×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

حتما تابه حال نام کف کاذب را شنیده اید اما شاید ندانید که منظور از کف کاذب چیست ! اگر تا به حال سقف کاذب را در ادارات ، مجتمع های تجاری و… دیده باشید شاید حدس هایی در مورد کف کاذب نیز زده باشید. در واقع کف کاذب، سازه‌ ای است که روی کف اتاق یا محل مورد نظر قرار می‌گیرد و با ایجاد فضای خالی، امکان عبور تمامی تاسیساتنظیر سیم ها و لوله ها را می دهد. هر کف کاذب از سه بخش تشکیل شده است که عبارت است از :

  1. تایل
  2. پایه
  3. استرینگر

کف کاذب - استرینگر چیست ؟ - اجزا کف کاذب

اجزا کف کاذب

حال که بطور کلی متوجه شدیم کف کاذب چیست در مورد اجزا این متریال باهم صحبت خواهیم کرد، هر نوع کف کاذب از سه قطعه کلی تایل، استرینگر (یا رابط) و پایه تشکیل می‌شود. از پنل‌ها برای پوشش سازه استفاده می‌شود و هرنوع پنلی که مورد استفاده قرار می‌گیرد باید استانداردهای خاص خود را بگذراند. از پایه‌‌ها برای ایجاد فاصله بین کف اتاق و کف کاذب استفاده می‌شود و به کمک رابط‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند.

استرینگر

اگر بخواهیم با یک توضیح مختصر و مفید استرینگر را شرح بدهیم می توان گفت، وسیله ای برای ایجاد اتصال مابین پایه های کف کاذب می باشد که در راستای استحکام بیشتر کف کاذب آن را نصب می کنند. استرینگر ها قوطی هایی از جنش فولاد گالوانیزه آبکاری می باشند که مقاومت خوبی دارند. بر روی استرینگر ها سوراخ هایی وجود دارد برای پیچ کردن، چون با پیچ کردن روی پایه ها ثابت می مانند.

عمدتا طول استرینگر ها در کف کاذب 56.6 سانتی متر می باشد و سطح مقطع این قوطی ها 2 در 3 هستند، استرینگر ها وزنی معادل 300 گرم و ضخامت 0.7 میلی متری دارند. استرینگر ها باعث می شوند تا هیچ فاصله ی اضافی بین تایل ها نباشد.

در بعضی از استرینگر ها از فوم آکوستیک استفاده می شود چراکه مزیت هایی دارد.  یکی از این مزیت ها آن است که هنگام راه رفتن روی کف کاذب، احساس خالی بودن زیر پا به شما دست ندهد. استرینگر های معمولی این قابلیت را ندارد و دیگر مزیت آن این هست که زیبایی کف کاذب شما را بیشتر می کند.

شرکت ایران کف تولیدکننده ملزومات و متعلقات کف کاذب در کشور می باشد. شما می توانید جهت خرید استرینگر و سایر ملزومات کف کاذب به این شرکت مراجعه نمایید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.