پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41439 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چطور در هنگام خرید مراقب پیشگیری از کرونا باشیم
    23 فروردین 1400 - 21:07
    شناسه : 182258
    0

    پیشنهاد می دهیم که به جای بیرون رفتن از خانه که در این روزهای کرونایی نیز خطرناک است، راه خرید به صورت مجازی و اینترنتی را انتخاب کنید.

    پ
    پ

    میوه - چطور در هنگام خرید مراقب پیشگیری از کرونا باشیم - خرید

    کرونا ویروسی خطرناک است که می تواند فرد مبتلا را قربانی کند. به همین دلیل مراقبت از آن بسیار مهم است. این روزها دیگر خیلی از ما با نام کرونا آشنا شده ایم و به شنیدن اخبار و مطالبی در مورد آن عادت کرده ایم. این ویروس که ابتدا در چین شیوع پیدا کرد این روزها کل دنیا را درگیر ساخته است و هر روز قربانیان تازه ای می گیرد. موضوع نگران کننده تر این است که این ویروس هر روز جهشی نو نیز پیدا می کند. گویا هوشمند است و هر روز خودش را قوی تر می کند. می دانیم که کرونا واگیر دار است. اگر فردی به این ویروس مبتلا شده باشد می تواند دیگران و اطرافیانش و افرادی را که با وی در ارتباط بوده اند درگیر کند. این ویروس از طریق دهان و بینی وارد بدن می شود و بدن را درگیر می کند. البته که راه های دیگری مانند انتقال از طریق سطوح مختلف نیز وجود دارد. اما مهم ترین راه انتقال همان دهان و بینی است. پس اهمیت استفاده از ماسک روشن می شود. این روزها همه ما به ماسک عادت کرده ایم و زندگی با ماسک، گویا به یک عادت تبدیل شده است. ماسکها مهم ترین ابزار برای پیشگیری از کرونا هستند. در این روزهای کرونایی باید هر جایی که می رویم موارد ایمنی را برای پیشگیری از این ویروس رعایت کنیم. در ادامه می خواهیم در مورد مراقبت از کرونا در هنگام خرید صحبت نماییم. مواردی که شاید بدانید اما به هر حال مرور دوباره آن نیز خالی از لطف نیست.

    بهتر است این روزها اینترنتی خرید کنید

    پیشنهاد می دهیم که به جای بیرون رفتن از خانه که در این روزهای کرونایی نیز خطرناک است، راه خرید به صورت مجازی و اینترنتی را انتخاب کنید. این روش، روشی ایمن، به خصوص برای این روزهای ماست. روزهایی که بهتر است تا جای ممکن در خانه بمانیم. روزهایی که حضور ما در جایی با حضور افراد دیگر می تواند خطرآفرین باشد. به راحتی از خانه و تنها به وسیله یک وسیله هوشمند مثل موبایل و تبلت به اینترنت وصل شوید و از طریق سایت های مختلفی که وجود دارد اقلام مورد نیازتان را خریداری کنید. این روش کم دردسر است و در کنار همه این ها وقت کمتری هم از شما می گیرد.

    خرید به تنهایی انجام شود

    توصیه می کنیم که با حداقل تعداد ممکن به خرید بروید. دلیلی ندارد که دو یا چند نفره برای خرید وارد فروشگاه شوید. این کار خطرناک است. اگر یکی از اعضای خانواده مبتلا شود برای دیگران و شما نیز خطرناک است. پس سعی کنید هر بار یک نفر مسئول این شود که اقلام و کالاهای مورد نیاز را بخرد و به منزل بازگردد.

    از ماسکهای استاندارد استفاده کنید

    دیگر دلیلی ندارد که در مورد اهمیت ماسک زدن صحبت کنیم. چرا که دیگر همه می دانند که چقدر استفاده از ماسکها در این روزها اهمیت دارد. همانطور هم که بیشتر ما می دانیم بهترین ماسکی که این روزها می شود استفاده کرد ماسک سه لایه است. یعنی ماسکهای متشکل از سه لایه که به ترتیب یک لایه اسپان باند و یک لایه ملت بلون و مجددا یک لایه دیگر اسپان باند هستند. ماسک دیگری که این روزها پیشنهاد می شود استفاده کنید ماسک سه بعدی است که معمولا چهار تا پنج لایه دارد. در این ماسکها دو تا سه لایه ملت بلون و دو لایه اسپان باندی وجود دارد. لایه ملت بلون وظیفه فیلترینگ ویروس را بر عهده دارد که در این ماسکها بیشتر است. پس این ماسکها فیلترینگ بیشتری دارند و ایمن تر هستند. به خصوص در جاهای سربسته مثل فروشگاه ها استفاده از این ماسکها خالی از لطف نیست.

    بهترین و خلوت ترین زمان را برای خرید انتخاب کنید

    سعی کنید زمانی که برای خرید می روید ساعتی از روز باشد که جمعیت کمتری در فروشگاه حضور دارند. با این انتخاب هوشمندانه تا حد زیادی از ابتلا به کرونا به دلیل دیدار کمتر افراد کمتر در فروشگاه پیشگیری می شود. معمولا عصرها فروشگاه ها و سوپرمارکت ها شلوغ می شوند. پس ساعت های ابتدایی روز و یا ساعاتی که اداره ها به طور کامل تعطیل نشده اند را برای رفتن به خرید در نظر بگیرید.

    فاصله ایمنی را رعایت کنید

    شنیدن فاصله اجتماعی به احتمال برای شما نیز عادی شده است. این اصطلاح که از زمان شیوع کرونا در میان مردم رایج شد به معنی فاصله استانداردی است که با رعایت آن از ابتلا به کرونا پیشگیری می شود. این فاصله در پیک های ابتدایی کرونا یک متر عنوان است. این روزها و با شیوع بیشتر کرونا و جهش های تازه آن فاصله اجتماعی دو متر و بیشتر عنوان شده است.

    تنها وسایلی که می خواهید را بردارید

    لیست خرید خود را با خود ببرید و تنها وسایلی که می خواهید را از قفسه فروشگاه بردارید. سعی کنید دست شما با سطوح و کالاها کمترین تماس را داشته باشد. دلیلی ندارد که محصولاتی را که نمی خواهید بخرید تنها به جهت کنجکاوی و یا وارسی بیشتر بردارید. همه این سطوح و محصولات ممکن است آلوده باشند. پس مراقب خود باشید.

    حتما و حتما ضدعفونی کننده داشته باشید

    هر وقت از خانه خارج می شوید یک محلول ضدعفونی کننده با خودتان همراه داشته باشید. ممکن است به کالاها یا سطوحی دست بزنید و نیاز باشد دستان خود را ضدعفونی کنید. در فروشگاه به دلیل این که ممکن است به کالاها و یا سبد خرید فروشگاه دست بزنید ضدعفونی کننده داشته باشید تا مرتب دستان خود را ضدعفونی کنید.

    تا جای ممکن دست خود را به صورت نزنید

    بهتر است سعی کنید کمترین تماس دست را با صورت داشته باشید. دستان شما ممکن است به دلیل لمس کالاها و یا سطوح آلوده به کرونا آلوده شده باشد. به خصوص از تماس دست با صورت در فروشگاه پرهیز کنید.

    خوراکی نخورید

    در فروشگاه که مکانی سربسته است و ممکن است افراد دیگری هم حضور داشته باشند از خوردن خوراکی بپرهیزید. برای این کار مجبورید ماسک خود را بردارید که می تواند خطر ابتلا به ویروس را بسیار افزایش بدهد. لحظه ای غفلت می تواند بهای سنگینی داشته باشد.

    به جای پول نقد از کارت اعتباری استفاده کنید

    استفاده از پول نقد در این روزها به هیچ عنوان توصیه نمی شود. پول همیشه کثیف بوده است. این روزها که جای خود دارد. از پرداخت پول نقد برای تسویه صورت حساب خود بپرهیزید. به جای این کار از کارت بانکی خود استفاده کنید.

    هنگام استفاده از دستگاه کارتخوان مراقب باشید

    یکی از وسایلی که می تواند این روزها ناقل ویروس باشد دستگاه های عابر بانک و کارتخوان های فروشگاه ها هستند. چرا که افراد زیادی در طول روز با آنها در تماس هستند. بهتر است در هنگام استفاده از این دستگاه ها به طور مثال برای وارد کردن رمز یک دستکش در دست داشته باشید. اگر دستکش ندارید پس از استفاده دستان خود را با دقت و به خوبی ضدعفونی کنید. قبل از ضدعفونی کردن دست خود به هیچ عنوان به وسایل دیگر خود مثل کیف و موبایل دست نزنید.

    زمان کوتاهی را برای خرید در نظر بگیرید

    به جای پرسه زدن در فروشگاه به سرعت به محلی که کالاهای مورد نظرتان قرار دارد بپرهیزید. بهتر است کمترین زمان را در فروشگاه حضور داشته باشید. پس از انتخاب کالا ها به سرعت به صندوق بروید و صورت حساب خود را بپردازید. سریع تر فروشگاه را ترک کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.