پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آیا مگس خانگی حامل ویروس کرونا است؟
    11 اردیبهشت 1400 - 14:11
    شناسه : 183081
    0

    مگس های خانگی به عنوان عوامل انتقال بیماری های باکتریایی، انگلی و ویروسی به انسان و حیوانات شناخته می شوند. با این حال، تاکنون نقش مگس خانگی در انتقال کروناویروس بررسی نشده است.

    پ
    پ

    - آیا مگس خانگی حامل ویروس کرونا است؟ - مگس

    از این رو محققان به بررسی این موضوع پرداختند که آیا مگس می تواند کروناویروس را با خود حمل کند، ویروس را زنده حفظ کند و آن را به سطوح انتقال دهد.

    مطالعات جداگانه ای برای بررسی این موضوع انجام شد. در اولین مطالعه، مگس های خانگی پس از قرار گرفتن در محیط یا شیر آلوده به کروناویروس از نظر آلودگی مورد آزمایش قرار گرفتند. در مطالعه دوم، نمونه های محیطی پس از تماس با مگس های آلوده به کروناویروس از نظر آلودگی مورد آزمایش قرار گرفتند.

    نتایج نشان داد تمام مگس های قرارگرفته در محیط یا شیر آلوده به کروناویروس تا 4 ساعت و 24 ساعت بعد از قرارگیری از لحاظ RNA ویروسی مثبت بودند.

    همچنین RNA ویروسی در نمونه های محیطی بعد از تماس مگس با سطوح شناسایی شد.

    در مجموع تحت شرایط آزمایشگاهی، مگس های خانگی کروناویروس عفونی را تا 24 ساعت پس از مواجهه به دست آورده و در اختیار داشتند. علاوه بر این، مگس های خانگی قادر به انتقال مکانیکی RNA ژنومی کروناویروس به محیط اطراف تا 24 ساعت پس از مواجهه بودند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.