سه شنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 9 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41243 تعداد نوشته های امروز : 11 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بولت ژورنال، روشی عالی برای مدیریت زمان و بهره وری
    21 اردیبهشت 1400 - 9:48
    شناسه : 183451
    0

    بولت ژورنال این امکان را دارد که شخصی سازی شده و پاسخگوی نیاز های شما باشد. به همین دلیل می توانید هر تعداد کلکسیون که می خواهید به آن اضافه کنید.

    پ
    پ

    74883 k12h48 - بولت ژورنال، روشی عالی برای مدیریت زمان و بهره وری -

    بولت ژورنال یکی از بهترین روش ها برای کسانی است که در انجام کارهای روزانه تنبلی می کنند. این روش به ما کمک می کند تا بتوانیم هدف گذاری های کوتاه مدت و بلند مدت را به درستی انجام دهیم و زمان را به درستی مدیریت کنیم. در این مقاله قصد داریم در مورد بولت ژورنال مختصر توضیح دهیم و به سوالات زیر پاسخ دهیم پس با ما همراه باشید.

    بولت ژورنال چیست؟

    بولت ژورنال چه محتوایی دارد؟

    اصطلاحات بولت ژورنال؟

    دفتر بولت ژورنال از کجا بخریم؟

    کلکسیون در بولت ژورنال چیست؟

    بولت ژورنال چیست؟

    به احتمال زیاد اسم بولت ژورنال و برنامه ریزی به روش بولت ژورنال را زیاد شنیده اید.

    اگر در اینترنت به دنبال راه و روش برای برنامه ریزی روزانه و ماهانه و سالانه بوده باشید حتما با نام بولت ژورنال چندین بار برخورد کرده اید. اما بولت ژورنال چیست؟

    برخلاف چیزی که خیلی ها فکر می کنند بولت ژورنال یک دفتر برنامه ریزی نیست! درواقع یک روش برای برنامه ریزی است. رایدر کارول (Ryder Carrol) دانش آموزی دبیرستانی با بیماری اختلال تمرکز بود. او این روش را برای مبارزه با این بیماری اختراع کرد.

    بولت ژورنال یک سیستم و روش برای برنامه ریزی است که با روش های کلاسیک و قدیمی بسیار تفاوت دارد. در این روش به یک دفتر نیاز هست تا به ثبت وقایع و برنامه ریزی برای آن ها بپردازید. برنامه ریزی به روش بولت ژورنال به شما کمک می کند تا برای آینده برنامه ریزی کنید و کار های گذشته را مورد بررسی قرار دهید.

    بولت ژورنال چه محتوایی دارد؟

    برای بولت ژورنال فقط نیازمند یک دفتر و یک خودکار هستید! البته بولت ژورنال های آماده هم وجود دارند که شما می توانید آن ها را تهیه کنید.

    بولت ژورنال از چندین بخش تشکیل می شود. در یک قسمت شما باید هدف های بلند مدت خود را بنویسید. در قسمتی نیز هدف های کوتاه مدت و میان مدت.

    در قسمت کارهای روزانه باید کارهایی هایی که باید انجام دهید را ثبت کنید و بعد از انجام دادنشان نیز آنها را تیک بزنید.

    شاید این کار در نگاه اول کمی ابتدایی بنظر برسد. اما بسیاری از افراد موفق از این روش استفاده کرده اند. و از نظر علمی و روانشناسی تایید شده است.

    C:\Users\Hossein\Downloads\bujo_featured_image.jpg

    اصطلاحات بولت ژورنال؟

    اگر کمی در مورد بولت ژورنال تحقیق کرده باشید حتما با اصطلاحاتی مواجه شده اید که معنی آن ها را نمی دانید. در اینجا به توضیح تعدادی از آن ها می پردازیم.

    بوژو (Bujo)

    بوژو مخفف شده بولت ژورنال (bullet journal) می باشد.

    مهاجرت یا Mitigation

    حتما برای شما هم پیش آمده است که برای انجام کاری برنامه ریزی کنید ولی آن را انجام ندهید و به طور کل فراموش شود. اگر از روش بولت ژورنال برای برنامه ریزی استفاده کنید به هیچ عنوان با اینچنین مشکلی رو به رو نمی شوید. در این روش در پایان ماه به لیست کار های خود نگاه می کنید و متوجه می شوید چه کار هایی را انجام نداده اید و آن ها را به ماه بعد منتقل می کنید. به این کار Mitigation می گویند.

    چک لیست

    همانطور که مشخص است شما باید کار هایی که انجام داده اید و انجام نداده اید را مشخص کنید. معمولا این کار در صفحه ای با همین نام انجام می شود.

    خوشنویسی یا Lettering

    C:\Users\Hossein\Downloads\200211-megan-bullet-journal-2-cs-115p_0f41194e1907de39c694a591d3f3f448.fit-760w.jpg

    افراد معمولا در نوشتن و کامل کردن بولت ژورنال خلاقیت به خرج می دهند.

    برای مثال جمله ها را رنگی و بزرگ تر می نویسند.

    دفتر بولت ژورنال از کجا بخریم؟

    چون برنامه ریزی به روش بولت ژورنال نیازمند شخصی سازی شدن است پیشنهاد می شود یک دفتر نقطه ای ساده برای این کار تهیه کنید. یک از تولید کنندگان مطرح دفتر بولت ژورنال سایت کرپین می باشد. از اینجا می توانید دفتر نقطه ای با کاغذ ضخیم و مناسب برای بولت ژورنال نویسی تهیه کنید.

    البته بولت ژورنال های آماده نیز در بازار وجود دارند. برای خرید بولت ژورنال آماده حتما به این موضوع دقت کنید که تا حد ممکن بتوان آن را شخصی سازی کرد. متاسفانه بسیاری از بولت ژورنال های آماده در بازار این ویژگی را ندارند.

    کلکسیون در بولت ژورنال چیست؟

    کلکسیون ها قسمت هایی هستند که در که در بخش های ابتدایی دفتر جایی ندارند.

    به عنوان مثال اگر دوست دارید هر روز یک جمله انگیزشی بنویسید بهتر است کلکسیونی برای آن انتخاب کنید.

    کلکسیون خاطرات

    شما می توانید قسمتی از دفتر بولت ژورنال را برای ثبت خاطرات خود در نظر بگیرید. همانطور که گفته شد این روش می تواند بسیار شخصی سازی شود.

    C:\Users\Hossein\Downloads\step-5c-e1604338225113-624x438.jpg

    کلکسیون شکرگزاری

    بسیاری از افراد دوست دارند روزانه بابت نعمت هایی که دارند شکرگزار باشند و آن ها را یادداشت کنند. شما می توانید بخشی از دفتر بولت ژورنال را برای این کار انتخاب کنید.

    بولت ژورنال این امکان را دارد که شخصی سازی شده و پاسخگوی نیاز های شما باشد. به همین دلیل می توانید هر تعداد کلکسیون که می خواهید به آن اضافه کنید.

    امیدوارم که آشنایی کلی با بولت ژورنال نویسی پیدا کرده باشید. در اینجا می توانید اطلاعات کامل تری راجع به بولت ژورنال بدست آورید. از شما متشکریم که این مقاله را تا پایان مطالعه کرده اید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.