پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41436 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • قارچ گانودرما، داروی باستانی قابل ستایش
    28 اسفند 1399 - 17:00
    شناسه : 181473
    0

    قارچ گانودرما (Ganoderma Lucidum) بیش از 4000 سال است که در طب سنتی مشرق زمین استفاده می شود. اعتقاد بر این است که گانودرما قدیمی ترین قارچ مورد استفاده درطب پزشکی است. این قارچ به عنوان داروی باستانی قابل ستایش شناخته می شود و بدون شک یکی از معتبرترین قارچ های دارویی در دوران معاصر است.

    پ
    پ

    گانودرما 1 - قارچ گانودرما، داروی باستانی قابل ستایش - خواص قارچ گانودرما

    قارچ گانودرما (Ganoderma Lucidum) بیش از 4000 سال است که در طب سنتی مشرق زمین استفاده می شود. اعتقاد بر این است که گانودرما قدیمی ترین قارچ مورد استفاده درطب پزشکی است. این قارچ به عنوان داروی باستانی قابل ستایش شناخته می شود و بدون شک یکی از معتبرترین قارچ های دارویی در دوران معاصر است.

    قارچ گانودرما روی چوب های پوسیده در ژاپن، چین، تایوان، کره و بقیه مناطق ساحلی آسیا از جمله ایران عزیزمان رشد می کند.

    قارچ های وحشی گانودرما کمیاب هستند. از بین 10 هزار درخت کهنسال، شاید در 2 یا 3 درخت قارچ گانودرما رشد کند. در زمان های قدیم هنگامی که فرد قارچ گانودرما را کشف می کرد، مکان آن را حتی از نزدیکترین بستگانش به عنوان یک دارایی با ارزش مخفی می کرد .اما امروزه با پیشرفت علم، پرورش این قارچ در سالن ها ممکن شده است. البته روند کشت بسیار دشوار است و این موضوع سبب شده تا قارچ گانودرما به یک قارچ گران قیمت تبدیل شود.

    گانودرما 2 - قارچ گانودرما، داروی باستانی قابل ستایش - خواص قارچ گانودرما

    انواع گانودرما

    قارچ گانودرما دارای یک بدنه چوبی بزرگ، سخت و ضخیم است و هیچ گونه آبشش ندارد اما در عوض منافذی دارد که می تواند هاگ های خود را آزاد کند. شش نوع این قارچ در جهان یافت می شود. در واقع تحت شرایط مختلف محیطی شش رنگ پدید می آید. اما هر شش نوع این قارچ ها در واقع یک گونه هستند. گانودرما زرد (کیشیبا) ، سیاه (کوروشیبا) ، بنفش (موراساکیشیبا) ، آبی (آوشیبا) ، قرمز (آکاشیبا) و سفید (شیروشیبا). هر یک از آنها در ” Shinnoh Honshokyo ” و در فهرست گیاهان نوشته شده در سلسله مینگ (1368-1644 م.) طبقه بندی شده اند. واریته قرمز بیشترین استفاده را دارد و تجاری شده است.

    شیوه مصرف گانودرما

    بافت سخت گانودرما سبب شده تا این قارچ تنها به صورت خشک و به عنوان چای یا دمنوش استفاده شود.

    گانودرما 3 - قارچ گانودرما، داروی باستانی قابل ستایش - خواص قارچ گانودرما

    خواص قارچ گانودرما

    در سطح بین المللی این قارچ خارق العاده با نام ژاپنی آن یعنی ریشی شناخته می شود. همچنین نام چینی لینگ ژی به عنوان “گیاه قدرت معنوی” ترجمه می شود و به عنوان “اکسیر جاودانگی” بسیار گرانبها شناخته می شود. زیرا از گذشته تصور می شد که جوانی ابدی و طول عمر را به ارمغان می آورد.

    کتاب مقدس 2200 ساله ” The Shen Nong Ben Cao Jing ” امروزه قدیمی ترین کتاب در زمینه داروهای گیاهی شرقی محسوب می شود که طبقه بندی 365 گونه را در سه دسته ارائه می دهد. دسته اول که Superior نامیده می شود، شامل گیاهانی است که برای بیماری های مختلف موثر هستند. این گیاهان بیشتر مسئول حفظ و بازیابی تعادل بدن هستند. در این کتاب قارچ گانودرما در رتبه اول داروهای برتر قرار دارد و هیچ عارضه جانبی نامطلوبی از آن گزارش نشده است .

    قارچ گانودرما با نام Lucky Fungus نیز شناخته می شود. گفته می شود که در سنت تائوئیستی، قارچ گانودرما باعث افزایش پذیرش معنوی می شود و راهبان برای آرامش روح و روان از آن استفاده می کردند.

    مطالعات و مشاهدات متعدد ثابت می کند که قارچ گانودرما در طیف وسیعی از بیماری ها و علائم دارای مزایای متعددی است. این نوع قارچ بیش از 4000 سال است که در طب سنتی شرقی برای درمان اختلالات کبدی، فشار خون بالا، تقویت استخوان ها و تاندون ها، کاهش تنش عصبی، درمان خستگی و ضعف عمومی، آرتروز و سایر بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

    قارچ گانودرما به دلیل اینکه حاوی مقدار زیادی پلی ساکارید است، برای عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن ضروری است. این قارچ خاصیت تحریک ایمنی زیادی دارد.

    مصرف منظم قارچ گانودرما نه تنها به جلوگیری از بروز این بیماری ها کمک می کند بلکه از تخریب سریع بدن فرد جلوگیری می کند. گانودرما توانایی کاهش سطح کلسترول، عادی سازی فشار خون، تنظیم سیستم های گردش خون و تنفسی را دارد. این یک عمل ضد هیستامین قوی است که می تواند به کنترل و درمان آلرژی نیز کمک کند.

    گانودرما 4 - قارچ گانودرما، داروی باستانی قابل ستایش - خواص قارچ گانودرما

    تاثیر گانودرما روی دیابت 

    آزمایشات بالینی نشان می دهد که مصرف قارچ گانودرما به جای انسولین می تواند سطح قند خون را پس از یک سال به حالت طبیعی برگرداند. عوارض پزشکی مرتبط با دیابت نیز ناپدید می شوند. این به این دلیل است که در سال 1984 ، دکتر کوموتا از دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو ژاپن ، ماده گانودرما A و B را از عصاره قارچ که مسئول نگهداری قند خون است، کشف کرد.

    استفاده طولانی مدت از این قارچ باورنکردنی تأثیر مثبت قابل توجهی بر کنترل دیابت دارد.

    تاثیر گانودرما روی سرطان 

    کشف شده است که قارچ گانودرما حاوی ، یک ماده ضد سرطان قوی به نام b-3-glucan-polysaccharide است. علم پزشکی ژاپن تأیید کرده است که گانودرما دارای اثر مثبت است و به طور رسمی قارچ گانودرما را به عنوان ماده ای برای درمان سرطان  ذکر می کند.

    گانودرما یک آداپتوژن قوی

    انجمن پزشکی روسیه، استرالیا و انگلیس مفهوم پزشکی جدیدی را تحت  آداپتوژن تعریف کرده اند:

    آداپتوژن ها به بدن کمک می کنند تا در برابر آثار ناشی از استرس محیط سازش کرده و از خود  دفاع کند. بنا به تعریف جدیدتر، آداپتوژن ها دارای خصوصیات زیر هستند:

    • عوارض جانبی مضر ندارند.
    • محدود به اندام ها یا بافتهای خاص نیستند.
    • اثر عادی سازی و بهبود شرایط کلی بدن را دارند.

    گانودرما، این قارچ جاودانگی شگفت انگیز، به عنوان یکی از اصلی ترین آداپتوژن ها شناخته می شود که به عنوان دارویی پیشگیرانه استفاده می شود. گانودرما عملکردهای بدن را بدون عوارض جانبی عادی می کند، باعث افزایش قدرت دفاعی بدن می شود و به نشاط عمومی کمک می کند.

    طبق تحقیقات ما این قارچ بهتر است در اقدامات پیشگیری از بیماری ها استفاده شود. در شرایط سالم، استفاده از این قارچ معجزه آسا سیستم ایمنی بدن را در برابر انواع بیماری ها حفظ می کند و اثر حیاتی خواهد داشت. استفاده مداوم از قارچ گانودرما به جلوگیری از تحلیل رفتن بدن، بهبود سلامتی و رسیدن به طول عمر بیشتر کمک می کند.

     در ژاپن، گانودرما یک داروی تجویز شده است. در چین، این دارو بدون نسخه و در ایالات متحده آمریکا یک مکمل غذایی شناخته شده است.

    گانودرما 1 - قارچ گانودرما، داروی باستانی قابل ستایش - خواص قارچ گانودرما

    تهیه و خرید گانودرما در ایران 

    اخیرا این قارچ توانسته  در ایران نیز به مانند سایر کشور ها محبوبیت زیادی پیدا کند . اما متاستفانه این محبوبیت و استقبال زیاد از قارچ گانودرما لوسیدوم باعث شده تا افراد سودجوی بسیاری از این موقعیت سو استفاده کرده و  اقدام به عرضه نمونه های تقلبی و بی کیفیت از این محصول نمایند. این نوع محصولات بی کیفیت نه تنها خواصی به دنبال ندارد بلکه به سلامت را به خطر خواهد انداخت. پس این محصول باید از مراکز معتبر خریداری شود.  فروشگاه تخصصی گانودرم به نشانی اینترنتی GANODERM.IR از سال 1395 در زمینه ی قارچ های خوراکی در ایران فعالیت می کند. این مجموعه برای تامین نیاز کاربران و آگاهی هر چه بیشتر جامعه ایرانی با این نوع قارچ و پی بردن به ارزش های غذایی آن ها می کوشد .

    چرا مجموعه ی گانودرم را برای خرید قارچ گانودرما پیشنهاد می کنیم ؟

    مهمترین فاکتور های برتری این مجموعه برای خرید گانودرما :

    فعالیت مجموعه گانودرم مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است .

    دارای نماد اعتماد الکترونیک و نشان ملی ثبت است.

     قارچ های ارائه شده مجموعه گانودرم با کمپوست اختصاصی  و غنی تغذیه شده ، قارچ ها بالاترین کیفیت و خاصیت را دارا هستند

    تولید در شرایط کاملا ارگانیک انجام می شود

    برداشت قارچ در زمان اسپوردهی است

    تضمین اصالت و سلامت کالا را دارد

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.