×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

t3 1617734489 61893923 - سیر صعودی ویروس کرونا در رشت/ تبدیل وضعیت رشت به قرمز دور از انتظار نیست -

علی فتح‌اللهی در ستاد کرونا شهرستان رشت با بیان اینکه متاسفانه شاهد سیر صعودی بیماری کرونا ویروس در سطح استان هستیم، گفت: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام عید نوروز موجب افزایش بستری بیماران کرونایی را در مراکز درمانی شده، نباید انتظار داشته باشیم که فقط کادر درمان با این ویروس مقابله کند یا در شرایط سخت تنها نیروهای بسیج وارد عرصه مقابله شوند یا اصناف تاوان دهند بلکه همه باید میزان مشارکت‌مان را برای مقابله با این بیماری افزایش دهیم.

فتح‌اللهی با اشاره به همه گیری و پیشروی این بیماری در دنیا گفت: کرونا همه فعالیت‌های علمی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و مذهبی و حتی خانوادگی همه جوامع را تحت شعاع قرار داده و در تاریخ بشریت چنین بیماری فراگیری بی سابقه است.

وی با اشاره به اینکه بیماری کرونا ویروس عکس العمل هوشمندانه‌ای دارد، افزود: هرگونه سهل انگاری در این حوزه ما را با مشکلات اقتصادی و آسیب‌های جدی و جانی مواجه خواهد نمود.

رئیس ستاد کرونا شهرستان رشت با تاکید بر اینکه بیماری کرونا ویروس جدی گرفته شود، بیان کرد: هر هفته ستاد ملی کرونا ویروس در گیلان و به تبع آن در شهرستان رشت نیز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ستاد کرونا شهرستان رشت صبح روز دوشنبه هر هفته در فرمانداری رشت برگزار می‌شود و مصوبات استانی و کشوری به صورت بومی سازی شده در شهرستان نیز اجرایی می‌شود.

فرماندار رشت به وضعیت کرونا در سطح شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: درحال حاضر ۲۸۸ نفر بیمار بستری داریم و ۶۲ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و با توجه به آمار، تبدیل وضعیت رشت‌ به قرمز هم دور از انتظار نیست زیرا تعداد بستری‌ها در حال افزایش است.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با اشاره به فعالیت اصناف چهارگانه و گروه‌هایی که در این حوزه مشخص شدند، تصریح کرد: فعالیت اصناف بر مبنای وضعیت نارنجی تنظیم شود البته بازرسی‌های کرونایی باید در اولویت کاری خود قرار دهیم و دستگاه‌ها نیز در این حوزه حضور پیدا کنند.

فتح‌اللهی ادامه داد: عادی انگاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی که به زیر ۶۰ درصد رسیده، این شرایط نگران کننده را برای استان به وجود آورده است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها به خصوص صداوسیما بیش از پیش در این حوزه اطلاع رسانی لازم را انجام دهند، گفت: از همه ظرفیت‌ها برای کاهش و ارتقا خدمات رسانی بهره گرفته شود.‌

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.