×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

مهدی رجایی - ساماندهی مهمترین بافت تاریخی لنگرود / پل خشتی برای لنگرودیها از ارزش خاصی برخودار است -

سید مهدی رجایی در آیین افتتاح سنگ فرش میدان انقلاب با بیان این جمله گفت: ساماندهی بافت تاریخی در واقع سنگ بنای فرهنگ هر جامعه بوده و زیربنای و محور همه ی فعالیت های اقتصادی، عمرانی محسوب می شود.

وی اظهار داشت: پروژه ساماندهی پل خشتی لنگرود مقوله ای گسترده و مهم و به عبارتی این مجموعه منسجم و نظم یافته یادگار روزگاران کهن است و برای لنگرودیها از ارزش خاصی برخوردار است.

شهردار لنگرود با اشاره به اینکه توسعه فضای توریستی و گردشگری،احیای بافت تاریخی و تبدیل آن به مکانی جهت جذب توریست و گردشگر اولویت شهرداری و شورا در دوره پنجم بود که در این راستا شهرداری در محوطه پل خشتی که به عنوان هویت شهر به شمار می رود، در قالب طرح بازآفرینی، در فازهای مختلف اقداماتی را در محدوده محوطه پل خشتی در دو ضلع مختلف پل احیا و بازآفرینی اجرا نمود و امروز نیز شاهد اجرایی شدن ادامه این پروژه در فاز سوم، پروژه سنگفرش میدان انقلاب (فلکه اصلی) هستیم.

وی افزود: در فاز بعدی این طرح، تغییر المان موجود در میدان و محوطه بازسازی شده پل خشتی است که بزودی اجرایی می شود.

شهردار لنگرود گفت: برنامه آینده با حفظ بافت سنتی و قدیمی فضا، روند ساخت پیاده‌ راه و سنگفرش حدفاصل خیابان ۱۷شهریور و سه راه جاده چمخاله است که در مرحله مطالعه قرار دارد.

شهردار لنگرود با توجه به اینکه لنگرود، دو دستان گردشگری خود، لیلاکوه و چمخاله را از دست داد و به غیر پل خشتی و پارک فجر، فضای گردشگری دیگر ندارد، با رایزنی و حمایت‌ فرماندار، قصد داریم لیلاکوه را به محدوده شهر منتقل نماییم تا هم اهالی از خدمات بهره‌مند شوند و هم شهروندان از آن مجموعه استفاده نمایند.

وی افزود : امیدوارم آنچه در خروجی اتمام پروژه های شهرداری مد نظر است به خوبی اجرا شود و مورد رضایت همه لنگرودی های عزیز واقع شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.