جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • “تاب آوری زنان سرپرست خانوار”
    16 فروردین 1400 - 11:00
    شناسه : 181996
    0

    هرجامعه ای برای محقق شدن عدالت اجتماعی به زنان بعنوان نیروی سازنده وفعال نگاه می شود و درواقع نقش آنها درسازندگی وتحول و پیشرفت عاملی بنیادی محسوب می شود

    پ
    پ
    IMG 20210405 105913 127 - “تاب آوری زنان سرپرست خانوار” -
    نگارنده: نوشین میربلوک
    در هرجامعه ای برای محقق شدن عدالت اجتماعی به زنان بعنوان نیروی سازنده وفعال نگاه می شود و درواقع نقش آنها درسازندگی وتحول و پیشرفت عاملی بنیادی محسوب می شود. زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند که درصد زیادی ازاین جمعیت علاوه بر مسئولیت هایی که درخانواده برعهده دارند، شاغل نیز هستند و ساعات زیادی در خارج از منزل مشغول کارند.

     نوشین میربلوک در یادداشتی نوشت: در هرجامعه ای برای محقق شدن عدالت اجتماعی به زنان بعنوان نیروی سازنده وفعال نگاه می شود و درواقع نقش آنها درسازندگی وتحول و پیشرفت عاملی بنیادی محسوب می شود. زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند که درصد زیادی ازاین جمعیت علاوه بر مسئولیت هایی که درخانواده برعهده دارند، شاغل نیز هستند و ساعات زیادی در خارج از منزل مشغول کارند.

    حضور زنان در محیط های کاری و پست‌های کلیدی و البته درخشش آنها در مسئولیت‌های محوله شده در مشاغل مختلف با استقبال خوب عمومی برای استخدام بانوان و پذیرش آنها در محیط کارهای مختلف مواجهه شده است.

    درجامعه  امروزه ما نیز،  شاهد حضور زنان در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و صنعتی هستیم که با وجود مشکلات و چالش های مختلف همچنان با تمام توان و با تلاش و پشتکار حضور پررنگ و مثمر ثمری دارند‌.

    اما گاهی در ادامه مسیر با سختی ها و چالش هایی مواجه می شوند که برقراری تعادل میان کار و زندگی دچار بی نظمی و سردرگمی می شود. دربسیاری از مواقع هیچ حمایتی از زنان شاغل و مخصوصا سرپرست خانوار نمی شود و با وجود محدودیت ها و همه موانع این زنان تاب آوری کرده و ناچار هستند، مسئول رفع همه این مشکلات و ناملایمات باشند.

    رشد زنان سرپرست خانواده و کاهش سن این قشر وا ینکه با وجود همه مشکلات وچالش های پیشرو در حوزه کار و خانواده باید همچنان زن باقی بمانند؛ از معضلاتی است که آنها را دچار آسیب های اجتماعی جدی می کند.

     

    مرگ ومیر، بیماری، اعتیاد همسر، مشکلات اقتصادی ، گسترش فقر و همچنین آمار بالای طلاق درجامعه امروز ازدلایل این روند افزایشی است.

     

    متاسفانه حمایت جامع و درستی نیز اززنان سرپرست خانوار نیز نمی شود درنتیجه آثار نامطلوبی در مشارکت اقتصادی آنها بجا می‌گذارد.

     

    دربخش های خصوصی، ساعت کاری بالا و دستمزد پایین با توجه به این حجم از نوسانات اقتصادی آنها را در معرض بیماری های روحی وافسردگی قرار می دهد.

     

    کمبود بستر مناسب برای فعالیت بانوان وطرح ها و برنامه های کاربردی همگی از عوامل فشار روحی و استرس هستند که لازم است به آنها بطور ویژه پرداخته شود.

     

    امروز واقعیت بسیار تلخ تر از اعداد وارقامی است که روی کاغذ نشان داده می شوند؛ وعده هایی که هرگز عملی نشده درحد شعار تبلیغاتی باقی ماندند.

     

    زنان با وجود امکانات محدود اشتغال درجامعه به کار وفعالیت مشغولند وسهیم درچرخه اقتصادی که لازم است خواسته ها ومطالباتشان عملی شود.

     

    مرجعی باشد که اوضاع معیشتی زنان سرپرست خانوار را بهبود بخشد تا زنان با آرامش و خیالی آسوده بتوانند مادری کنند و نسلی موفق وایده آل تحویل جامعه دهند. از زنان خسته وعاصی چگونه میتوان انتظار ی چنین داشت؟/اعتماد آنلاین

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.