شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41377 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • واکسن کرونا اجباری نیست/ برای واکسیناسیون از کسی تعهد نمی گیریم
    20 بهمن 1399 - 8:49
    شناسه : 180419
    0

    سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای انجام واکسیناسیون کووید ۱۹ هیچ اجباری وجود ندارد و ما از کسی تعهدی نمی‌گیریم و هرکسی که بخواهد می‌تواند داوطلبانه واکسینه شود و اجباری در کار نیست.

    پ
    پ

    رضا رییسی - واکسن کرونا اجباری نیست/ برای واکسیناسیون از کسی تعهد نمی گیریم -

    به گزارش «بامردم» به نقل از وزارت بهداشت؛ سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای انجام واکسیناسیون کووید ۱۹ هیچ اجباری وجود ندارد و ما از کسی تعهدی نمی‌گیریم و هرکسی که بخواهد می‌تواند داوطلبانه واکسینه شود و اجباری در کار نیست.

     علی رضا رییسی روز یکشنبه درباره برخی موارد مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر اجباری بودن واکسیناسیون یا اخذ تعهد برای تزریق واکسن کرونا افزود: واکسیناسیون کووید ۱۹ کاملا رایگان بوده و از طریق شبکه بهداشت و درمان انجام خواهد شد. گروه هدف برای انجام واکسیناسیون در شبکه بهداشت مشخص بوده و بر اساس سند ملی واکسیناسیون عمل خواهد شد.

    وی بیان کرد: تا پایان سال ۹۹، گروه آسیب پذیر فاز یک که حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هستند برای کرونا واکسینه می‌شوند.

    واردات واکسن کرونا

    معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره واردات واکسن کووید ۱۹ گفت: پنجشنبه هفته گذشته اولین محموله واکسن کرونا از روسیه وارد کشورمان شد و برنامه ریزی شده که بر اساس اولویت ها، واکسیناسیون انجام شود.

    وی افزود: اولویت بندی واکسیناسیون طبق سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و در فاز اول، کادر بهداشت و درمان و گروهی از سالمندان، معلولان و جانبازان که در مراکز نگهداری می‌شوند واکسینه خواهند شد.

    اولین گروهی که واکسینه می‌شوند

    رییسی اظهار کرد: اولین گروهی که واکسینه می‌شوند، پرسنل بخش کرونا و پرسنل آی سی یوهایی هستند که مستقیم با افراد مبتلا به کووید ۱۹ سروکار دارند و بعد از آن به سراغ مراکز نگهداری سالمندان، معلولان و جانبازان می‌رویم.

    واکسن از منبع دیگری نیز به دستمان خواهد رسید

    معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: خبر خوش دیگر اینکه واکسن از منبع دیگری نیز به دستمان خواهد رسید و تا پایان سال ۹۹، گروه آسیب پذیر فاز یک که حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هستند، واکسینه می شوند.

    میزان واردات واکسن کرونا

    وی درباره میزان واردات واکسن کووید ۱۹ گفت: تاکنون ۲۰ هزار دوز واکسن کووید ۱۹ وارد شده و هفته آینده نیز ۱۰۰ هزار دوز دیگر وارد خواهد شد و به همین ترتیب محموله‌های بعدی نیز وارد خواهند شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.