×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سفر مسافرت - تکلیف سفرهای نوروزی روشن شد/ سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع و به بقیه شهرها آزاد است -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور شامگاه پنجشنبه در پایان سفر خود به قم در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی شرایط سفر‌های نوروزی در شرایط کرونایی اظهار کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا در این زمینه مصوبه دارد و ما نیز تابع آن هستیم.

او افزود: در این ستاد مقرر شده شهر‌هایی که رنگ بندی کرونایی آن ها قرمز و نارنجی است سفر کردن به آن‌ها ممنوع ولی سفر به بقیه شهرستان‌ها و شهر‌های کشور آزاد است.

رحمانی فضلی بابیان این‌که شیوه نامه های بهداشتی در ایام نوروز تشدید می‌شوند ،گفت: برپایی چادر‌های مسافرتی در بوستان‌ها و کنار خیابان و استفاده از مدارس و خانه‌های شخصی که مورد اطمینان نیست برای اسکان در ایام نوروز ممنوع است.

او تاکید کرد: مردم قبل از رفتن به هتل و رستوران جهت اطمینان بیشتر از بهداشتی بودن این مراکز با وزارت میراث فرهنگی هماهنگ کنند.

رحمانی فضلی با اشاره به ارائه دستورالعمل‌های لازم برای اتوبوس ها، قطار‌ها و هواپیما‌ها تصریح کرد: محور سلامت و صحت مردم، خود مردم هستند و آن چه که وظیفه دولت و دستگاه‌های اجرایی است مهیا کردن امکاناتی مانند پزشک، دارو و تخت و همچنین ارائه تذکر‌ها و توصیه‌های لازم است.

وزیر کشور تاکید کرد: نیت و رویکرد ما این نیست که در خصوص مردمی که یک سال در سختی هستند از روش‌های جرمی و برخورد‌های قانونی استفاده کنیم، ولی به رغم همه خویشتنداری‌ها در برخی موارد مجبور می‌شویم با متخلفان و عده معدودی که در رابطه با سلامت عموم مردم تخلف می‌کنند برخورد کنیم.

او کرونا را یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مسئولان خواند و افزود: روند درمان، پیشگیری و مقابله با این بیماری با همکاری که بین وزارت بهداشت، استانداری ها، هلال احمر و بسیج و به ویژه با رعایت شیوه نامه ‌های بهداشتی، یک روند بسیار خوبی است.

وزیر کشور همچنین با اشاره به وضعیت کرونا در قم گفت: امروز که به حرم حضرت معصومه (س) مشرف شدم، دیدم که فضای بسیار خوبی است و دستورالعمل ‌ها کاملا رعایت می‌شود برای همین روند بیماری در قم نیز یک روند قابل قبول و خوبی است.

او افزود: برای ما مبتلا شدن حتی یک نفر هم جای دغدغه و نگرانی دارد ،امیدوارم مردم با همین قوت و شدت مسائل بهداشتی را رعایت و به دستور‌ها نیز توجه کنند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار خود با مراجع و علما گفت: در این دیدار‌ها توصیه‌هایی در رابطه با مشکل‌های معیشتی و تامین کالا‌های شب عید مردم بیان شد و نگرانی‌هایی که منتقل شده را در دولت مطرح خواهم کرد.

او همچنین با اشاره به بازدید و همچنین افتتاح چند طرح عمرانی در قم تصریح کرد: در مجموع فضای قم فضای بسیار مثبتی است و وحدت بین مسئولان بسیار بالاست و همه با انگیزه کار می‌کنند، قرار شد برخی از مشکلات را پیگیری کنیم تا به موقع حل شود.

وزیر کشور با اشاره به بازدید خود از فرمانداری قم و محل ثبت نام از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا بیان کرد: تا زمان بازدید حدود ۳۴ تَن ثبت نام کرده بودند و هیات اجرایی هم تشکیل شده امیدوارم مردم در بحث مقدمات انتخابات و مشارکت نقش بسیار فعالی را ایفا کنند و بار دیگر شاهد حضورشان در صحنه باشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.