چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41432 تعداد نوشته های امروز : 13 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تلویزیون سامسونگ یا ال جی کدامیک بهتر است؟
    18 اردیبهشت 1400 - 1:30
    شناسه : 183317
    0

    در سال های اخیر، دو غول سامسونگ و ال جی از کره جنوبی بر بازار تلویزیون های هوشمند تسلط پیدا کرده اند و باعث ایجاد رقابت تنگاتنگی در این بازار شده اند. اما سوالی که پیش می آید این است که کدام یک برنده ی این رقابت است سامسونگ یا ال جی؟

    پ
    پ

    1 3 - تلویزیون سامسونگ یا ال جی کدامیک بهتر است؟ - تلویزیون

    با پیشرفت روزافزون تکنولوژی در زمینه ی تولید لوازم خانگی، هرساله شاهد عرضه تلویزیون‌هایی جدید با پنل‌های بزرگ‌ تر، ویژگی‌های ظاهری بهتر و پردازشگرهایی قوی تر و پرسرعت تر هستیم که هر کدام می ‌توانند نظر کاربر را برای خرید تلویزیون به خود جلب کنند و می توانند گزینه‌‎های مناسبی برای خرید باشند. در این نوشته می خواهیم تلویزیون های هوشمند سامسونگ و ال جی را نظر برتری با هم مقایسه کنیم.

    تلویزیون سامسونگ بهتر است یا تلویزیون ال جی؟

    در سال های اخیر، دو غول سامسونگ و ال جی از کره جنوبی بر بازار تلویزیون های هوشمند تسلط پیدا کرده اند و باعث ایجاد رقابت تنگاتنگی در این بازار شده اند. اما سوالی که پیش می آید این است که کدام یک برنده ی این رقابت است سامسونگ یا ال جی؟

    کمپانی های بزرگ و معتبر سامسونگ و ال‌ جی دو شرکت بزرگ تولید کننده تلویزیون در جهان به شمار می‌ روند. این شرکت ها حدود 50 سال است که در این حوزه با هم  به رقابت پرداخته اند. کمپانی های بزرگ سامسونگ و ال جی هر ساله محصولاتی را با قیمت‌ها و ویژگی‌های مختلف روانه بازار می ‌کنند. در نگاه اول، تفاوت چندانی میان تلویزیون‌های موجود در بازار دیده نمی شود. شرکت‌های ال‌ جی و سامسونگ توانسته‌ اند با اضافه کردن آپشن ها و قابلیت های جدید به آخرین محصولات خود، تمایز آشکاری را میان مدل‌های خود با مدل‌های سایر برندهای دیگر موجود در بازار ایجاد کنند.

    ویژگی تلویزیون های ال جی:

    تلویزیون های برند ال جی دارای کیفیت تصویر( HD – Full HD – 4K) می باشند. نوع پنل بکار رفته در این برند IPS است. این تلویزیون ها دارای نمایشگرهای OLED هستند. سیستم عامل بکار رفته در تلویزیون های ال جی WEB OS با امکانات زیاد است، این سیستم عامل از هوش مصنوعی نیز بهره می برد. تلویزیون های ال جی کیفیت ساخت پایین تری نسبت به سامسونگ دارند. معمولا گزارش نقص فنی و خرابی در تلویزیون های ال جی بیشتر از سایر رقبا گزارش شده است. تلویزیون‌های OLED و Super UHD ال‌ جی از دستیار گوگل اسیستنت بهره می‌ برند اما با این حال، سازگاری محدودی با دستگاه‌هایی که با دستیار صوتی الکسا کنترل می‌شوند، دارند.

    ویژگی تلویزیون های سامسونگ:

    تلویزیون های سامسونگ دارای کیفیت تصویر (HD – Full HD – 4K)هستند، این تلویزیون ها دارای نمایشگرهایی با تکنولوژی کوانتوم دات و پنل VA هستند. سیستم عامل بکار رفته در تلویزیون های سامسونگ  TIZENاست، این سیستم عامل دارای برنامه های کاربردی تری نسبت به سیستم عامل WEB OS می باشند. برند سامسونگ نیز از دستیار صوتی اختصاصی بیکسبی در محصولات خود استفاده کرده است.

    https://agrinshop.com/product-category/home-appliances/tv/samsung/

    مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ

    سامسونگ و ال جی هر دو از سیستم عامل های اختصاصی برای تلویزیون های هوشمند خود استفاده می کنند و هر کدام این سیستم عامل ها را متناسب با سلیقه خود توسعه داده اند. انتخاب نوع تلویزیون تا حدودی به نحوه ی استفاده ی شما از تلویزیون برمی گردد.

    یعنی اگر شما به بازی ها و فضای مجازی بیشتر علاقمند هستید و از تلویزیون به این منظور استفاده می کنید مسلما انتخاب تلویزیون ال جی گزینه ی مناسب تری است. تلویزیون های ال جی دارای کنترل جادویی هستند که برای جستجوی صوتی استفاده می شود و کارایی های زیادی دارند. قیمت تلویزیون های سامسونگ نسبت به ال جی کمی پایین تر است. عمر و دوام تلویزیون های سامسونگ نسبت به ال جی بیشتر است.

    در مجموع می ‌توان گفت که پنل‌های OLED ال جی بیشتر برای تماشای ویدیوهایی با کیفیت بالا در محیط ‌های تاریک مناسب‌ هستند و این در حالی است که تلویزیون‌های سامسونگ، علیرغم عملکرد ضعیف ‌تر در نمایش رنگ‌ها، از وضوح و روشنایی به مراتب بیشتری برخوردار هستند.

    در سالهای اخیر سامسونگ تلاش می کند تا با توسعه فناوری Quantum Dot OLED رقیبی جدی برای پنل های OLED ال جی به بازار عرضه کند.

    پنل‌  QLED تکنولوژی اختصاصی توسعه داده‌ شده، توسط شرکت سامسونگ می باشد. این پنل‌ها از یک فیلتر کوانتوم دات برای ارتقای رنگ و کنتراست استفاده می‌ کنند که این کار از طریق کم نور کردن محیط انجام می شود. تلویزیون‌ها  QLED از میزان روشنایی به مراتب بیشتری در مقایسه با تلویزیون‌های  OLED برخوردار هستند و می‌توانند تصاویر روشن و تاریک بیشتری را در یک زمان به نمایش بگذارند.

    2 3 - تلویزیون سامسونگ یا ال جی کدامیک بهتر است؟ - تلویزیون

    تلویزیون‌های سامسونگ یا ال‌جی؛ کدامیک را انتخاب کنیم؟

    در مجموع اگر به دنبال تلویزیون های صفحه QLED با روشنایی بالا و قیمت مناسب هستید، مدل های سامسونگ می توانند گزینه خوبی برای خرید باشند. اما اگر واقعاً چشمگیرترین کیفیت تصویر را فارغ از قیمت می خواهید، در حال حاضر هیچ برندی توانایی رقابت با پنل های OLED ال جی را ندارد، زیرا نمایشگرهای OLED ال جی از نظر رنگ و کنتراست بسیار پیشرفته تر و با کیفیت تر از برندهای دیگر هستند. علاوه بر این نمایشگرهای QLED سامسونگ روشن تر هستند در حالی که تکنولوژی OLED  تلویزیون های ال جی از یکنواختی و زاویه دید بهتری برخوردار هستند.

    کلام اخر

    اگر اهل گیم و فضای مجازی هستید ما تلویزیون های OLED ال جی  از فروشگاه آگرین شاپ (Agrinshop.com) را به شما پیشنهاد می کنیم اما اگر قیمت خرید برایتان از اهمیت ویژه ای برخوردار است ما تلویزیون های هوشمند سامسونگ را به شما معرفی می کنیم.

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “تلویزیون سامسونگ یا ال جی کدامیک بهتر است؟”
    1. مقایسه بسیار جامع و خوبی بین تلویزیون سامسونگ و ال جی بود. سپاس از شما

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.