامانه بارشی گستره بارش ها را در شمال غرب و غرب و جنوب غرب، دامنه های جنوبی البرز مرکزی، غرب سواحل خزر و دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی خواهیم داشت.

    اصغری بیان کرد: روز شنبه ۱۱ بهمن فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، سواحل خزر، دامنه ها و ارتفاعات البرز، شمال شرق کشور، دامنه زاگرس جنوبی، جنوب کشور و با شدت کمتر در دامنه های زاگرس مرکزی و شرق کشور خواهد بود و روز یکشنبه سامانه بارشی از شرق و شمال شرق کشور خارج می شود.

    وی اظهار داشت: از امروز تا پایان هفته روند افزایش دما را به صورت تدریجی در اغلب مناطق کشور داریم این افزایش دما در شمال غرب، سواحل خزر، شمال شرق و شرق کشور و همچنین بخش هایی از جنوب شرق بین ۶ تا ۱۰ درجه خواهد بود.

    معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: با توجه به افزایش دما امکان ذوب برف و بالا آمدن سطح آب رودخانه های محلی در سواحل خزر وجود دارد.

    اصغری گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری وزش باد شدید و بسیار شدید در استان های اردبیل و گیلان خصوصاً در دامنه ها، دره ها و مناطق کوهستانی این استان ها پیش بینی می شود و احتمال سقوط بهمن در این مناطق دور از انتظار نیست.

    وی اظهار کرد: امروز و فردا شرق و مرکز خلیج فارس مواج خواهد بود و از اواخر وقت پنج شنبه ۹ بهمن و همچنین روز جمعه شمال خلیج فارس مواج است.

    معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: همچنین از پنجشنبه غرب دریای خزر مواج خواهد بود و به تدریج تا شنبه دریای خزر مواج خواهد ماند.

    اصغری در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده قسمتی ابری و غبار آلود پیش بینی می شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۲ و سه درجه خواهد بود.

    وی گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۱ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

    معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز آینده در ۲۱ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.