چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41347 تعداد نوشته های امروز : 16 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • جاذبه های دیدنی در شهر مشهد و سفر به قشم
    24 اسفند 1399 - 19:10
    شناسه : 181311
    1

    اغلب گردشگران تفریح در تور مشهد سفر باتو ، را با گشت و گذار و طبیعت گردی در پارک کوهسنگی آغاز می کنند که اتفاقا انتخاب درستی است . این پارک زیبا و دیدنی در همه فصول چشم اندازی خیره کننده دارد و به خصوص با آب و هوای بسیار خنکی که دارد ، محل مناسبی برای پیک نیک های تابستانی است .

    پ
    پ

    مشهد - جاذبه های دیدنی در شهر مشهد و سفر به قشم - تور مشهد

    شهر زیبا و تاریخی مشهد ، جاذبه های دیدنی و طبیعتی بسیار زیبا دارد که گاه از نظر گردشگران دور مانده و برخی تنها به زیارت حرم مطهر امام هشتم بسنده کرده و بدون گشت و گذار در این شهر همه چیز تمام ، این سفر را به پایان می رسانند . از این رو در ادامه این مطلب قصد داریم برخی از جاذبه های دیدنی شهر مشهد را به شما معرفی کنیم . پس در ادامه با ما همراه باشید .

    مشهد پایتخت مذهبی ایران نام گرفته و به واسطه بارگاه مطهر امام هشتم (رضا) علیه السلام به شهرت رسیده است . مشهد دارای طبیعتی دل انگیز و تاریخی پر فراز و نشیب است و در هر گوشه ای از این خاک ، جاذبه ای منحصر بفرد در انتظارتان خواهد بود. از آثار تاریخی متنوع گرفته تا پارک های زیبا و مجموعه های تفریحی همه و همه روزها سرگرمتان خواهد نمود . این شهر مدرن دارای بازارهای سنتی و مراکز خرید مدرن و متنوعی است که بد نسیت بخشی از زمان خود را به گشت و گذار در آن ها اختصاص دهید . همچنین در اطراف مشهد ییلاقات سرسبز و بسیاری زیبایی وجود دارد که برای گشت و گذار یکروزه بسیار ایده ال هستند . با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم  .

    پارک زیبای کوه سنگی

    اغلب گردشگران تفریح در تور مشهد سفر باتو ، را با گشت و گذار و طبیعت گردی در پارک کوهسنگی آغاز می کنند که اتفاقا انتخاب درستی است . این پارک زیبا و دیدنی در همه فصول چشم اندازی خیره کننده دارد و به خصوص با آب و هوای بسیار خنکی که دارد ، محل مناسبی برای پیک نیک های تابستانی است .

     کوه سنگی که به آن کوسنگی نیز گفته می شود ، در دامنه های  رشته کوه بینالود واقع شده و همین ارتفاعات ، در آب و هوای خنک این منطقه تاثیر گذار بوده است .

     پارک کوه سنگی قدمتی طولانی دارد و گفته می شود شاه عباس صفوی در همین منطقه تاج گذاری نموده است . همانطور که گفتیم  بهترین زمان برای بازدید از این پارک و لذت از طبیعت زیبای آن ، پایان فصل بهار و آغاز فصل گرم تابستان است اما در فصل پاییز و زمستان نیز ، طبیعت این منطقه معمولا برف گرفته و تماشایی است .

    آشنایی با جاذبه های دیدنی در جزیره قشم

    جزیره زیبای قشم یکی از زیباترین و بزرگترین جزایر ایران است که با وجود طبیعتی مسحور کننده و جاذبه های دیدنی فراوان به شهرت رسیده و سالانه میزبان میلیون ها مسافر از گوشه و کنار کشورمان و کشورهای دیگر دنیاست . این جزیره در تقسمات استانی در استان هرمزگان و در نزدیکی تنگه هرمز قرار گرفته است و وسعت آن در حدود  هزار و پانصد کیلومتر مربع و چیزی معادل ده برابر چیزی کیش است. قشم ویژگی های طبیعی و منحصر به فرد بسیاری داشته تا جائیکه بخشی از آن تحت عنوان ژئو پارک قشم در فهرست سازمان یونسکو به ثبت رسیده است .

    در دهه های اخیر امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی در این جزیره شکل رفته و در پی آن شاهد پدید آمدن هتل ها و اقامتگاههای لوکس و با کیفیت و مراکز خرید متنوع و مدرن هستیم . در کنار آن گردشگری جزیره نیز رشد نموده و هم اکنون قشم به یکی از قطب های برتر گردشگری در ایران تبدیل شده است . پس بهتر است بیش از این فرصت را از دست ندهیم و حالا که شرایط آب و هوایی بسیار مساعد است ، مقدمات این سفر هیجان انگیز و رویایی را مهیا کنیم .

    در ادامه مطلب تور قشم سفر باتو ، شما را با برخی از جاذبه های دیدنی این جزیره آشنا کرده و اطلاعاتی هر چند جزئی در اختیارتان قرار می دهیم . پس با ما همراه باشید .

    غار نمک

     در جزیره قشم با پدیده های نادر زمین شناسی روبرو خواهیم شد که یکی از شگفت انگیز ترین آن ها غار نمک نام دارد . این غار نمکی یکی از زیباترین و پر رمز و راز ترین جاذبه های دیدنی قشم است که در نزدیکی روستایی به نام سلخ قرار دارد و بزرگترین غار نمک دنیا شناخته می شود . غار زیبا نمک در فاصله نود کیلومتری از شهر قشم قرار گرفته و میلیون ها سال قدمت دارد  .

    بر اساس مطلب تهیه شده توسط گروه اخبار ، داخل این غار به ویژه در اعماق آن ، بسیار تاریک بوده و برای جلو رفتن و مشاهده استالاکتیت های بلورین نمک نیاز به راهنما و همچنین چراغ قوه پرنور دارید . سقف غار نمک را قندیل های مرمرین و بلورین پوشش داده که همگی دارای اشکال بسیار زیبا هستند .

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.