×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

قیمت انواع فرش مدرن در بازار چند است؟ قیمت فرش های مدرن به چه عواملی بستگی دارد؟ آخرین قیمت فرش وینتیج و ترک در بازار چند است؟ در این مطلب میخواهیم تمامی این سوالات را برای شما پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید و این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

قیمت انواع فرش مدرن
فرش ماشینی به طور کلی از انواع مختلفی تشکیل شده است ولی می توان به دو دسته اصلی آن را تقسیم بندی کرد: اول فرش های ماشینی کلاسیک و دوم فرش های مدرن. اکثرا فرش هایی که تولید می شوند، زیر مجموعه این دو قرار خواهند گرفت. فرش های کلاسیک فرش هایی هستند که شبیه فرش دستباف اصیل ایرانی تولید می شوند و فرش های مدرن، فرش هایی هستند که طبق نقشه های خاص و بدون چارچوب طراحی می شوند.
کلا قیمت انواع فرش مدرن در بازار پایین تر از قیمت فرش های ماشینی کلاسیک است و یکی از دلایلی که مردم بیشتر فرش مدرن می توانند بخرند همین موضوع است.
در ادامه در موضوع قیمت انواع فرش مدرن سیری خواهیم داشت و برای شما از عواملی که می توانند تاثیر گذار باشند و همچنین فاکتورهای تعیین قیمت خواهیم گفت و در نهایت همه انواع فرش مدرن را طبق آخرین قیمت در سال ۱۴۰۰ برای شما نام می بریم.

عوامل موثر بر قیمت انواع فرش مدرن

عوامل مختلفی هستند که سبب تغییر قیمت انواع فرش مدرن می شوند. در این بخش میخواهیم همه آنها را برای شما توضیح دهیم و شما را در مورد قیمت فرش مدرن، آگاه کنیم.

عوامل موثر بر قیمت فرش مدرن

۱- مواد اولیه موثر بر قیمت فرش مدرن

قطعا یکی از مهم ترین فاکتورها برای تعیین قیمت فرش های ماشینی مواد اولیه ای است که در آنها به کار رفته است. در واقع مواد اولیه فرش های ماشینی هر چقدر باکیفیت تر و با دوام تر باشند، دارای قیمت بیشتری خواهند بود و در نتیجه فرش مدرن ما هم قیمت بیشتری خواهد داشت. ۷۰ درصد مواد اولیه فرش در نخ خاب صرف می شود، بنابراین این نخ ها تعیین کننده اصلی قیمت فرش خواهند بود.
نخ خاب می تواند از یک یا چند نوع الیاف تولید شده باشد. اما مرغوب ترین نخ های خاب، بدون ترکیب هستند، مثل الیاف تمام اکریلیک، الیاف تمام پلی استر و غیره. الیاف اکریلیک، پلی استر، بی سی اف و پلی پروپیلن به ترتیب دارای بیشترین قیمت و بالاترین کیفیت در بین الیاف فرش ماشینی هستند.

۲- دستگاه بافنده موثر بر قیمت فرش مدرن

قیمت یک فرش مدرن می تواند با تغییر دستگاه بافنده تغییر کند. دستگاه های بافنده متعددی در بازار موجود هستند که هر کدام از ویژگی های خاصی برخوردار می باشند. طبیعتا هر چه دستگاه بافنده جدیدتر، با کیفیت تر و با امکانات به روز تری باشد، فرش مدرن بافته شده از قیمت بالاتری برخوردار خواهد بود. هم اکنون جدیدترین دستگاه هایی که برای تولید فرش مدرن استفاده می شوند، دستگاه های بافنده HCIx2 از کشور بلژیک هستند که توانایی بافت فرش با تراکم ۳۶۰۰ را دارا هستند.

۳- تعداد شانه و تراکم موثر بر قیمت فرش مدرن

قطعا هر چه تراکم و تعداد شانه در تولید فرش مدرن بالاتر برود، قیمت فرش هم بالاتر خواهد رفت. اول اینکه باید برای تولید فرش های با تراکم بالاتر باید از دستگاه های بافنده جدیدتر استفاده کرد. دوم اینکه به خاطر نزدیکی گره های فرش، باید مواد اولیه بیشتری استفاده شود و سوم اینکه باید از نخ های ظریف تر با نمره نخ بالاتر استفاده شود. به همین خاطر است که فرش های مدرن با شانه و تراکم بالاتر، گران تر هستند.

۴- قیمت ارز به صورت غیر مستقیم در قیمت فرش مدرن تاثیر دارد.

در سال های اخیر متوجه شدیم که خیلی از کالاها حتی اگر در کشور خودمان هم تولید شوند، با تغییر قیمت دلار و ارز، قیمتشان تغییر خواهد کرد. فرش ماشینی مدرن یکی از آن کالاها است که با نوسان قیمت ارز، قیمتش تغییر می کند و هر چه قیمت ارز بالاتر برود، قیمت انواع فرش مدرن هم بیشتر خواهد شد. فرش های ماشینی به این علت که اکثرا مواد اولیه آن از کشورهای خارجی وارد می شود، تحت تاثیر بازار ارز قرار می گیرد.

حالا با توجه به این موارد، می توانید تشخیص دهید که چه وقت و با چه شرایطی قیمت یک فرش ماشینی مدرن تغییر خواهد کرد و یا حداقل دستتان است که قیمت فرش های مدرن چرا با هم تفاوت دارند. حالا در ادامه میخواهیم قیمت انواع فرش مدرن را به صورت تک به تک برای شما بیان کنیم.

آخرین قیمت انواع فرش مدرن در بازار

حالا با توجه به اینکه چندین نوع فرش مدرن در بازار موجود است، میخواهیم از مهمترین آنها در این بخش نام ببریم و مشخص کنیم که دارای چه قیمتی هستند. توجه داشته باشید، قیمت های موجود بر اساس آخرین قیمت های فرش ماشینی کاشان است و میانگین قیمت کارخانه های مختلف در نظر گرفته شده است.

۱- قیمت فرش مدرن وینتیج

قیمت فرش وینتیج

فرش وینتیج یا کهنه نما هم از سری فرش های مدرن به شمار می رود. البته به عقیده خیلی از تولیدکنندگان، فرش های وینتیج باید در دسته بندی جداگانه ای قرار داشته باشند. فرش وینتیج یا کهنه نما همانطور که از نامش پیدا است، از سری فرش هایی است که به سبک فرش های قدیمی عتیقه و آنتیک تولید می شود. این فرش ها مناسب استفاده در پذیرایی و هال هستند و می توانند به دکوراسیون منزل شما روح نوستالژیک ببخشند.

آخرین قیمت فرش وینتیج در بازار به شرح زیر می باشد:

قیمت انواع فرش وینتیج مدرن
 بر اساس سایز فرش
۲۳۸ هزار تومان

۵۰*۸۰

۹۷۰ هزار تومان

۱*۱.۵

۲۶۰۰ هزار تومان

۱.۵*۲.۲۵

۳۹۰۰ هزار تومان

۶ متری

۲- قیمت فرش مدرن شگی

فرش مدرن شگی یا پرزبلند یکی از پرطرفدارترین فرش های ماشینی در بین انواع فرش های مدرن است. این فرش ها که عموما به صورت ساده و تک رنگ یافت می شوند، دارای قیمت متوسطی هستند و تقریبا هر کسی توانایی خرید این فرش ها را دارد. به علت قیمت مناسب فرش شگی، گزینه مناسبی برای استفاده در اتاق خواب ها و اتاق های نشیمن خواهد بود.
آخرین قیمت فرش شگی مدرن در بازار به شرح زیر است:

قیمت انواع فرش شگی مدرن
 بر اساس سایز فرش

۱۳۰ هزار تومان

۵۰*۸۰

۴۷۰ هزار تومان

۱*۱.۵

۸۹۰ هزار تومان

۱.۵*۲.۲۵

۱۶۵۰ هزار تومان

۶ متری

۳- قیمت فرش مدرن ترک

قیمت فرش ترک
فرش مدرن ترک یکی از فرش های ماشینی است که در سال های اخیر در بین ایرانی ها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. طراحی این فرش ها بر اساس فرش های ترکیه ای می باشد و اکثرا دارای رنگ بندی شاد و لایت هستند. به علت طرح های ساده و رنگ های لایتی که در این نوع از فرش های مدرن به کار می رود، محبوبیت زیادی پیدا کرده است.
آخرین قیمت فرش ترک به شرح زیر است:

قیمت انواع فرش مدرن ترک
 بر اساس سایز فرش

۱۵۰ هزار تومان

۵۰*۸۰

۵۶۴ هزار تومان

۱*۱.۵

۱۴۰۰ هزار تومان

۱.۵*۲.۲۵

۲۴۰۰ هزار تومان

۶ متری

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.