×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

علی مطهری 1 - شاید لاریجانی به نفع من کنار برود/ با ریاست جمهوری یک روحانی مخالفم -

به گزارش «بامردم» به نقل از تسنیم؛ اواخر هفته آینده، ثبت‌نام از داوطلبان کاندیدای انتخابات ریاست‌‌جمهوری آغاز خواهد شد و در این بین، همه آنهایی که شرایط لازم قانونی را برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌‌جمهوری می‌بینید پا به عرصه انتخابات خواهند گذاشت تا در صورت احراز صلاحیت قانونی توسط شواری نگهبان، در معرض رای مردم قرار بگیرند.

در این بین، علی مطهری فرزند شهید مطهری که سابقه نمایندگی و نائب رئیسی مجلس را در کارنامه دارد و به گفته خودش رجل سیاسی است قصد دارد، در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کند.

برخی اظهارات علی مطهری را می‌خوانید:

*من احساس کردم که در این دوره انتخابات شرایط به گونه‌ای است که فردی مثل من باید وارد صحنه انتخابات شود.

*ممکن است برخی کاندیداها در دیگر حوزه ها از بنده توانمندتر باشند ولی در این حوزه خاص احساس من این است که بنده توانایی بیشتری دارم و فکر کردم که در مجموع ورود من مفید باشد.

*بالاخره بنده ۱۲ سال با آقای لاریجانی در مجلس بودم و در بسیاری از حوزه ها که بنده ورود می‌کردم ایشان وارد نمی شد و آن ملاکی که من در نظر دارم در ایشان نیست. ضمن اینکه ممکن است که ایشان سابقه اجرایی و تجربه بیشتری داشته باشد ولی آن ویژگی را در ایشان هم نمی‌بینم.

*اصولگرایان که شاید بنده را اصولگرا ندانند. البته من هم اکثر آنها را اصولگرا نمی‌دانم. اکثر اصلاح‌طلبان نیز من را اصلاح‌طلب اصطلاحی نمی‌دانند ولی خوب در سالهای اخیر شرایط کشور به گونه‌ای بوده و اتفاقاتی افتاده و من مواضعی داشته‌ام که به اصلاح طلبان نزدیک بوده‌ام. در خیلی از موضوعاتی که اصلاح طلبان نیز جرئت ورود نداشتند، من وارد شدم.

*اینطور نیست که اصلاح طلبان از اساس، حجاب یا برخی احکام اسلام را قبول نداشته باشند. بحث آنها روی اجباری بودن یا نبودن این مسائل است. ممکن است بعضی از آنها قائل به این باشند که باید کاملا اختیاری باشد و برخی دیگر همین وضع موجود را قبول دارند. به هر حال، اختلاف نظر در برخی حوزه‌ها وجود دارد ولی زیاد نیست.

*نظر من درباره حجاب همان نظر اسلام است و توام با سخت‌گیری نیست. من بارها گفته‌ام که وضع فعلی حجاب در کل کشور قابل قبول است. یعنی اکثر خانم‌ها و آقایان از روی اعتقادی که دارند رعایت می‌کنند. شاید ۸۰ درصد مردم به طور کامل رعایت می‌کنند، یک ۲۰ درصدی هم به شکل نسبی رعایت می‌کنند و ممکن است حجاب کاملی نداشته باشند ولی حکومت هم با آنها کاری ندارد. نباید به یک نقص جزئی بپردازیم.

یک وقت هست که با سازماندهی است یعنی فرض کنید که یک عده قرار می‌گذارند از میدان تجریش تا میدان ولیعصر با لباس نامناسب بیایند تا رواج پیدا کند ولی یک موقع است که یک کسی از روی بی‌توجهی و سهل‌انگاری پوشش ناقصی دارد، از کنار اینها باید گذشت.

*وقتی ترامپ و پمپئو رسما اعلام می‌کنند که ما حاج قاسم را ترور کردیم، پس باید قصاص شوند. نمی‌گوییم لزوماً به وسیله حکومت ایران انجام شود، ممکن است توسط یک فرد غیر ایرانی مثلا آمریکایی صورت گیرد.

*کسی که ۱۲ سال نماینده و چند سال نایب‌رئیس مجلس بوده، رجل سیاسی است.

*اگر ما رجل سیاسی نباشیم، پس چه کسی است؟ مگر رجل چه شرایطی دارد؟

*خودم را یک سیاستمدار و سیاستدان میدانم. من الان یک توئیت می‌زنم، داخل و خارج واکنش نشان می‌دهند.

*به نفع آقای رئیسی کنار نمی روم. با ریاست جمهوری یک روحانی مخالفم مگر در حالت اضطرار. علاوه بر این که نمی‌خواهیم این تیپ پیروز شود.

*{در پاسخ به این سوال که آیا به نفع لاریجانی کنار می‌روید یا خیر} : همه چیز بستگی به میزان آراء اشخاص در آستانه روز انتخابات دارد. اگر به مرحله آخر برسیم ممکن است لازم باشد ایشان به نفع من کنار برود یا برعکس.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.