×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

شکم ناف - آنچه که درباره ناف نمی‌دانستید - درباره ناف

شکل و سایز ناف در افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است و اندازه آن نیز بین ۱.۵ تا ۲ سانتی‌متر متغیر است؛ جالب است که حتی فرم ناف به ما نشان می‌دهد که مستعد ابتلا به چه بیماری‌هایی هستیم!

ناف می‌تواند محل تجمع انواع میکروبها باشد و به‌خاطر همین امر است که به رعایت بهداشت ناف تأکید شده است حتی شاید بتوان گفت منشأ بسیاری از بیماری‌ها به این نقطه از بدن برمی‌گردد لذا توصیه می‌شود موقع حمام کردن حتماً ناف به‌خوبی تمیز و شسته شود.

عوامل ایجاد عفونت در ناف چیست؟ یک سری عوامل هستند که باعث ایجاد عفونت در این قسمت از بدن می‌شوند مانند رعایت نکردن بهداشت، جراحیهای شکم، دیابت، کیست چربی، قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مضر و همچنین چاقی.

از جمله علائم مربوط به این نوع عفونتها می‌توان به تب، دردهای شکمی، درد هنگام ادرار کردن و التهاب اشاره داشت.

راهکارهای درمان عفونت‌های مربوط به ناف

گاهی اوقات می‌توان از طریق مالیدن روغنهای مختلف روی ناف، بسیاری از بیماریها را درمان و یا حتی مهار کرد مثلاً گذاشتن پنبه‌ای که به الکل طبی آغشته شده باشد روی ناف باعث بهبود سرماخوردگی و دردهای دوران قاعدگی می‌شود،

یا مالیدن روغن کرچک روی ناف قبل از خواب در  چند روز متوالی می‌تواند به بهبود پادرد و زانودرد کمک کند! اگر در فصل پاییز دچار ترک‌خوردگی پوست لب و دست یا اگزما شدید، از مالیدن روغن‌های طبیعی روی ناف غافل نشوید که بسیار مؤثر است و برای رفع یبوست نیز می‌توانید از ماساژ روغن زیتون روی ناف استفاده کنید.

افتادگی ناف!

اگر در زمان انجام برخی از کارها، مراقبت کافی را نداشته باشیم، این امکان وجود دارد که ناف از جای اصلی خودش حرکت کند و جابه‌جا شود مثلاً انجام دادن فعالیت‌های سنگین، بلند کردن یک وزنه بزرگ همچنین پرش از ارتفاع بلند یا حتی ترس از یک شوک ناگهانی، می‌تواند منجر به جابه‌جایی ناف شود!

به همین دلیل است که گفته شده است اگر مجبور هستید ساعت‌های زیادی را در یک وضعیت ثابت بمانید، مانند رانندگی یا پشت میز نشستن‌های طولانی، گاهی اوقات تغییر وضعیت دهید و اگر نشسته‌اید بایستید یا اگر طولانی‌مدت ایستاده‌اید چند دقیقه‌ای بنشینید تا ناف جابه‌جا نشود.

دررفتگی ناف چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟

برخی از اطبای طب سنتی معتقدند دررفتگی ناف، تعادل سیستم گوارش را برهم می‌زند چرا که ناف به‌طور مستقیم با سیستم گوارش در ارتباط است،

پس هر زمان احساس کردید داخل شکم بی‌دلیل دچار درد شده است یا دچار یبوست حاد شده‌اید، می‌توان این احتمال را در نظر گرفت که ممکن است ناف به‌اصطلاح افتاده باشد.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.