جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41448 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • معرفی غذاها در سفر به دبی
    05 فروردین 1400 - 14:03
    شناسه : 181664
    1

    در این مطلب غذاهای معروف دبی را معرفی خواهیم کرد.

    پ
    پ

    - معرفی غذاها در سفر به دبی - تور دبی

    مچبوس

    یکی دیگر از غذاهای معروف دبی مچبوس یا مکبوس است که یکی از غذاهای اصیل عربی می باشد. این غذا در واقع مخلوطی از پلو با ادویه های مختلف به همراه مرغ می باشد. این غذا در قسمت های جنوبی ایران نیز زیاد پخته می شود اما نوع اصیل عربی این غذا با مرغ تهیه می شود.

    مواد لازم برای پخت این غذا:

    مرغ و یا ماهی

    برنج

    کشمش

    پیاز متوسط

    سبزی ماهی

    سیر

    روغن

    نمک

    فلفل

    ادویه

    برای پختن این غذا باید مواد اصلی این غذا که برنج و مرغ و یا جایگزینش ماهی است را با مواد دیگر مخلوط کنید البته نوع ماهی دار ان را مطابق با ذائقه تان طبیعتا درست خواهید کرد. برنج را با گوجه فرنگی، سیب زمینی و سبزیجات مخلوط کنید و مرغ را هم در ظرفی جداگانه خوب پخته و سرخ کنید. بعد از آماده شدن برنج، مرغ های سرخ شده را روی پلوی خود بگذارید و همراه با هم سرو نمایند. اگر دوست دارید بر روی آن آجیل هم اضافه کنید.

    هریس

    در قیمت تور دبی سفر باتو ، هریس تا حدی شبیه به حلیم خودمان است و از جمله غذاهای معروف دبی و امارات به حساب می آید. هریس از ترکیب بلغور گندم و گوشت تهیه می شود و به ویژه در ماه رمضان در سرتاسر امارات و دبی مصرف می شود. طرز تهیه هریس تا حدود زیادی مثل طرز تهیه حلیم است و برای آماده سازی آن، گوشت مرغ، گوسفند یا بره را همراه با بلغور گندم داخل قابلمه می ریزند و چندین ساعت با حرارت ملایم می پزند تا بافتی یکدست به وجود بیاید. سپس با ادویه های مختلف و گاهی سبزیجات معطر آن را طعم دار می کنند و همراه با نان نوش جان می کنند.

    شاکشوکا

    شاکشوکا با این که اصالتا غذایی است که متعلق به نواحی مدیترانه و ترکیه است اما در زمره ی غذاهای معروف دبی به شمار می رود. شاکشوکا از آن دسته غذاهایی است که بسیار ساده درست می شود و در کمترین زمان ممکن هم آماده می شود و در واقع نوعی املت است. از خوبی های شاکشوکا این است که از گوشت استفاده نمی کنند و این غذا به عنوان یکی خوراکی مناسب برای گیاهخواران نیز به حساب می آید.

    مواد لازم برای پخت این غذا:

     

    تخم مرغ

    گوجه فرنگی

    سیب زمینی

    بادمجان

    سیر

    جعفری به اندازه ی دلخواه

    ادویه هایی همچون: نمک و فلفل

    پخت این غذا از غذاهای معروف دبی بسیار راحت است زیرا، همه ی مواد با هم مخلوط و در تابه سرخ می شوند و در آخر تخم مرغ ها را رویشان می شکنند.

    . پارک آبی لاگونا

    گشت و گذار در رودخانه در دیدنیهای دبی  ، سقوط آزاد و سر خوردن در استخرهای مارپیچ تنها چند مورد از فعالیت های مهیجی است که می توانید در پارک آبی لاگونا تجربه کنید. این پارک در مرکز خرید لامر واقع شده است ، استخرها ، رودخانه ها ، تخته موج سواری ، سرسره ها و کیوسک های غذا بخشی از لاگونا است.

     

    در این پارک آبی می توانید در رودخانه های سرد و گرم انسان شنا کنید ، از سرسره های بلند پایین بروید ، موج های رودخانه را بچرخانید و خود را با یک فست فود خوشمزه پذیرایی کنید. اگر از فضای شلوغ پارک خسته شده اید ، لاگونا مکان های آرام را برای استراحت ارائه می دهد.

     

    پارک آبی وایلد وادی

    وایلد وادی هفتمین پارک آبی بزرگ جهان و یکی از معروف ترین پارک های آبی دبی است. هر گوشه از این مجموعه عظیم پر از بازیهایی است که گردشگران را به وجد می آورد. هر فصل از سال را برای رفتن به Wildwadi انتخاب کنید ، هیجان دیگر گردشگران بر شما تأثیر می گذارد. پارک آبی Wildwadi در ساحل جمیرا روبروی برج العرب در دبی واقع شده است و دارای یک منطقه تفریحی هیجان انگیز و بی نظیر با فضای سرباز است.

     

    Wild Wadi بر اساس داستان یوها ساخته شده و هر نمایشنامه آن بخشی از ماجراهای ملانصرالدین را تداعی می کند. در واقع ، این مجموعه شما را با سرگرمی های فراوان غرق در تاریخ و ادبیات عرب خواهد کرد.

     

    این مجموعه اولین پارک آبی است که گواهینامه ایزو را دریافت می کند. نجات غریق Wildwadi دارای مهارت و تجربه بالایی است و با حضور در همه مناطق امنیت و آرامش خاطر گردشگران را فراهم می کند.

    بیشتر بخوانید:  از برج خلیفه تا موزه دبی در تورهای سفر باتو

    بیش از 40 بازی هیجان انگیز در Wildwadi وجود دارد. این بازی ها به گونه ای طراحی شده اند که در تمام سنین می توانند از آنها استفاده کنند و در هنگام سفر به دبی اوج هیجان را تجربه کنند. از دیگر جاذبه های تفریحی می توان به Yoha Freefall Slide ، Surge Tower ، Mr. Blaster ، Yoha Boat و Lake اشاره کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.