پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • جاهای دیدنی کانادا
    25 فروردین 1400 - 21:59
    شناسه : 182327
    1

    در این مطلب نمونه هایی از بهترین جاهای دیدنی کانادا را آورده ایم.

    پ
    پ

    این کشور مشترک المنافع در واقع جزو بزرگترین کشورهای  جهان است و با این حال بیشتر زمین هایش بکر و دست نخورده است. طبیعت وسیع و بی نهایت گسترده آن که امکان گم شدن در آن بسیار است، مطمئنا یکی از جاذبه های گردشگری این کشور است. پارک های ملی آن واقعا بزرگ اند و چشم انداز ها و منظره های کاملا بی عیب و نقص اند. کوه نوردی ، پیاده روی ، قایق رانی ، شنا و دوچرخه سواری گزینه های مناسبی هستند اگر طرفدار گشت و گذار در فضای باز هستید. همچن می توانید خرس های گریزلی در پارک ملی Banff را که بر دامنه های پوشیده از برف Whistler   تماشا کنید. می توانید از تازه ترین و بهترین غذا ، ماهی سالمون بچشید. در کانادا انتخاب های زیادی برای همه افراد وجود دارد. علاوه بر طبیعت خیره کننده اش ، دارای منطقه  بزرگ دارای دریاچه هایی است که به وسیله آن می توانید به تاریخ و فرهنگ این کشور نزدیک شوید. منطقه فرانسوی زبان در استان Quebec ، آسمان خراش های درخشان ، تنوع فرهنگی شرقی آسیا در ونکوور ، معماری ظریف و زیبا ویکتوریایی تورنتو ، هتل های بزرگ ، ساختمان های عمومی ، راه آهن به سبک chateau  در استان Ottawa . در اینجا نمونه هایی از بهترین جاهای دیدنی کانادا را آورده ایم.

    1 6 - جاهای دیدنی کانادا - Cities

    12) کلگری

    بزرگترین شهر استان آلبرتا و واقع شده بین فلات و تپه و و دامنه های کوه های راکی در کانادا است. پس از کشف نفت در اوایل دهه 1900 این شهر رونق زیادی گرفت و امروزه به عنوان بزرگترین کلان شهر کانادا ، هرساله هزاران نفر را برای رویداد جهانی گاوبازی رودیو به خود جلب می کند. درحالی که این شهر از چندین محله تشکیل شده است و مرکز شهر جایی است که مناطق تجاری و تفریحی و خرید در آن وافع شده است ، Stephen Avenue Walk و Barclay Mall دو منطقه معروف پیاده روی هستند. این شهر دارای تعداد زیادی از آسمان خراش ها با مقر ها و عرشه های مشاهده است که منظره باورنکردنی از شهر و کوه های راکی را نمایان می کنند که برجسته ترین آنها برج های Bow  و Calgary هستند. این شهر دارای جاذبه های گردشگری مختلفی مخصوص خانواده ها مانند یک باغ وحش بی نظیر و عالی ، پارک های تفریحی ، باغ های گیاه شناسی و یک مرکز علمی کاربردی است. این شهر میزبان چندین جشنواره سالانه موسیقی ، فیلم و رقص است ، معروف ترین آنها Calgary Stampede ، یک جشن قدیمی که بیش از ده روز در ماه ژوئیه با گاوبازی رودیو ، مسابقه چاکاوگون (سوارکاری) و رژه ها و مسابقات دیگر برگزار می شود.

    11) چرچیل

    یک شهر کوچک با جمعیت حدود 1000 نفر است اما هرساله جمعیت زیادی را برای بازدید از مشهور ترین زیستگاه خرس های قطبی که در این شهر است به خوود جلب می کند و این شهر لقب پایتخت خرس قطبی جهان را نیز دارد. واقع شده در استان Manitoba  و ساحل خلیج Hudson  است و علاوه بر خرس های قطبی همچنین مکانی معروف برای تماشای نهنگ های سفید ، پرندگان و شفق قطبی است. بهترین زمان برای بازدید از خرس های قطبی در این شهر ماه های اکتبر و نوامبر زمانی که برای شکار غذای دریایی به سواحل مهاجرت می کنند. صنعت گردشگری در این شهر تورها و وسایل نقلیه های مخصوص با نام توندرا باگی ( وسیله ای برای مشاهده ، مطالعه و عکاسی از خرس های قطبی ) را برای امنیت گردشگران و خرس های قطبی فراهم می کند. در ماه های تابستان این تورهای گردشگری بازدید کنندگان را برای تماشای هزران نهنگ سفید که به این مکان مهاجرت کرده اند به سمت بیرون آب ها می برد.  برخی از گردشگران حتی با لباس های شنای مناسب در کنار این نهنگ ها شنا می کنند. این شهر با بیش از 270 گونه از پرندگان مختلف ، همچنین بهشت پرندگان محسوب می شود. هزران شکار چی و نگه دارنده پرندگان در هر تابستان برای تماشای گونه هایی چون جغد برفی ، شنقار (باز سیاه چشم) و پرنده های ساحلی و قوی توندرا به این منطقه سفر می کنند. این شهر کوچک همچنین یک مکان عالی برای تماشای شفق قطبی یا چراغ های شمالی است و زمان مناسب برای تماشای آنها بین ماه های ژانویه و مارس است. برای دسترسی به این شهر می توان از هواپیما و قطار استفاده کرد که مسیر ریلی آن از مناطق مسکونی Winnipeg و  Thompsonعبور می کند.

    10) جزیره کیپ برتون

    با اینکه جزیره Cape Breton در شمال شرقی استان Nova Scotia واقع شده است اما مستمعره مستقل خود را داشت تا اینکه در سال 1820 مجبور به ادغام شد . هزاران مهاجر اسکاتلندی در اوایل قرن 19 به این جزیره مهاجرت کردند و هنوز هم تنها جایی در آمریکای شمالی است که در آن به زبان گیلیک ، زبان بومی اسکاتلند) صحبت می شود و همچنین میزبان کنسرت های موسیقی سنتی اسکاتلندی است. علاوه بر اسکاتلندی ها این جزیره دارای جمعیتی از فرانسوی ها نیز است و قلعه ی Fortress of Louisbourg نیز به عنوان یک مکان گردشگری برجسته در آن واقع شده است. اجتماع جذاب Mi’kmaq نیز به جذابیت های فرهنگی این جزیره کمک می کند. تماشای نهنگ ها منظره ای فراموش نشدنی و شگفت انگیز است که همین مورد به تنهایی ارزش یک بار سفر کردن به این جزیره را دارد. این منظره که فقط از قسمت انتهای شمالی و قله های جزیره قابل مشاهده است و دسترسی به آن جا از طریق یک قایق و یا همراه با تورهای آژانس قایق رانی و گردشگری کایاک ممکن است. از میان مناظر دیدنی و جذاب ، مهم ترین آنها بدون شک پارک ملی Cape Berton Highlands با بزرگراه و جاده زیبا و چشم انداز های عالی است. از جاذبه هایی زیبا نظیر خلیج  S.t Lawrence که مکان عالی برای ماهیگیری است و می توانید غذاهای دریایی بی نظیری را در آن تجربه کنید نیز دیدن کنید.

    9) اتاوا

    Ottawa واقع شده در محل تقاطع سه رودخانه ، پایتخت کانادا و ششمین شهر پر جمعیت است که جمعیت آن همچنان در حال گسترش است. اگر متوجه افرادی شدید که به زبانی که ترکیبی از انگلیسی و فرانسه است صحبت می کنند تعجب نکنید زیرا که این شهر دوزبانه است و هر دو زبان به عنوان زبان رسمی و اول آن محسوب می شوند. این شهر با نام پیشین Bytown زمانی در گذشته و در اواسط قرن 19 به عنوان شهر چوب لامبر /الوار ساختمانی  وبا تعداد زیادی کارخانه تولید چوب در طول رودخانه Ottawa بوده است و امروزه شهری زیبا و دارای پارک ها و آبراه های دیدنی است. دوچرخه سواری در ماه های تابستان محبوبیت زیادی دارد و این مسیر های مخصوص در زمستان نیز به مسیر های مخصوص اسکی تبدیل می شوند. کانال Rideau ، واقع در قلب و مرکز شهر از جازبه ها و جذابیت های شهراست و در زمستان نیز به بزرگترین مکان اسکی در جهان تبدیل می شود. هنگامی که در این شهر هستید از بازار Byward دیدن کنید. این شهر اگرچه ممکن پاینخت فرهنگی رسمی کانادا نباشد اما اگر به تاریخ علافه مندید ، بناهای تاریخی  دیدنی مانند بایگانی ها و کتاب خانه ملی که به عنوان چهارمین کتابخانه بزرگ جهان است ، برای بازدید شما وجود دارد. موسسات فدرال زیادی شامل Parliament Hill ، کرسی دولت و جایی که در آن تشریفات گارد سلطنتی در طول تابستان روزانه برگزار می شود در این شهر است که به عنوان یک سرملیه ملی نیز شناخته شده است.

    8)  ویستلر

    به لطف وجود تعداد زیادی از کوه های دیدنی نظیر Blackcomb  و  Whistler ، تفرجگاه Whistler  بزرگترین و مشهور ترین مقصد اسکی کوهستانی آلپ در آمریکای شمالی است. این تفرجگاه در رشته کوه های British Columbia در غرب کانادا یک مسافت دوساعته از ونکوور از طریق زیبا ترین جاده و مسیر رانندگی ، بزرگراه Sea-to- Sky قرار دارد . در قسمت پایه های این کوه سه دهکده جالب به نام های Whistler  ، Creekside   و Upper  قرار دارد . تله اسکی موجود در این تفرجگاه ، بازدید کنندگان را از روستاهای اطراف به سمت کوه ها می کشاند. پس از بازی های المپیک 1960 در Squaw Valley ( یک پیست اسکی در کوه لندن ) ، این مکان به عنوان مقصد مناسب برای بازی های المپیک زمستانی 1986 ساخته شد. با این حال امکان برگزاری این مسابقه در این محل تا سال 2010 ممکن نشد. در تلاش برای فراموش شدن این نام گمراه کننده اش ، نام این شهر از London Mountain  به دلیل وجود صدای سوت مانند به خاطر وجود مارموت های سپید موی که در این کوه زندگی  می کردند به Whistler Mountain  تغییر یافت. امروزه این تفرج گاه دارای بسیاری از استراحت گاه های اسکی در سطح جهانی و منظره های خارق العاده ای از دامنه های کوهستانی خود دارد که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جلب می کند. علاوه بر ورزش های زمستانی این کوهستان همچنین امکان و فرصت پیاده روی و صخره نوردی را برای گردشگران فراهم می کند.

    2 7 - جاهای دیدنی کانادا - Cities

    7) ونکوور آیلند

    این جزیره که بزرگترین جزیره در ساحل غربی قاره آمریکای شمالی است ، با نام کاشف بریتانیایی جورج ونکوور نام گذاری شده است. احاطه شده توسط آب های اقیانوس آرام ، یک جزیره واقعا خوش منظره است که پر از دریاچه های درخشان ، آبشار های زیبا ، فلات ها و آب دره های شگفت انگیز و کوه های یخبندان است که مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. مسافران و گردشگران اهل گشت و گذار در طبیعت کانادا، مجذوب آب و هوای بی نظیر این جزیره که معتدل و مطلوب ترین شرایط آب و هوایی در کانادا را دارند می شوند. این شهر به دلیل داشتن باغ های زیبای Butchart ، روستای گردشگری Tofino و بیابان ها و صحرا ها در شمال شهر مشهور است. از طریق این جزیره و به وسیله یک قایق موتوری می توان به شهر های Prince Rupert و Alaska رسید. این جزیره کانون حیات وحش است و یکی از بهترین محل ها برای نهنگ ها است و حتی می توانید با این نهنگ های قاتل قایق/کایاک سواری کنید. این جزیره یک مکان عالی برای تماشای پرندگان و خرس های خاکستری است. از آن جا که این جزیره کم جکعیت است و بیش تر مردم ساکن درVictoria  پایتخت British Columbia  هستند شما می توانید از این جزیره و درهوای آزاد لذت ببرید. یکی از بهترین مکان ها برای پیاده روی در پارک Strathcona Provincal است ، که در آنجا مناظر تماشایی و دیدنی از جزیره را خواهید دید. از پارک Cathedral Grove با جنگل باستانی و یکی از بهترین زمین های کلف که در آن است بازدید کنید.

     6) کبک سیتی

    این شهر اگرچه مرکز استان Quebec در شرق کاناداست اما میراث فرانسوی آن نظیرمعماری خاص شهرو زبان آن باعث شده که بیشتر شبیه به یکی از دهکده های جذاب اروپایی به نظر بیاید.Vieux Quebec  منطقه تاریخی این شهر که تنها منطقه ای در  آمریکای شمالی است که هنوز دیوارهای اصلی خود را حفظ کرده است ، بر روی تپه ای مشرف بر رودخانه S.t Lawrence  قرار دارد. پیاده روی کردن در طول خیابانهای سنگ فرش شده این شهر قدیمی و تماشای ساختمان های قدیمی مانند  Citadelو اماکن تاریخی مانند Place- Royal (منطقه‌ای که Samuel de Camplainیک کاوشگر آنرا به عنوان نخستین شهرک  آمریکای شمالی فرانسوی تاسیس کرده است (همگی از جاذبه های گردشگری این شهر هستند.  کافه ها و فروشگاه های زیادی در سراسر این شهر قدیمی وجود دارند. یکی از مکان های معروف و بسیار خوب هتل Chateau Frontenac است که به عنوان مهمترین هتل تاریخی آمریکای شمالی در نظر گرفته شده و امکان اقامت یک شبه برای گردشگران نیز فراهم می کند. یکی دیگر از هتل‌های بی نظیر این شهر Ice Hotel هتل بی نظیرو دارای اتاق‌هایی با مجسمه های یخی زیباست . خارج از مرکز شهر چندین پارک زیبا و تاریخی مانند Montgomery Fallsو Plains of Abraham وجود دارد که دارای آبشارهای نفسگیرو بی نظیر و تفریحات مخصوص خارج از شهر و قسمت‌های تاریخی است.

    5) تورنتو

    شهر وسیع تورنتو پرجمعیت ترین شهر کانادا است که نزدیک به سه میلیون نفر جمعیت دارد. تورنتو واقع در سواحل دریاچه  Ontarioبخشی از منطقه Golden Horseshoe را تشکیل می دهد که از دریاچه تا آبشارهای Niagara است.

    به عنوان مرکز استان Ontario این شهر یکی از شهر های متنوع و چند فرهنگی جهان است و نزدیک به ۱۰۰ جامعه بومی آن را خانه خود می نامند. این شهرکانادا یکی از معدود مکان هایی است که بیش از نیمی از ساکنان آن  در این کشور به دنیا نیامده‌اند و از کشور ها و شهر های دیگر به این شهر آمده اند اما همین ویژگی تنوع فرهنگی تورنتو ، آنرا تبدیل تبدیل به شهری خاص و مطلوب کرده است. برخی از تابلوهای خیابان ها به زبان های مختلف نوشته شده اند و رستوران ها و غذاخوری های زیادی با انواع مختلف غذاهای محلی و مخصوص خود را دارند. جاذبه های فرهنگی متنوع و زیادی در قسمت داخلی شهر و میان ساختمان های بلند و هزاران رستوران‌ چند ملیتی وجود دارد. یکی از محبوب ترین جاذبه های موجود در صنعت گردشگری این شهر برج  CNبلندترین سازه ایستاده در جهان البته )قبل از ساخت برج خلیفه در دبی )است.

    این برج دارای منظره های بی نظیر از عرشه/سکوی بازدید و رصد ،  رستوران کانادایی 360 است و تنها سوار شدن به آسانسور شیشه‌ای بی نظیر آن ارزش سفر به این شهرو بازدید از این برج را دارد.

    4) مونترال

    دومین شهر بزرگ استان Quebec واقع در محل تقاطع رودهای  Ottawaو St Lawrenceاست. این شهر پایتخت فرهنگی کاناداست و همچنین یکی از متنوع ترین ، شادترین ، پر انرژی ترین ، مهمان نوازترین و رو به پیشرفت ترین شهرهای آمریکای شمالی است . شهری متفاوت دارای هنرهای مدرن خیابانی ، گروه های نوازندگی پر انرژی در قسمت های جدید شهر است. درحالی که در این شهر  به زبان انگلیسی هم صحبت می‌شود اما زبان رایج آن فرانسه است و همچنین دومین شهر بزرگ غیر فرانسوی جهان است که زبان فرانسه به عنوان زبان اول و رسمی دارد بنابراین به راحتی  می‌توان فهمید که چرا نام مستعار پاریس امریکای شمالی را دارد. این شهر و مناظر آن در تمام طول سال دیدنی و لذت بخش است و در پاییز که درختان نارنجی رنگ در تمام شهر دیده می شود زیبایی شهر چندین برابر می شود.این  شهر قدیمی با خیابان های سنگفرش شده ، موزه های زیبا و بناهای تاریخی که برخی از آنها به قرن ۱۷ باز می‌گردد همگی از جذابیت های این شهر هستند. فرصت بازدید از برج ساعت در Quai de I’Hoelige  که دارای مناظر شگفت انگیزدراطراف رودخانه است را از دست ندهید. از مناطق خرید هیجان انگیز آن می‌توان به مجتمع زیرزمینی مرکز شهر ، مرکز خرید Carrefour Laval  وبازار رنگارنگ Bonsecours اشاره کرد.

    3) آبشار نیاگارا

    مجموعه  ای از سه آبشارهای هیجان انگیز است که در مرزاستان Ontario  و نیویورک در ایالات متحده واقع شده است.  آبشار های سمت Ontario آبشارهای Horseshoe نامیده می‌شود و بهترین منظره ها و بیشترین جاذبه ها را ارائه می‌دهد.  قسمت های اطراف آبشارها مهمترین مکان گردشگری این قسمت است که بسیارشلوغ است و در آن برج های دیده بانی ، رستوران ها ، فروشگاه های سوغاتی ، هتل‌های لوکس و مرتفع وجود دارد.  شهر مشابه آن که به عنوان پایتخت ماه عسل جهان شناخته می شود یکی از آنها مکان هایی است که می تواند بدون انتظار عقد نامه و سند رسمی ازدواج بگیرید. کسانی که به دنبال ماجراجویی و ماه عسلی رمانتیک و کارهای هیجان انگیز برای دیدن و انجام دادن هستند این مکان را جز انتخاب های خود قرار می دهند.یکی از بهترین و تماشایی ترین قسمت ها در این بخش  آبشارهای Niagara است که چراغانی و  روشن می‌شوند ونمایش آتش بازی در شب های تابستان برگزار می شود. تماشای آنها از قسمت بالا یا پایین بستگی به خودتان دارد وبا تورهای بالگردها ، تورهای جت قایق  سواری ، یک عرشه دیده بانی در کنار برج Skylon و آسانسورهای که شما را به سمت پایین آبشارها می برند ممکن است.

    2) ونکوور

    شهر Vancouver یکی از بزرگترین شهرهای کاناداست. این شهر واقع در جنوب غربی استان British Columbia  یک مکان مشهور برای غذاهایش ومخصوصا غذاهای دریایی مانند میگوهای تازه و ماهی آزاد وحشی است.به دلیل تنوع فرهنگی موجود در این شهر انواع مختلفی از غذاهای محلی را در این شهر خواهید یافت و غذا خوردن را به یکی از لذت های ساده و محبوب این شهر تبدیل کرده است. Stanley Park یکی از جاذبه های زیبای این شهر است این پارک با پوشش هزار هکتار از زمین های جنگلی ، باغ ها و فضای سبز، دارای  یک آکواریوم ، پارک آبی و دیوار دریایی است. از مکان های دیدنی دیگرآن بازار مواد غذایی عالی جزیره   Granville مجموعه پر جنب و جوش مغازه‌ها ، رستوران ها و باغ های بسیار زیبا Chinatown’sو مجموعه آب‌نمای کانادا واقع در مرکز گردهمایی کنوانسیون ونکوور است. به دلیل صنعت عظیم فیلم تلویزیون خود ، لقب هالیوود شمال را دارد و همچنین مرکز چهارمین ترمینال کشتی کروز در جهان است و سالانه بیش از900000 مسافر از این ترمینال عبور می کنند و بسیاری از سفرهای دریایی خود را به سمت آلاسکا ادامه می‌دهند. با داشتن سواحل ومحل های اسکی با دسترسی آسان ، ونکوور به عنوان یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی در نظر گرفته می‌شود. این شهر با داشتن مردم شاد و فعال با پوست های برنزه که روزهای خود را صرف اسکیت بازی ، دو آهسته و پیاده روی با سگ های خود در طول دیوار دریایی یا بازی والیبال در ساحل می کنند یک مقصد مهم برای تفریح و فعالیت خارج از منزل است.  این شهر را بدون بازدید از بزرگترین استخر کانادا که تقریباً سه برابراندازه یک استخر عادی المپیک است ترک نکنید.

    3 6 - جاهای دیدنی کانادا - Cities

    1)              پارک ملی بنف

    پارک ملی  Banffکه در کوههای راکی کاناداست یکی  از قدیمی‌ترین پارک های ملی و همچنین یکی از بزرگترین آن هاست.  ابعاد وموقعیت مکانی بسیار دور افتاده این پارک ، آنرا به مکانی ایده آل برای افرادی که  قصد گذراندن زمانی در تنهایی و خلوت کردن را دارند تبدیل کرده است. دو مسیر معروف برای رسیدن به این پارک وجود دارد اما انتخاب هر یک از آنها فرق چندانی نمی‌کند زیرا هر دو از مناظر و صحنه های دیدنی نظیر پرش فک ها ، دریاچه های چند رنگ درخشان و مناظر زیبا و آبشارهای دیدنی پر شده اند. داشتن خودروی شخصی اهمیت چندانی ندارد زیرا سرویس رفت و آمد موجود در آن شما را به همه مناظر دیدنی و مهم میرساند.  مسافران وگردشگران فعالی که زیاد به اینجا سفر می کنند مشتاق  راه رفتن با کفش برفی و پارو زدن در دریاچه هستند و علاقه‌مندان به حیات وحش نیز ماجراجویی دل‌خواه خود را خواهند داشت. این پارک ملی پر از حیوانات مختلف است که مهمترین آنها نیز خرس خاکستری است.  روستای  Banffاقامتگاه اصلی پارک است که دارای بیشترین و متنوع ترین مسکن های موقت ، اتاق‌های اجاره‌ای ، مراکز خرید و پذیرایی است. دریاچه Louise با دسترسی آسان به باغ راه  Icefields دارای محل های اقامت لوکس در یک محیط زرق وبرق دار، دریاچه های فیروزه ای وکوه های باشکوه است.Lake Minnewanka  و Sunshine Meadows دو مورد از روستاهای کوچک تر گردشگری هستند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.