×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

به فاضلابی که از انجام کارهای روزمره بهداشتی مانند: حمام کردن، شستن ظرف‌ها، لباس‌ها و … تشکیل می‌شود، فاضلاب بهداشتی گفته می‌شود؛ که اگر بدون تصفیه شدن راهی محیط زیست شود، نه تنها آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به محیط زیست وارد می‌کند، بلکه موجب شیوع بیماری‌های واگیردار می‌شود. دقیقا به همین دلیل است که استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. یکی از بهترین پکیج‌های تصفیه فاضلاب بهداشتی توسط شرکت تصفیه فاضلاب بنیان آب ارائه می‌شود که در ادامه با نحوه کار این پکیج و مزایایی که دارد آشنا خواهید شد.

پکیج تصفیه فاضلاب

نحوه کار پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

فاضلاب بهداشتی دارای مواد آلی، باکتری و … است به همین دلیل تشکیل‌دهنده دو فاضلاب دیگر شامل: فاضلاب خاکستری و فاضلاب سیاه است؛ یا بهتر است بگوییم که فاضلاب بهداشتی-انسانی شامل: فاضلاب سیاه و خاکستری است، به گونه‌ای که فاضلاب سیاه شامل: آب حاصل از توالت و سرویس بهداشتی است و فاضلاب خاکستری نیز شامل: آب حاصل از شستشوی لباس‌ها و ظروف است. ترکیب این دو فاضلاب با یکدیگر، فاضلاب بهداشتی را شکل می‌دهد که نفوذ آن در محیط زیست نه تنها آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به آن وارد می‌کند، بلکه موجب شیوع باکتری‌ها و مواد آلی و درنتیجه بیماری‌های زیادی می‌شود؛ از این‌رو شرکت تصفیه فاضلاب بنیان آب، پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی را ارائه می‌دهد تا با این پکیج، فاضلاب انسانی (بهداشتی) به بهترین شکل ممکن تصفیه شده، از آسیب رسیدن به محیط زیست جلوگیری شده و از همه مهم‌تر اینکه با مشکل کمبود آب مقابله شود.

تصفیه فاضلاب انسانی

شرکت تصفیه فاضلاب بنیان آب از ۴ روش در پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی خود برای تصفیه هر چه بهتر فاضلاب خاکستری و سیاه استفاده می‌کند؛ که شامل: تصفیه فیزیکی و شیمیایی فاضلاب بهداشتی، استفاده از روش‌های بیولوژیکی و روش‌های هوادهی EASS می‌باشد که در ادامه به بررسی دقیق‌تر هر یک از این روش‌ها برای تصفیه فاضلاب می‌پردازیم.

  • تصفیه فیزیکی فاضلاب بهداشتی -انسانی

اولین و مهم‌ترین گام پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی، تصفیه فیزیکی فاضلاب است که در این گام به آشغال‌گیری و حذف مواد جامد موجود در فاضلاب می‌پردازند؛ به گونه‌ای که تنها آشغال‌های بزرگ و مواد جامد معلق در فاضلاب جداسازی می‌شوند، بنابراین مواد آلی و آلاینده‌های شیمیایی در این مرحله قابل حذف نمی‌باشند.

  • تصفیه شیمیایی فاضلاب بهداشتی – انسانی

همانطور که در مرحله اول پکیج شرکت تصفیه فاضلاب بنیان آب اشاره کردیم، مواد آلی و آلاینده‌های شیمیایی قابل حذف نبودند. درواقع این پروسه در دومین مرحله یعنی تصفیه شیمیایی فاضلاب بهداشتی انجام می‌شود؛ به گونه‌ای که بسیاری از مواد آلی و آلاینده‌های شیمیایی در این مرحله با تزریق مواد شیمیایی مختلف در فاضلاب از بین می‌روند. از مهم‌ترین پروسه‌های شیمیایی که در این مرحله برای تصفیه فاضلاب بهداشتی انجام می‌شود می‌توان به کلرزنی، تزریق گاز ازون، هوادهی و تزریق مواد منعقدکننده که موجب حذف ذرات کلوئیدی و درنتیجه زلال‌سازی آب می‌شود، اشاره کرد.

  • تصفیه فاضلاب بهداشتی با روش‌های بیولوژیکی

سومین گامی که در پکیج تصفیه فاضلاب انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از روش‌های بیولوژیکی یعنی روش‌های هوازی و بی‌هوازی است. منظور از روش‌های هوازی، فرآیندهایی است که اکسیژن در آن دخیل است اما منظور از روش‌های بی‌هوازی، فرآیندهایی است که هیچ اکسیژنی در آن دخیل نیست. جالب است بدانید که استفاده از روش‌های بیولوژیکی برای تصفیه فاضلاب که همان روش‌های هوازی و بی‌هوازی است موجب حذف ۹۵ درصد از آلاینده‌های شاخص موجود در فاضلاب بهداشتی می‌شود.

  • تصفیه فاضلاب بهداشتی با روش‌های هوادهی EASS

و اما آخرین گام از پکیج شرکت تصفیه فاضلاب بنیان آب، استفاده از روش‌های هوادهی EASS است که به طور گسترده‌ای توسط اکثر کشورهای جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که این روش موجب می‌شود که میکروب‌ها در فاضلاب و پساب به مدت ۱۸ الی ۳۰ ساعت تحت شرایط هوازی یعنی شرایطی که اکسیژن در آن دخیل است قرار بگیرند و درنهایت به طور کامل از بین بروند؛ به همین دلیل است که آخرین گام از تصفیه فاضلاب بهداشتی، مهم‌ترین مرحله برای خلاص شدن از شر میکروب‌های فاضلاب به طور کامل است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.