×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

image 8312767ab49abce6ed3feb4c48980ea0ce72c67f - چرا کسب و کار ما به سئو نیاز دارد؟ -

جالب است بدانید طبق آماری که در سال ۲۰۱۸ توسط گوگل منتشر شده روزانه ۵.۶ میلیارد سرچ در گوگل اتفاق می افتد که از سال ۲۰۱۸ تا به امروز این آمار خیلی بیشتر شده و تخمین میزنند این آمار به روزانه ۸.۳ میلیارد جستجو رسیده باشد.

حال توجه داشته باشید اگر در بتوانید جایگاه مناسبی در موتور های جستجو به خصوص گوگل کسب کنید، چه مقدار مشتریان بالقوه میتوانند با کسب و کار شما آشنا شوند.

یکی از مزیت های بزرگ این روش این است که وب سایت شما به افرادی نمایش داده می شود که به دنبال خدمات و یا محصولاتی هستند که شما ارائه می دهید.

به همین دلیل نرخ تبدیل بازدید کنندگان به مشتری در این روش یعنی کسانی که از طریق موتور های جستجو وارد وب سایت شما می شوند بسیار بالاتر از سایر روش های تبلیغاتی می باشد.

برای اینکه بخواهید وب ساتتان رو سئو کنید باید در نظر داشته باشید، قرار است چه استفاده ای از سایتتان بکنید؟

اگر قرار است از سایتتان به عنوان مکانی استفاده کنید که در آن فقط یک سری نمونه کار هایتان را قرار بدهید و به عنوان یک کارت ویزیت مجازی از آن استفاده کنید و نیاز به بازدید بالایی ندارید چون بیشتر مشتریانتان به صورت حضوری به شما مراجعه می کنند، کار برای شما بسیار ساده می باشد چون قرار نیست با وب سایت های دیگری وارد رقابت های سنگینی شوید.

ولی در شرایطی که شما محصول یا خدمات خاصی را ارائه می دهید که نمونه آن وجود ندارد، در این شرایط نیز کار شما ساده می باشد و میتوانید با یک برنامه دقیق و منظم به نتایج مناسبی دست پیدا کنید ولی باید در نظر داشته باشید سئو قرار نیست برای سایت شما معجزه کند، مخصوصا که اگر کالا یا خدماتی که ارائه می دهید یونیک باشد مسلما سرچ آن محصول هم زیاد نیست.

ولی اگر سایت شما محصول یا خدماتی را ارائه می دهد که نمونه آن در سایت های دیگر وجود دارد و آن سایت ها زمان زیادی است که فعالیت می کنند، در این شرایط باید در نظر داشته باشید سئو زیاد هم کم هزینه نیست چون هر سایتی که عملکرد بهتری داشته باشد زودتر میتواند نتایج مناسبی برسد.

برای اینکه بتوانید سایتتان را سئو کنید و بازدید سایتتان را افزایش بدهید نیاز دارید که به ۳ موضوع مهم در زمینه بهنیه سازی موتور های جستجو آشنایی داشته باشید.

سئو تکنیکال (SEO Technical)

سئو تکنیکال

سئو تکنیکال یکی از مواردی می باشد که میتواند سرعت بالایی به روند کسب نتایج مناسب در موتور های جستجو برای شما ایجاد کند.

برای اینکه بتوانید راحتر با موضوع سئو تکنیکال آشنا شوید به این مثال توجه کنید:

فرض کنید قصد سفر به جنوب کشور را دارید، و میخواهید با وسیله نقلیه خودتان این مسیر را طی کنید، اگر قبل از سفر ماشین خودتان را از لحاظ فنی بررسی نکرده باشید در حین سفر ممکن اتفاقات ناخوشایندی برای شما رخ بدهد، ولی اگر قبل از سفر تمام مواردی که مربوط به وضعیت فنی وسیله نقلیه شما می شود را بررسی کرده باشید رد حین سفر میتوانید با خیال راحت مسیر را طی کنید و به مقصد برسید.

سئو تکنیکال هم همچنین جایگاهی در وب سایت شما دارد تقریباً مربوط به وضعیت فنی وب سایت شما می باشد، در نظر داشته زمانی که میخواهید برای وب سایتتان دامنه ای تهیه کنید اگر تمام جوانب را در زمان انتخاب مد نظرنداشته باشید ممکن است بعد ها در بحث برندینگ به مشکل بخورید.

یا در زمانی که قصد تهیه کردن هاست دارید اگر دقت کافی نداشته باشید که چه هاستی مناسب سایت شما می باشد ممکن است نتوانید نیاز کاربران را بر طرف کنید و مثال های بسیار دیگری در این زمینه وجود دارد که به صورت مستقیم در سئو سایت شما تاثیر میگذارد مثل انتخاب بین این نکته که آیا از  سیستم های مدیریت محتوایی مثل وردپرس استفاده کنیم، یا اینکه با پرداخت هزینه ی بیشتری سایت را به صورت کد نویسی شخصی طراحی کنیم؟

بررسی  تمام این موارد که میتواند سایت شما را در بهینه ترین حالت ممکن قرار بدهد نیاز به بررسی توسط متخصصان سئو دارد.

سئو داخلی (SEO On Page)

سئو داخلی

بعد از اینکه سایت شما از لحاظ تکنیکالی بررسی شده و تصمیمات اولیه را گرفتید نیاز، وقت آن رسیده که سایت را به صورت داخلی سئو کنید.

سئو داخلی موارد بسیار زیادی دارد که نیاز به بررسی دارند ولی مهمترین موضوع در بحث سئو داخلی، تولید محتوای سئو شده می باشد.

خیلی از افراد زمانی که در مورد سئو داخلی صحبت می شود به یاد کلمه ای می افتند که باید تعداد زیادی دفعات زیادی در وب سایت تکرار شود، ولی باید در نظر داشته بشاید الگوریتم های گوگل بسیار پیشرفته شده اند و در صورتی که در هر موردی زیاده روی کنید شما را جریمه میکنند.

اگر بخواهید راجب محتوای بهینه شده یا سئو شده اطلاعات بیشتری کسب کنید باید در نظر داشته باشید گوگل تنها زمانی شما را دوست دارد که ابتدا کاربران شما را دوست داشته باشند، مسلماً وقتی کاربری وارد وب سایت شما می شود از زیاد تکرار شدن یک کلمه خوشحال نمی شود و ممکن است حتی سایت شما را ترک کند و دیگر وارد وب سایت شما نشود.

برای اینکه بتوانید به گوگل ثابت کنید که محتوای سایت شما بسیار کارآمد و کاربر پسند می باشد باید طوری محتوا را تهیه و تنظیم کنید که کاربر بعد از اینکه سایت شما را بست دیگر جستجوی مشابه ای در گوگل انجام ندهد و یا روی سایت دیگری کلیک نکند، در این حالت گوگل متوجه می شود مطالب سایت شما آنقدری کامل و جامع بوده که بعد از مطالعه آن تمام سوالات کاربر برطرف شده.

یکی دیگر از مواردی که گوگل برای بررسی محتوای سایت شما از آن استفاده میکند، مدت زمانی می باشد که کاربر درون سایت شما می ماند، برای مثال اگر شما مقاله ای تولید کرده باشید که حدود ۳۰۰۰ کلمه باشد مسلماً مطالعه آن بیشتر از ۱ دقیقه زمان نیاز دارد، به همین ترتیب اگر کسی وارد وب سایت شما شود و زیزر یک دقیقه از سایت شما خارج شود گوگل متوجه کاربردی نبودن آن می شود و یک امتیاز منفی برای آن در نظر میگیرد.

در کل محتوای سئو شده به محتوایی می گویند که کاربر به هر دلیلی که وارد وب سایت شما شده است به یک پله فراتر از نیاز کاربر در سایت شما پاسخ داده شده باشد.

همچنین باید در نظر داشته باشید که در برخی از کلمات کلیدی کاربر نیاز به محتوای متنی ندارد و نیاز است که به صورت ویدئویی محتوایی قرار دهید و همچنین متوایند از ویس و تصاویری جذاب استفاده کنید تا کاربر در صورت ورود به سایت شما زمان بیشتری را در سایت بگذارد.

البته باید در نظر داشته باشید بحث سئو داخلی به تولید محتوای سئو شده خلاصه نمی شود و مباحث بسیار مهمی نظیر لینک سازی داخلی، استفاده صحیح از تگ ها مشخص کردن تگ هر بخش از صفحه وب سایت نیز جز بحث سئو داخلی می باشد.

سئو خارجی (SEO Off Page)

سئو خارجی

آخرین تکه از بحث سئو سایت، سئو خارجی می باشد.

سئو خارجی نسبت به ۲ مورد درگیر یک مقدار دیر تر شروع می شود و نیاز به دقت فراوانی دارد.

برای اینکه بتوانید با موضوع سئو خارجی آشنایی پیدا کنید میتوانید به مثال زیر توجه کنید:

در نظر داشته باشید که شخصی شما را میبیند و به شما میگوید که بازیگری مشهور است.

ابتدا شاید سعی کنید به خاطر بیاورید آیا او را در تلویزیون دیده اید یا خیر؟ آیا در فیلم سینمایی اون را دیده اید؟ شاید بعد از اینکه با خاطر نیاوردید، اسم او را بپرسید، بعد از اینکه آن شخص خودش را معرفی کرد متوجه می شوید نام او را تا به حال نشنیده اید.

برای اینکه بتوانید متوجه شوید آیا او بازیگر مشهوری است شاید به صفحه اینستاگرام آن شخص سری بزنید، ولی یعد از اینکه صفحه اینستاگرام آن شخص را بررسی کردید متوجه می شوید که فالوور های آن شخص ۸ هزار نفر می باشند و پست هایی که منتشر میکند حدود ۵۰ الی ۱۰۰ لایک می خورد.

آیا باور میکنید که آن شخص بازیگری مشهور است؟ شاید برای اینکه خیالتان راحت شود اسم او را در گوگل سرچ کنید و بررسی کنید، آیا در جایی از فضای وب راجب آن شخص صحبت شده؟

همانطور که انتظار داشتید نتیجه ای مربوط به آن شخص نمایش داده نمی شود.

در این جا دیگه مطمئن می شوید که آن شخص بازیگری مشهور نمی باشد.

حال بیایید این مثال را در مورد وب سایت بررسی کنیم:

شما فرض کنید وب سایتتان را در گوگل سرچ کنسول ثبت کرده اید و بعد از ایندکس شدن صفحات توسط گوگل توقع دارید که در نتایج مناسبی نمایش دهد.

گوگل در ابتدا بررسی میکند آیا در مورد نام برند شما در جایی از صفحات وب صحبت شده؟

سپس شاید به شبکه اجتماعی شما سری بزند و با صحنه ای مناسب رو به رو نشود.

در مرحله بعد شاید بررسی کند ببیند آیا کسی نام برند شما را جستجو میکند؟

البته باید در نظر داشته باشید طبق گفته گوگل برای مشخص کردن امتیاز سئو سایت ۲۰۰ فاکتور را مدنظر قرار میدهد.

ولی خب در صورتی که وب سایت شما در شبکه های اجتماعی و سایر وب سایت ها مخاطبینی نداشته باشید، گوگل هم به این نتیجه می رسد که کاربران علاقه زیادی به بازید از سایت شما ندارند و گوگل هم شما را نادیده می گیرد.

سئو خارجی به طور کلی به کار های گفته می شود که در خارج از سایت شما برای کسب رتبه بهتر در موتور های جستجو انجام می شود.

به صورت عامیانه سئو خارجی، کار می کند که گوگل متوجه شود کاربران علاقمند به دیدن مطالب وب سایت شما می باشند.

همانطور که خدمتتان عرض کردیم سئو سایت یک پروسه می باشد که نیاز است تمام مراحل آن به درستی انجام شود تا در نهایت به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنیم.

هر سه تیکه این پازل یعنی سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی باید به بهترین شکل ممکن در سایت شما انجام شود تا بتوانید بازدید سایتتان را افزایش دهید.

نتیجه گیری:

خدمات سئو سایت

به طور کلی باید مدنظر داشته باشید اگر قرار باشد برای هر کاربری که وارد وب سایت شما میشود پولی پرداخت کنید، به دلیل هزینه های بالای تبلیغات مجبور به رها کردن وب سایت می شوید، به همین دلیل کسب و کار آنلاین شما نیاز به سئو دارد تا بتوانید به رتبه های مناسبی در گوگل دست پیدا کنید تا بتوانید به صورت طبیعی یا ارگانیک از گوگل ترافیک جذب کنید.

همانطور که رسیدن به نتایج مناسب کار دشواری می باشد بعد از اینکه سایت شما اعتماد گوگل را جذب کرد، دیگر به همین سادگی ها جایگاهتان را از دست نمیدهید.

و نکته پایانی که میتواند کمک بسیار بزرگی به شما و کسب و کارتان بکند این است که گوگل تنها زمانی شما را دوست دارد که ابتدا کاربران سایت، کسب و کار و یا برند شما را دوست داشته باشند و زمانی که دارید برای وب سایتتان تولید محتوا انجام می دهید به خاطر داشته باشید شما قرار است برای انسان ها محتوا تولید کنید نه برای ربات ها.

همچنین در صورتی که سوالی در مورد سئو سایت، روش های افزایش بازدید سایت و یا راه اندازی کمپین های تبلیغاتی داشتید به سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ مگاسئو مراجعه فرمایید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.