×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

photo news1 - جمعیت بالای ۱۸ سال کشور تا پاییز امسال علیه کرونا واکسینه می شود/ پاسخ به گمانه زنی ها درباره عوارض واکسن روسی - کرونا

به گزارش «بامردم» به نقل از ایرنا؛ سیما سادات لاری روز چهارشنبه در حاشیه نشست ستاد مقابله با کرونای مازندران در ساری افزود : در حال حاضر روند واکسیناسیون علیه بیماری کووید-۱۹ در کشور با دریافت سهم  ایران از سبد جهانی کواکس سرعت گرفته است .

وی با اعلام این که تاکنون در مجموع ۶۲۱ هزار و ۸۲۲ دوز واکسن به ۴۸۰ هزار و ۶۴۶ نفر طی ۲ مرحله تزریق شده است ، پیش بینی کرد که تا پنجم اردیبهشت کادر بهداشت و درمان اعم از گروه دانشجویان ، دستیاران و مراکز درمانی بخش خصوصی ، بیماران خاص و جانبازان بالای ۷۰ درصد واکسنشان را دریافت کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت : کمبود واکسن کرونا یک معضل جهانی است و خوشبختانه در حال حاضر سرعت انجام واکسیناسیون در ایران افزایش یافته است.

سادات لاری از مازندران به عنوان یکی از استان های پایلوت واکسن ایرانی پاستور نام برد و افزود که در حال حاضر واکسن برکت و پاستور وارد مرحله سوم کارآزمایی شده است.

وی  ابراز امیدواری کرد که تا تیر ماه این دو واکسن در کشور به تولید انبوه برسد و تاکید کرد : با این روند در پاییز امیدواریم واکسیناسیون بقیه گروه ها انجام شود.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین با اشاره به انعقاد قرارداد ورود ۶۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک روسیه ، گفت : برای دریافت و تزریق این واکسن زمان خاصی قابل تخمین و پیش بینی نیست.

پاسخ به گمانه‌زنی‌ها درباره عوارض واکسن روسی

وی در پاسخ به برخی گمانه زنی ها در باره عوارض واکسن آسترزانکا و احتمال وجود چنین عوارضی در واکسن روسی ، اظهار داشت : اگر چه ما تاکنون در کشور عوارضی از واکسن روسی را شاهد نبودیم ، ولی هر واکسنی ممکن است عوارضی داشته باشد. واکسن روسی به دلیل استفاده بیشتر بالطبع ممکن است آثار بیشتری هم داشته باشد. ممکن است عوارض این واکسن حتی از هر ۲۰۰ هزار نفر در یک نفر بروز کند. با این حال بر اساس نظر کارشناسان هر واکسنی که در اختیار هست باید تزریق شود و ما تاکنون در کشور عوارضی در زمینه تزریق واکسن روسی را شاهد نبوده ایم.

تمامی واکسن‌های درون شبکه بهداشت رایگان است

سخنگوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت : تمامی واکسن های موجود در شبکه بهداشت و درمان کشور رایگان است و واکسیناسیون طبق اولویت بندی وزارت بهداشت پولی نیست و نخواهد بود.

وی افزود : هیچ واکسنی در سبد شبکه بهداشت و درمان کشور پولی نخواهد بود و واکسیناسیون بر اساس اولویت بندی به طور رایگان در حال انجام است.

سادات لاری در باره واکسن هایی که توسط بخش خصوصی وارد می شود ، اظهار داشت : واردات واکسن توسط شرکت های بخش خصوصی یه تصمیم راهبردی برای سرعت بخشی به انجام واکسیناسیون است ولی واکسن های وارداتی توسط این شرکت ها نیز با نظارت وزارت بهداشت و بر اساس قیمت های مصوب توزیع خواهد شد.

وی افزود : در حال حاضر سلامت و امنیت مردم در اولویت دولت قرار دارد و برای انجام هرچه بیشتر واکسیناسیون از تمامی ظرفیت ها استفاده خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.