چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41424 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آیا ویروس انگلیسی مرگبارتر از کرونای چینی است؟
    01 اسفند 1399 - 21:18
    شناسه : 180688
    0

    تحقیقات جدید حاکی از آن است که ویروس کرونای انگلیسی تفاوت‌هایی با نوع سابق دارد همه همین امر، نگرانی‌هایی را برای کشورهایی که محدودیت‌های اجتماعی را کاهش داده‌اند، به همراه دارد.

    پ
    پ

    179822 - آیا ویروس انگلیسی مرگبارتر از کرونای چینی است؟ - کرونای چینی

    بهداشت‌نیوز نوشت: دانشمندان و محققان به طور فزاینده در حال بررسی نوع جدیدی از ویروس کرونا هستند که مدتی در انگلستان ظهور کرده است. آنها احتمال می‌دهند که این نوع جدید ارتباط نزدیکی با میزان مرگ و میر ناشی از ویروس مذکور داشته باشد. در این صورت خطری جدی هم انگلستان و هم سایر کشورهای درگیر ویروس را تهدید می‌کند.

    دانشمندان ماه گذشته اعلام کردند که “یک احتمال واقع بینانه” وجود دارد که بر اساس آن، این نوع جدید جهش‌یافته نه تنها بیش از انواع قبلی مسری باشد، بلکه کشنده‌تر نیز هست. اکنون، آنها در یک گزارش مستند جدید می‌گویند که “به احتمال زیاد” این نوع با افزایش خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ مرتبط است.

    طبق سندی که روز جمعه یک وب‌سایت دولتی انگلیس منتشر کرد دولت موارد جدید ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از نوع جهش‌یافته کرونا را منتشر نمی‌کند و رقم واقعی آن تقریبا دوبرابر میزانی است که به طور عمومی اعلام می‌گردد. دلایل افزایش نرخ مرگ کاملاً روشن نیست. برخی شواهد نشان می دهد که افراد آلوده به این ویروس جهش‌یافته ممکن است بار ویروسی بالاتری داشته باشند که این ویژگی نه تنها می‌تواند ویروس را مسری کند بلکه به طور بالقوه اثر بخشی روش‌های درمانی را نیز تضعیف می‌کند.

    با این حال دانشمندان در تلاشند دریابند که چه میزان از این خطر مرگ فزاینده مربوط به تمایل ویروس برای سرایت و شیوع آسان در مکان‌هایی مانند خانه‌های سالمندان است؛ جایی که اکثر افراد آسیب‌پذیر هستند. مشاوران علمی لندن روز شنبه بدون ارائه توضیحات بیشتر اعلام کردند که باتوجه به شیوع این نوع از ویروس، هرگونه کاهش محدودیت‌ها در کشورها می‌تواند خطرات زیادی به همراه داشته باشد.

    طبق تخمین دانشمندان، این نمونه از ویروس حداقل در 82 کشور گسترش یافته و 35 تا 45 درصد راحت‌تر از سایر نمونه‌ها در ایالات متحده در حال سرایت از فردی به فرد دیگر است. مقامات آمریکایی اظهار داشتند که این نوع انگلیسی می‌تواند منبع غالب عفونت در ماه مارس باشد.

    نیل فرگوسن، متخصص اپیدمیولوژی و مشاور علمی دولت انگلیس، روز شنبه در مصاحبه‌ای گفت: تصویر کلی در خصوص ویژگی‌های نوع انگلیسی ویروس، چیزی در حدود 40 تا 60 درصد افزایش خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ است. وی با اشاره به محدودیت‌های شدید در معاشرت اجتماعی که در سرتاسر انگلیس اعمال شده، خاطرنشان کرد: لازم است تدابیر و اقدامات محدودیتی موجود را تشدید کنیم.

    بخش دیگری از تحقیقات صورت گرفته حاکی از آن است که بسیاری از موارد ابتلا به کووید۱۹ حتی از نوع جدید آن، کشنده نیستند. محققان تلاش می‌کنند نقش بیماری‌های زمینه‌ای بیماران کرونایی را نیز در شدت گرفتن ویروس یا مرگ آنها بررسی نمایند. خانه‌های سالمندان یکی از اصلی‌ترین مکان‌هایی است که تحت بررسی دانشمندان برای تشخیص نحوه عملکرد ویروس در آنجا قرار گرفته است.

    در مجموع، ارزیابی دانشمندان دولت انگلیس مبنی بر این که “احتمالاً” این نوع جهش‌یافته ویروس با خطر مرگ بیشتر در ارتباط است، هنوز تنها 55 تا 75 درصد قابل‌اعتماد است. موگه سیویک ، متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند و مشاور علمی دولت انگلیس در این زمینه تصریح کرد: من فکر می کنم این نتایج احتمالاً واقعی هستند، گرچه هنوز هم محدودیت‌های زیادی در این خصوص وجود دارد

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.