×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

زولبیا و بامیه 671x500 - اگر به خوردن زولبیا و بامیه علاقه دارید بخوانید

اگر به خوردن زولبیا و بامیه علاقه دارید بخوانیدبه کارشناس نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: زولبیا و بامیه به دلیل داشتن قند‌های ساده موجب افزایش ناگهانی قند خون می‌شود و فرد به صورت لحظه‌ای احساس سیری می‌کند، اما پس از مدتی با افت سریع قند، احساس تشنگی و گرسنگی تشدید می‌شود به همین دلیل مصرف آن در وعده سحر توصیه نمی‌شود.

سلیمانی مهر با بیان اینکه یک بامیه ۸۰ و یک عدد زولبیا ۲۰۰ کالری دارد گفت: برای سوزاندن این میزان کالری به ۴۰ دقیقه تمرینات هوازی نیاز است که از توان یک فرد روزه دار خارج است.

وی افزود: به جای مصرف زولبیا و بامیه یا شیرینی‌های صنعتی بهتر است قند‌های طبیعی مانند توت خشک ، خرما و کشمش استفاده شود که دارای قند‌های پیچیده تری هستند و به مرور وارد بدن فرد می‌شود.

سلیمانی مهر با بیان اینکه در تهیه زولبیا و بامیه از رنگ‌های مصنوعی نیز استفاده می‌شود گفت: استفاده از رنگ‌های مصنوعی باعث بروز مشکلات کبدی، کلیوی، بیش فعالی در کودکان و عاملی برای بروز سرطان هاست و هرچه رنگ زولبیا و بامیه روشن‌تر باشد سالم‌تر است.

وی گفت: زولبیا و بامیه علاوه بر قند بالا به دلیل سرخ شدن با روغن منشا اسید‌های چرب ترانس است که افزایش کلسترول و بروز دیابت را به دنبال دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.