×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

واکسن - ۳۲ هزار گیلانی علیه کرونا واکسینه شدند -

به گزارش خبرنگار مهر؛ آبتین حیدرزاده با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون علیه کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون علیه کرونا تاکنون هشت مرحله واکسن به استان گیلان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه این واکسن‌ها برای تزریق به گروه‌های در معرض خطر که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور شناسایی شدند در نظر گرفته شده است، افزود: طی هشت مرحله ۳۲ هزار و ۷۳۴ نفر علیه بیماری کرونا در سطح استان گیلان واکسینه شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه افزود: واکسن‌ها برای گروه سنی ۱۸ سال به بالا شامل پرسنل بهداشت و درمان، بیماران خاص، پاکبانان، جانبازان بالای ۵۰ درصد و شیمیایی، اعضا نظام پزشکی و سالمندان بالای ۸۰ سال تزریق شده و ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تمام واکسن‌های اختصاص یافته وارداتی و ساخت کشورهای کره جنوبی، روسیه، چین و هند شامل اسپوتینک، سینوفارم، بهارات و آسترازنکا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه سرعت انجام واکسیناسیون در استان مشروط به در دسترس بودن مقادیر کافی واکسن است، اظهار کرد: مردم برای انجام واکسن کرونا می‌توانند از طریق رسانه‌ها مانند صدا و سیما و فراخوان‌های تلفنی از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت تعیین شده از سوی دانشگاه مراجعه کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.