×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

آزمون اس ای تی در سال ۱۹۲۶ توسط کالج برد آمریکا و جهت پذیرش و قبولی دانشجویان به دانشگاه های آمریکایی برگزار شد. هم اکنون این آزمون به یک آزمون بین المللی و جهانی تبدیل شده است به طوری که افراد پس از شرکت در این آزمون و بدست آوردن نمره ی قبولی می توانند در دانشگاه های مختلف پذیرش گرفته و شانس زندگی و تحصیل را در کشور های گوناگون در سرتاسر دنیا بدست بیاورند. آزمون اس ای تی به صورت اختصاصی جهت پذیرش در مقطع کارشناسی برگزار می شود و به رشته خاصی محدود نمی شود.

آزمون SAT به زبان انگلیسی است و  ۴ بار در سال آن هم در ماه های اکتبر، دسامبر، مارس و می برگزار می شود. با شرکت در این آزمون می توان امکان تحصیل خود را در دانشگاه های برتر کشور هایی چون آمریکا، کانادا، انگلیس، نروژ، استرالیا، ترکیه و … فراهم نمود. از ویژگی های مثبت این آزمون می توان به عدم محدودیت سنی و دفعات شرکت در این آزمون اشاره کرد. همچنین در هنگامی که در دو یا چند آزمون اس ای تی شرکت کرده باشید، بالاترین و بهترین امتیاز شما جهت معرفی به دانشگاه ها و پذیرش در آن ها محاسبه می شود.

هزینه شرکت در آزمون اس ای تی حدودا ۱۰۱ دلار می باشد و منابع اصلی آن کتاب های خود موسسه کالج برد می باشد. پس از سه هفته پس از شرکت در آزمون نیز می توانید نتایج خود را در سایت رسمی آزمون اس ای تی مشاهده کنید.

image 7785b2d6a61df4905f60ff76095a3c820a2a050b - معرفی کامل آزمون اس ای تی ( SAT ) - SAT

چرا آزمون SAT را انتخاب کنیم ؟

همانطور که گفتیم آزمون اس ای تی آزمونی استاندارد می باشد و تمامی دانش آموزان و متقاضیان از هر کجای دنیا که باشند می توانند به سوالات این آزمون پاسخ داده و نمرات کاملا استانداردی را نیز دریافت کنند. در این آزمون توانایی درک مطلب و تسلط بر زبان انگلیسی و همچنین توانایی حل مسائل ریاضی و محاسباتی سنجیده و ارزیابی می شود.

همانطور که می دانید در حال حاضر مهاجرت به کشور های اروپایی و آمریکایی برای ما ایرانیان بسیار سخت می باشد. به طوری که حتی دانشجویان نخبه نیز با درخواست خود جهت ادامه تحصیل در این کشورها با مشکلات زیادی رو به رو هستند. آزمون SAT یکی از ساده ترین و بهترین روش هایی است که با موفقیت در آن و بدست آوردن نمره قابل قبول می توانید به آرزو ها و خواسته هایتان جامه عمل بپوشانید. همانطور که گفتیم این آزمون توسط کشور آمریکا برگزار می شود و بیش از ۹۰ درصد شرکت کنندگان آن در ایالات متحده هستند اما بسیار از کشور های دیگر نیز از  این آزمون به عنوان اصلی ترین روش جهت پذیرش و قبولی دانشجویان و متقاضیان خارجی استفاده می کنند. هر ساله بسیاری از دانشجویان ایرانی در دانشگاه های معتبر انگلیسی زبان در کشور های دنیا تحصیل می کنند که از این میان کشور ترکیه محبوب ترین کشور مقصد ایرانیان شناخته شده است. چرا که جدا از مزایا و عواملی که سبب انتخاب دانشگاه های ترکیه از جانب دانشجویان می گردد، با تحصیل در دانشگاه های معتبر ترکیه امکان ادامه تحصیل در برترین دانشگاه های اروپایی و آمریکایی برای ایرانیان فراهم است.

معرفی منابع آزمون SAT

  1. کتاب کالج راهنمای رسمی آزمون اس ای تی به نام کتاب آبی یا THE BLUE BOOK
  2. بررسی پرینستون ۱۱ تست تمرینی برای آزمون اس ای تی و پی اس ای تی
  3. BARRON’S SAT
  4. PWN SAT
  5. COM
  6. COM
  7. گذراندن دوره آزمون SAT در آکادمی تخصصی توران

image 1c0e17c43caaf8750da794d5a4b216daeac1fab2 - معرفی کامل آزمون اس ای تی ( SAT ) - SAT

آزمون SAT در ترکیه

اغلب دانشگاه های معتبر ترکیه همچون دانشگاه حاجت تپه، دانشگاه بغازیچی، دانشگاه فنی استانبول، دانشگاه کوچ، دانشگاه خاورمیانه و … از آزمون اس ای تی به عنوان آزمونی استاندارد و مورد قبول جهت پذیرش دانشجویان استفاده می کنند.

به طور کلی آزمون SAT را می توان به دو نوع GENERAL SAT و SUBJECT SAT تقسیم کرد. جهت ورود به کالج های آمریکایی نیازمند شرکت در آزمون SUBJECT SAT و برای پذیرش در دانشگاه های ترکیه ای تنها آزمون GENERAL کافی می باشد. این آزمون حدودا سه ساعت و پنجاه دقیقه به طول می انجامد و شامل سه بخش کلی می شود که در ادامه به آن می پردازیم.

بخش های کلی آزمون SAT

همانطور که گفتیم آزمون اس ای تی از سه بخش تشکیل شده است که شامل بخش درک مطلب، نگارش و ریاضیات می باشد. هر سه بخش این آزمون ۸۰۰ امتیاز داشته و امتیاز کلی شما از آزمون SAT از ۱۶۰۰ امتیاز محاسبه می شود. چرا که همانطور که در ادامه خواهیم گفت بخش آخر اختیاری می باشد.

درک مطلب ( Evidence- Based Reading )

این بخش شامل سوالات تستی یا چهارگزینه ای بوده و نمره منفی نیز در آن وجود ندارد. در این بخش با ارائه متون های ادبی از متون کلاسیک و یا معاصر آمریکا، توانایی درک مطلب شما آن هم به زبان انگلیسی سنجیده می شود. ممکن است در این متون از گراف، نمودار و یا جدول نیز استفاده شده باشد اما دانستن تخصصی در این زمینه ها مهم نبوده و شما تنها با توانایی درک مطلب متون می توانید به سوالات پاسخ دهید. در این بخش شما با ۵۲ پرسش رو به رو هستید و ۶۵ دقیقه نیز برای پاسخ دادن به آن ها فرصت دارید.

ریاضیات ( Math )

این بخش شامل مباحث ریاضی همچون هندسه، آمار، جبر و … می باشد که مهارت های کلی شما در این زمینه ها ارزیابی می شود. این بخش ۳۸ سوال و ۵۵ دقیقه مهلت برای پاسخگویی به آن ها دارد.

بخش انشا ( Essay )

این بخش به صورت اختیاری بوده و نمره آن نیز به صورت جداگانه محاسبه می شود. همانطور که از نام این بخش پیداست از دانشجو و متقاضی خواسته می شود تا در مورد موضوعی مقاله یا انشا بنویسد. امیتاز این بخش برای برخی از دانشگاه ها حائز اهمیت است.

image 88d9ef45828ca8aa5665cb21ddc0fd9abec9d2c1 - معرفی کامل آزمون اس ای تی ( SAT ) - SAT

کالج برگزاری دوره های آمادگی آزمون اس ای تی ( موسسه توران آکادمی )

جهت رسیدن به آمادگی کامل در آزمون SAT می توانید دوره های این آزمون را در کالج توران گذرانده و در رشته ی مورد نظر خود در برترین کشور ها پذیرش بگیرید. آکادمی توران با چندین سال سابقه درخشان در این زمینه میزبان تمامی دانش آموزان و دانشجویانی است که در پی ساختن آینده ای روشن می باشند. در این دوره ها با برترین اساتید زبان و ریاضی در ارتباط خواهید بود و از مشورت مشاوران آگاه بدون نگرانی و دغدغه برخوردار می شوید. بهترین کتاب ها و منابع موجود در اختیار دانش پذیران قرار خواهد گرفت و با گذراندن آزمون های مشابه، با آمادگی بیشتری در آزمون اصلی شرکت خواهید کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در این زمینه با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.