×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

فوتبال - بهترین گلزنان جهان در سال ۲۰۲۱/ لواندوفسکی در صدر، طارمی در کنار لوکاکو -

 

مهدی طارمی شما گل‌های خود را در سال جدید میلادی به عدد ۱۴ رساند تا همچنان در کنار لوکاکو، دیده شود.

به گزارش ایسنا، فدراسیون تاریخ و آمار، فهرست برترین گلزنان جهان در سال جاری میلادی را به روز کرد که در آن روبرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی بایرن مونیخ هم‌چنان در صدر قرار دارد و لیونل مسی فاصله خود را با صدر کم کرده است.

لواندوفسکی در حالی ۲۶ گل به ثمر رسانده است که در چند دیدار بایرن مونیخ از جمله بازی با پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان غایب بود و بعد از بازگشت از مصدومیت یک گل به ثمر رساند. لیونل مسی که برابر گرانادا گلزنی کرده بود به رکورد ۲۴ گل در این سال رسید و رونالدو با ۱۷ گل فاصله نسبتا زیادی با صدر پیدا کرده است.

مشاهده کنید

مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران نیز با ۱۴ گل زده در کنار بازیکنانی چون ایلکای گوندوغان هافبک منچسترسیتی و روملو لوکاکو مهاجم اینتر قرار دارد.

بیش‌ترین پیشرفت را میز میشائیل اولونگا مهاجم الدحیل قطر نسبت به ماه قبل داشته است که توانست ۹ گل در لیگ قهرمانان به ثمر برساند و شمار گل‌های خود را به عدد ۱۹ برساند.

این رده‌بندی گل‌های زده شده رسمی بازیکنان در دیدارهای ملی و باشگاهی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

تیم ملی باید در بحرین بجنگد/ امیدی به CAS نیست!

شکایت ایران از AFC در دادگاه عالی ورزش در کوتاه مدت تغییری در برنامه‌ریزی انتخابی جام جهانی ایجاد نکرد و تیم ملی اکنون باید با بازی در آب و هوای گرم و شرجی بحرین، گلیمش را از آب بیرون بکشد.

به گزارش ایسنا، بعد از گذشت حدود دو ماه از تصمیم بحث‌برانگیز کنفدراسیون فوتبال آسیا در اعطای میزبانی بازی‌های گروه ایران در انتخابی جام جهانی به بحرین، روز گذشته دادگاه داوری ورزش در واکنش به شکایت ایران و درخواست برگزار نشدن موقت بازی‌ها، واکنش منفی نشان داد.

طبق نظر CAS که مطابق لایحه دفاعی AFC است، توقف بازی‌ها تا زمان صدور رای در پرونده اصلی که با محوریت «صلاحیت نداشتن دبیرخانه AFC در اعطای میزبانی به بحرین» دنبال می‌شود، موجب از دست رفتن زمان کافی برای برگزاری انتخابی جام جهانی می‌شود.

در نتیجه AFC رسیدگی به این پرونده را از برگزاری مسابقات در زمان مقرر جدا کرده و پرونده سیر معمول و عادی خود را طی خواهد کرد که باعث می‌شود بازی‌ها در زمان مقرر در بحرین برگزار شود. ایران هم مجبور است از قوانین تبعیت کند و در این مسابقات حاضر شود.

مشاور عالی حقوقی رییس فدراسیون فوتبال در واکنش به این تصمیم دادگاه داوری ورزش گفت: فشردگی مسابقات و لزوم به اتمام رسیدن بازی‌ها در زمان مدنظر AFC سبب شد CAS درخواست ما را نپذیرد. در حال حاضر AFC تا ۱۷ می (۲۷ اردیبهشت) فرصت خواسته تا لایحه دفاعیه‌اش را در پرونده اصلی ارائه بدهد. از طرفی از ۳ ژوئن (۱۳ خرداد) هم مسابقات شروع می‌شود. یعنی فقط ۱۵ روز بین ارائه لایحه AFC تا شروع مسابقات زمان داریم و این کارمان را سخت می‌کند. شرایط به شکلی است که کارمان برای امیدواری به صدور رای قبل از شروع رقابت‌های مرحله گروهی سخت شده است، البته بحث ناامیدی نیست زیرا با امیدواری جلو رفتیم.

طبق گفته وکیل ایران در پرونده شکایت از AFC، شانس کمی برای جلوگیری از برگزاری بازی‌ها در بحرین باقی مانده و طبیعتا امیدی هم به این اتفاق نیست و به نظر می‌رسد دادگاه عالی ورزش زمانی رای خود را درباره این پرونده اعلام کند که بازی‌ها در بحرین برگزار و حتی خاتمه یافته است!

با توجه به وضعیت کنونی، سرمربی تیم ملی راهی جزیره کیش شده تا از محل اردوی این تیم پیش از اعزام به بحرین بازدیدی داشته باشد و شرایط را برای آماده‌سازی تیمش در آب و هوای مشابه با این کشور بررسی کند.

نکته حائز اهمیت در اتفاقات اخیر، رسیدگی قانونی به اقدام AFC و از طرفی انجام تدارکات لازم برای آماده‌سازی تیم ملی برای کسب نتایج مناسب در انتخابی جام جهانی است که می‌تواند در آینده باعث احقاق حقوق ایران در مواردی مانند میزبانی‌های بین‌المللی و همین‌طور ادامه امیدواری ایران برای کسب سهمیه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شود.

کاروان استقلال به ایران بازگشت

کاروان تیم فوتبال استقلال پس از صعود به مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به ایران بازگشت.

به گزارش ایسنا،  تیم فوتبال استقلال پس از اتمام کار خود در مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و صعود به مرحله حذفی این مسابقات،  با بدرقه نماینده فدراسیون فوتبال عربستان هتل محل اقامت خود را به مقصد فرودگاه جده ترک کرد.

دقایقی پیش کاروان تیم فوتبال استقلال به تهران رسید تا شاگردان فرهاد مجیدی پس از استراحتی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، خود را برای مسابقات لیگ برتر آماده کنند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.