×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

روحانی - محدودیت های شهرهای قرمز و نارنجی تا پایان هفته آینده تمدید شد -

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست کمیته‌های تخصصی مقابله با کرونا با اشاره به گزارش وزارت بهداشت و درمان در خصوص تامین واکسن از برخی کشورها و همچنین ورود اولین محموله واکسن خریداری شده از سبد کواکس (۷۰۰ هزار دز) به کشور، خاطرنشان کرد: خوشبختانه روند تولید واکسن کاملا امیدوارکننده است، اما با همه تلاش‌های انجام شده قاعدتا تا پیش از تابستان واکسن ایرانی به دست ما نخواهد رسید و لذا تامین واکسن با مساعدت بخش خصوصی در دستور کار دولت و در اولویت نخست قرار گرفته است.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل‌ها از مهمترین و اساسی‌ترین راه‌ها برای کنترل کرونا است،گفت: اگر چه تحریم‌ها مانع بزرگی در مسیر تامین واکسن مورد نیاز کشور بوده و موجب تاخیر در تهیه آن شده، اما تهیه واکسن همواره مورد اهتمام بوده است.

روحانی افزود: امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده واکسن مورد نیاز در سریع‌ترین زمان ممکن تهیه شود. با توجه به گزارش‌هایی که وزارت خارجه در مورد تهیه واکسن در روزهای اخیر ارائه کرده به زودی شاهد ورود محموله‌های بعدی واکسن خواهیم بود.

بر اساس این گزارش در این جلسه به پیشنهاد قرارگاه عملیاتی ستاد مقرر شد محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای شهرهای قرمز و نارنجی تا پایان هفته آینده تمدید شود.

همچنین کمیته‌های بهداشت و درمان و امنیتی – اجتماعی و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی گزارش‌های جداگانه‌ای از وضعیت موج چهارم بیماری در استان‌های مختلف کشور و همچنین چگونگی اجرای محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای کنترل و مهار این موج جدید ارائه کردند.

با توجه به وضعیت بیماری در استان‌های کشور به ویژه شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، اعضای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا، عوامل موثر در خیز جدید بیماری را بررسی کردند که نتایج این بررسی‌ها نقش مهم و تاثیرگذار هم‌زمانی جهش انگلیسی ویروس وکاهش قابل ملاحظه رعایت دقیق و کامل پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری از سوی مردم در روزهای پایانی سال را اثبات می‌کند.

رییس جمهوری پس از دریافت این گزارش‌ها با اشاره به اقدامات انجام شده در استان‌ها بعد از مواجه شدن با موج‌های جدید بیماری در 14 ماه گذشته، از تفویض اختیارات لازم به قرارگاه عملیاتی ستاد برای اتخاذ تصمیمات لازم و اجرای آن در جهت مدیریت و مهار هر چه سریعتر موج چهارم بیماری در کشور خبر داد.

با موضع ‌گیری های تند، آرامش روانی جامعه را مختل نکنیم

روحانی با تاکید بر ضرورت حفظ آرامش روانی جامعه به ویژه در موج چهارم که شدت آن با موج‌های قبلی متفاوت است، گفت: مدیریت بحران فعلی باید با حفظ آرامش انجام گیرد. نباید با اظهار نظرها و اطلاع‌رسانی غلط و هیجانی و موضع گیری‌های تند آرامش روانی جامعه مختل شود.

رییس ستاد ملی مقابله با کرونا در این جلسه همچنین با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی درست و بموقع در مورد خطرات موج چهارم کرونا و مقابله با سواستفاده‌های سیاسی احتمالی از این مساله، تصریح کرد: با توجه به اینکه در سه موج قبلی هم رعایت نشدن کامل و دقیق پروتکل‌ها از عوامل اصلی افزایش شیوع بود، در این مرحله نیز می‌توانیم با هشدار نسبت به خطرات عادی‌انگاری و کاهش رعایت دستورالعمل‌ها از مشکل عبور کنیم.

در این جلسه بر اساس گزارش کمیته‌های بهداشت و درمان و امنیتی اجتماعی، در مورد پروتکل‌های مرتبط با مراسم و آیین‌های ماه رمضان از جمله مراسم شب‌های قدر و راهپیمایی روز قدس مقرر شد، پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های لازم تدوین و پس از هماهنگی‌های لازم برای تصویب به ستاد ملی کرونا ارائه شود.

رییس جمهوری با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم عبادی در ماه مبارک رمضان، تاکید کرد: در شرایط فعلی راهبرد اصلی حفظ جان و سلامت مردم است و بی تردید برای اطمینان از حفظ سلامت مردم، پروتکل‌ها به گونه‌ای تدوین خواهد شد که در کنار برگزاری این آیین‌ها، حفظ جان مردم نیز مورد توجه باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.