پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • جراحی چاقی چیست؟
    25 اسفند 1399 - 8:14
    شناسه : 181326
    1

     تصمیم گرفتیم که در مقاله روش جراحی چاقی چیست در مورد انواع جراحی هایی که می تواند چاقی را برای ما کاهش داده و از بین ببرد صحبت کنیم.

    پ
    پ

    در این مقاله می خواهیم در مورد جراحی های چاقی با هم بیشتر صحبت کنیم.

     امروزه  در سرتاسر جهان افراد زیادی با اضافه وزن و چاقی دست و پنجه نرم می کنند و از این موضوع رنج می برند.

     تصمیم گرفتیم که در مقاله روش جراحی چاقی چیست در مورد انواع جراحی هایی که می تواند چاقی را برای ما کاهش داده و از بین ببرد صحبت کنیم.

     باید بگویم که جراحی های چاقی در واقع به جراحی‌های گفته می‌شود که بر روی سیستم گوارشی ما تاثیر گذاشته و از طریق این عامل باعث کم شدن میزان وعده های غذایی و اشتهای می شود و در نتیجه باعث کاهش وزن درمان خواهد شد.

     همچنین قصد داریم در این  مقاله به کاربردهای مهم جراحی های چاقی بپردازیم و بدانیم که این جراحی ها  بر روی بعضی از معضل ها و بیماری هایی که ناشی از چاقی می باشد، چه تاثیری می تواند بگذارد.

     در حالت کلی باید بدانیم جراحی‌های چاقی در انواع مختلفی تقسیم می‌شود که توسط جراحان حاذق در سرتاسر جهان با در نظر گرفتن شرایط فیزیکی فرد مراجعه کننده برای او تجویز می شود.

     در واقع مکانیسم بیشتر جراحی‌های چاقی به این صورت می باشد که از طریق کاهش کالری موجود در مواد غذایی که ما  روزانه دریافت می کنیم می توانیم باعث کاهش وزن می شویم.

     ناگفته نماند که جراحی‌های چاقی برای افرادی بیشترین کاربرد را دارد که از روشهای رژیم های غذایی و دیگر روش های لاغری استفاده کرده اما نتیجه مطلوب نگرفتند.

     این افراد می‌توانند با مشورت گرفتن با پزشکان متخصص مانند دکتر سلیمی که یکی از بهترین پزشکان در زمینه درمان چاقی می باشد مشورت کرده و با توجه به شرایط خود برای رفع این معضل اقدام نماید.

     کسانی که از جراحی های چاقی استفاده می کنند اگر این روش به صورت اصولی و با در نظر گرفتن شرایط آنها توسط پزشکان حاضر مانند دکتر سلیمی انجام شود می تواند تاثیر شگفت انگیزی را بر روی سلامتی و تناسب اندام فرد مراجعه‌کننده بگذارد.

     با ما در ادامه مقاله جامع روش جراحی چاقی چیست همراه باشید تا با انواع جراحی های چاقی و همچنین جراحی بر روی سلامتی ما بیشتر صحبت کنیم.

     جا دارد بار دیگر دکتر سلیمی را که یکی از بهترین متخصصین در زمینه درمان چاقی و بیماریهای ناشی از آن است به شما معرفی کنیم.

     شما می توانید با استفاده از تجربیات و سابقه درخشان ایشان برای این معضل راه چاره ای اصولی و راهگشا بیاندیشید.

    برای یافتن پاسخ سوالات زیر با ما همراه باشید.

    چاقی چیست؟

    انواع جراحی های چاقی را توضیح دهید؟

    کاربرد جراحی های لاغری چیست؟

    1 4 - جراحی چاقی چیست؟ - جراحی

    چاقی چیست؟

    چاقی در واقع نوعی واکنش بدن در مقابل حجم بالای مواد غذایی است که به صورت مداوم به بدن وارد شده تا بدن آن را به صورت کربی در ناحیه های مختلف مانند شکم ذخیره میکند.

     زیرا بدن قادر نیست تا این وعده سنگین غذایی را به طور کامل هضم و مورد مصرف قرار دهد پس ناچار آن را به صورت چربی و دیگر مواد در کبد و سلول های ماهیچه ای و همچنین در ناحیه های شکم و دیگر اندامها ذخیره می کند.

     امروزه با سبک زندگی مدرن و جدید افراد که حتی راه رفتن و فعالیت های ساده اولیه را نیز از انسان گرفته و همچنین نوع رژیم غذایی انسان که روز به روز سنگین تر و به سمت غذاهای فست فودی می رود، خیلی دور از انتظار نیست که آمار چاقی و اضافه وزن در سرتاسر جهان رو به افزایش بگذارد.

     البته می دانیم که چاقی می تواند مشکلات مختلفی را برای افراد به وجود آورد

     مشکلاتی مانند دیابت، فشار خون بالا، قند خون بالا، مشکلات کبدی، چربی خون بالا  و هم چنین مشکلاتی مانند عدم اعتماد به نفس  و داشتن اندامی مناسب.

     پس می بینیم که چاقی می تواند مشکلات مختلفی را برای افراد به وجود آورد که باید برطرف شود.

     می دانیم که بسیاری از این بیماریها راه حلی جز کاهش وزن ندارند.

     اما بسیاری از افرادی که  چاقی مبتلا هستند راه های مختلفی را برای کاهش وزن و تناسب اندام پیمودند اما به نتیجه‌ای مطلوب نرسیده اند.

     امروزه دانشمندان روش های مختلف جراحی چاقی را به ما پیشنهاد می‌دهند که با نظر و توصیه پزشکان و با در نظر گرفتن شرایط خود می توانیم این راههای اصولی را انجام به برسانیم.

      ما به شما یکی از بهترین متخصصین در زمینه درمان چاقی را معرفی می کنیم.

     دکتر سلیمی می‌تواند برای شما با راه حل های نوین چاقی را درمان کرده و بیماری‌های ناشی از آن را نیز به سادگی از بین ببرد.

     اگر از چاقی و بیماریهای ناشی از آن  رنج می برید می توانید همین حالا پزشکان متخصص و کاربردی مانند دکتر سلیمی ارتباط گرفته و با آنان مشورت کنید.

     با ما در ادامه مقاله جامعه روش جراحی چاقی چیست همراه باشید.

    2- انواع جراحی های چاقی را توضیح دهید؟

    اگر بخواهیم در مورد معروف ترین روش جراحی های چاقی با هم صحبت کنیم باید بگویم  روش جراحی چاقی به سه دسته معروف

     جراحی اسلیو معده

     جراحی بای پس معده

     جراحی حلقه معده

     تقسیم می شود.

     در مورد جراحی اسلیو معده باید بدانیم که این جراحی به صورت تهاجمی بوده و در این جراحی دائمی و حدود ۸۰ درصد از حجم معده برداشته می شود.

     باید بدانیم که این ۸۰ درصد از حجم معده شامل بخش عظیمی از غدد ترشح کننده گرلین نیز می‌باشد که این غدد باعث افزایش اشتها و گرسنگی می شود و با برداشتن این غدد ترشح کننده در واقع فرد کمتر دچار احساس گرسنگی می شود و همچنین با کاهش حجم معده و لوله شدن و یا به شکل موضوع درآمدن حجم معده باعث آن خواهیم شد تا فرد زودتر به هنگام میل کردن وعده های غذایی سیر شود و از این طریق باعث لاغری به صورت تدریجی خواهیم شد.

    2 4 - جراحی چاقی چیست؟ - جراحی

     اما در مورد روش  جراحی بای پس معده نیز باید بدانیم که در این روش نیز باعث کم شدن حجم معده خواهیم شد.

     در روش جراحی بای پس معده قسمت بزرگی از معده برداشته میشود و سپس با برش خوردن بخشی از روده چه به معده ما متصل می‌باشد، جراحان در واقع کار می کنند تا غذا کمتر با روز در تماس بوده و این باعث خواهد شد که جذب مواد غذایی در بدن کاهش پیدا کند.

     و از این طریق باعث لاغری خواهد شد.

     در جراحی بای پس معده کیسه صفرا نیز برداشته خواهد شد.

     به عنوان سومین روش در جراحی های چاقی  باید به جراحی حلقه معده یا همان حلقه گذاری معده بپردازیم.

    4 1 - جراحی چاقی چیست؟ - جراحی

     در روش حلقه گذاری معده در واقع جراحان  حلقه مخصوص را انتخاب کرده و آن را در قسمت  فوقانی معده متصل کرده و آن را تنگ میکنند.

     با این کار پزشکان باعث می شوند تا فرد هنگام غذا خوردن حجم معده کمتری داشته باشد و این حجم معده یک متر باعث زودتر سیر شدن افراد در هنگام میل کردن وعده های غذایی می شود.

     باید بدانیم که عمل حلقه گذاری معده  نوعی عمل موقتی بوده و این حلقه پس از مدتی از بدن خارج می گردد.

      بدانیم که روش اصلی و به صورت دائمی عمل کرده و قابل بازگشت نیست.

    باردیگر دکتر سلیمی را به شما معرفی می کنیم که ایشان می تواند با استفاده از روش های نوین و در نظر گرفتن شرایط شما بهترین راه را برای شما برگزیند.

    نتیجه گیری:

    امیدواریم از این مقاله لذت  کافی را برده باشید و توانسته باشید اطلاعات جامع و مفیدی را در مورد جراحی های چاقی به دست آورید.

     باید در مورد جراحی های چاقی بدانید که نباید خودسرانه عمل کرده و دست به اقدام بزنید و قبل از هر چیز باید با پزشکان متخصصی که در این زمینه تجربه دارند در ارتباط بوده و با نظر ایشان عمل کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.