×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

سید مهدی رجایی 1 - یکسان‎سازی سیما و منظر بافت تاریخی لنگرود|شهرداری ابزار لازم برای مقابله با سدمعبر را ندارد -

وی با اشاره بر لزوم آسفالت معابر شهری اظهار کرد: شورای دوره پنجم کوله باری از مشکلات ۲۰ سال گذشته را به دوش کشیده است و در جلسه با آیت الله فلاحتی درخواست کردیم که در چله دوم انقلاب، همانگونه که به روستاها خدمات زیادی ارایه شد اینبار حاکمیت به شهرها توجه بیشتری داشته باشد.

رجایی از درخواست شهرداری لنگرود برای برداشت شن و ماسه خبر داد و گفت: درحالی که برای معابر شهری ۶ ماه پیش درخواست کرده بودیم هنوز موفق نشدیم اما یک پیمانکار خصوصی و شرکت‌ها به راحتی مجوز دریافت کرده اند.

شهردار لنگرود گفت: تا زمانی که مشکل حل شود مجبوریم مصالح را به طور آزاد خریداری کنیم درحالیکه اعتباری برای این موضوع نداریم و مثل یک بنگاه اقتصادی باید از درآمدهای خودمان این کار را انجام دهیم.

وی از پرداخت حقوق و مزایای پرسنل خبر داد و گفت: برای خرید مصالح از خارج استان قراردادی بسته شده که بنا بر اولویت کوچه‌ها شن ریزی صورت می‌گیرد.

رجایی درباره آخرین وضعیت خیابان چمران نیز اظهار کرد: این پروژه حدود یک ماه دیگر نیاز به کار دارد و آسفالت آن نیز انجام می‌شود.

شهردار لنگرود در ادامه با بیان اینکه ساخت گرمخانه در لنگرود نیازمند اعتبارات مصوب شهرستانی است، اظهار کرد: کار گروهی در این زمینه به ریاست فرماندار وجود دارد که در این حوزه تصمیم گیر است.

رجایی با تاکید بر لزوم آگاهی مردم و آشنایی انها نسبت به حقوق خود تصریح کرد: برخی مباحث نیازمند اطلاع‌رسانی است.

وی با بیان اینکه شهرداری به تنهایی ابزار لازم مقابله با سدمعبر را ندارد، اظهار کرد: فضای شهری برای کل شهروندان است و نه دستفروشان. این معضل در سراسر کشور وجود دارد اما در لنگرود به دلیل آنکه در گذشته برخوردی صورت نگرفت و برخی سد معبر را حق خود دانسته‌اند و نیازمند این هستیم که تمام دستگاه‌ها و اعضای شورای تامین به شهردار کمک کنند.

شهردار لنگرود تصریح کرد: شهرداری اقدام به تعبیه یک مکان برای دستفروشان کرده است و نمیتوانیم با ان‌ها به طور فیزیکی درگیر شویم.

رجایی با بیان اینکه سدمعبر دستفروشان و مغازه داران دو مقوله جدا از هم هستند، تصریح کرد: در رابطه با مغازه داران نیز اتاق اصناف و سازمان صمت از ابزارهای قانونی لازم برخوردار هستند که تا به امروز متاسفانه اقدامات لازم صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: اتاق اصناف و اتحادیه‌ها در زمان صدور پروانه کسب از شهرداری‌ها استعلام نمی‌گیرند اما ابلاغیه استانداری گیلان و رای دیوان عدالت اداری بر این نکته تاکید دارد.

شهردار لنگرود با بیان اینکه حضور مدیرکل میراث فرهنگی گیلان در لنگرود پربرکت بود، اظهار کرد: تصمیمات خوبی در رابطه با بافت تاریخی لنگرود و یکسان سازی سیما و منظر بافت تاریخی خصوصا میدان اصلی شهر گرفته شد که پس از آن سردرب تمام مغازه‌ها یکسان می‌شود که جلوه خاصی به شهر میدهد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.