×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

اضافه وزن چاقی شکم - خطر اضافه وزن در کمین کودکان گیلانی / چاقی نوجوانان در مرز هشدار است -

به گزارش تسنیم، مسعود نوروزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به‌دنبال افزایش همه‌گیری کرونا در گیلان یکی از مشکلات ایجاد شده معضل اضافه وزن کودکان و نوجوانان است.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان داشت: کم تحرکی خانواده‌ها و افزایش وزن کودکان و نوجوانان در گیلان در مرز اعلام هشدار قرار دارد.

نوروزی افزود: این موارد در دراز مدت می‌تواند خطر آفرین بوده و بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان، دیابت، فشار خون و بیماری‌های دیگری را برای کودکان و نوجوانان در سنین بزرگسالی ایجاد کند.

وی تصریح کرد: به‌دنبال تعطیلی مدارس و باشگاه‌های ورزشی تحرک کودکان و نوجوانان در گیلان کاهش یافته و برای رفع معضلات ناشی از آن باید اقداماتی صورت گیرد.

نوروزی گفت: یکی از راه‌های مقابله با اضافه وزن در کودکان و نوجوانان این است که آن‌ها را به انجام فعالیت ورزشی در حیاط منزل و یا مکان‌هایی که امکان ابتلا به کرونا در آ ن حداقل است ترغیب کنیم.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: خانواده‌ها باید سعی کنند که کودکان از غذاهای چرب، سرخ کردنی و پرکالری بسیار کمتر از قبل استفاده کنند.

نوروزی ابراز داشت: کودکان و نوجوانان استفاده از حبوبات، سبزیجات، میوه و غذاهای خانگی کم کالری را در برنامه غذایی خود قرار دهند تا بتوانیم از این معضل در استان گیلان جلوگیری کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.