شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • انواع لباس زنانه که در کمد هر خانم شیک پوش باید باشد
    29 اردیبهشت 1400 - 0:19
    شناسه : 183806
    1

    لباس برای تمامی افراد اعم از مرد و زن نوعی پوشش است که از آن ها در برابر سرما و گرما محافظت می کند، اما در حالت کلی لباس های زنانه و مردانه با هم تفاوت دارند در یک تعریف ساده برای لباس زنانه چنین می توان گفت: لباس زنانه نوعی پوشاک متشکل از دو بخش پایین تنه و بالاتنه می باشد که بخش بالاتنه شامل انواع تی شرت- بلوز و پیراهن می شود و بخش پایین تنه نیز می تواند دامن و یا شلوار باشد.

    پ
    پ

     در این مقاله می خواهیم به بررسی انواع لباس زنانه بپردازیم پس با ما همراه باشید:

    لباس زنانه دارای دسته بندی های مختلفی است که بانوان می توانند براساس سلیقه و طرح و مدل های متنوعی که وجود دارد لباس مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنند.

    دسته بندی که در لباس زنانه وجود دارد به گونه ای است که هر لباس برای مکان های خاصی طراحی شده است به عنوان مثال در دسته بندی لباس زنانه نمی توان تی شرت را برای مجالس رسمی استفاده کرد و یا اینکه پوشیدن لباس های خانگی  برای محل کار نمی تواند چندان جالب باشد.

    در ادامه چند مورد از مهم ترین لباس های زنانه و این که مناسب برای چه مکان هایی هستند را مورد بررسی قرار می دهیم:

    تی شرت، در دسته لباس های راحت- ساده و خنک قرار دارد و معمولا بر روی آن هیچگونه تزییناتی از قبیل دکمه و زیپ قرار ندارد، این لباس در میان خانم ها به خصوص خانم های ایرانی طرفداران زیادی داردو و در زمره راحت ترین لباس ها برای طرفداران این دسته از افراد قرار دارد، از این رو می توان تی شرت را به دلیل محبوبیتی که دارد یکی از پروفرش ترین لباس های بانوان به شمار آورد.

    تی شرت را هم می توان به عنوان لباس راحتی منزل پوشید هم می توان آن را همراه دامن و یا شلوار برای میهمانی های دوستانه و غیررسمی استفاده کرد.

    2 11 - انواع لباس زنانه که در کمد هر خانم شیک پوش باید باشد - تیشرت زنانه

    • ژاکت

    یکی از لباس های پرکاربرد و پرطرفدار در فصل های سرد سال می باشد که علاوه بر اینکه در برابر سرما می تواند محافظ خوبی باشد شیک- راحت و زیبایی آن بسیار مورد توجه بانوان است.

    ژاکت نیز که در دسته لباس زنانه قرار دارد در انواع مدل ها و رنگ های متنوع در بازار موجود می باشد، ژاکت را می توان با مدل های مختلف کفش و شلوار بپوشید که موجب زیبایی استایل خانم ها نیز می شود.

    به عنوان مثال اگر قصد رفتن به یک میهمانی غیر رسمی و دوستانه دارید و می خواهید ژاکت بپوشید می توانید این لباس را با دامن مدل کوزه ای به همراه یک جفت کفش پاشنه بلند استفاده کنید بهتر است برای زیبایی بیشتر قسمتی از جلوی ژاکت را نیز داخل دامنتان قرار دهید.

    یکی دیگر از لباس های زنانه که نقش بسیار مهمی در زیبایی استایل دارد دامن است، بهتر است در انتخاب دامن نهایت دقت خود را به کار ببرید زیرا همانطور که دامن می تواند زیبایی اندام را دوچندان کند انتخاب نامناسب آن نیز می تواند نتیجه برعکس در زیبایی اندام داشته باشد، برای این که بتوانید بهترین انتخاب را در مورد این لباس زنانه داشته باشید بهتر است انواع دامن را بشناسید.

    انواع دامن از نظر قد و بلندی شامل موارد ذیل است:

    • دامن کوتاه که به آن مینی ژوب نیز می گویند و بلندی آن تا بالای زانو است.
    • دامن بلند و یا ماکسی، که ساق پا را می پوشاند.
    • دامن میدی، که بلندی آن روی خط زانو و زیر زانو می باشد.

    انواع دامن از نظر طرح- الگو و دوخت شامل موارد ذیل است:

    • دامن ساده
    • دامن فون
    • دامن کلوش
    • دامن چین دار
    • دامن ترک
    • دامن لنگی
    • دامین پیلی
    • دامن برش دار

    3 6 - انواع لباس زنانه که در کمد هر خانم شیک پوش باید باشد - تیشرت زنانه

    • پالتو و بارانی

    یکی از مهم ترین و ضروری ترین لباس ها برای فصل سرد سال پالتو است، این لباس زنانه علاوه بر نوع کاربرد آن بایستی از نظر ظاهری نیز زیبا و جذاب باشد.

    بهتر است قبل از اقدام برای خرید پالتو و یا بارانی، با خودتان فکر کنید که می خواهید آن را کجا بپوشید؟ اگر قصد دارید که هر روز از ان استفاده کنید و یا این که می خواهید تنها برای برخی مکان ها و روزهای خاص آن را بپوشید در هر دو صورت انتخاب ها با هم فرق دارد.

    انتخاب مدل و رنگ پالتو به سلیقه خود فرد بستگی دارد ولیکن لازم است که این نکته را بدانید که رنگ های تیره در مقایسه با رنگ های روشن گرمای بیشتری دارند.

    به دلیل مدل های متنوعی که در این نوع لباس زنانه وجود دارد ممکن است انتخاب مدل و رنگ آن برای برخی خانم ها کمی دشوار باشد بهتر است مدل هایی را انتخاب نمایید که رنگ های تیره تر و کلاسیکی دارند، اگر اندام پر و یا چاقی دارید رنگ مشکی می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

    شلوار زنانه

    یکی از اصلی ترین لباس هایی که امروزه خانم ها از ان استفاده می کنند شلوار است، این لباس در مدل های  زنانه در زیباتر جلوه دادن استایل بانوان نقش مهمی دارد.

    انواع شلوار زنانه شامل شلوار دم پا گشاد- شلوار چسبان- شلوار برموردا- شلوار رکابی- شلوار راحتی- دامن شلواری و … می شود.

    خانم هایی که در اکثریت مواقع از شلوار استفاده می کنند مجبور نیستند که برای هری لباسی رنگ شلوار مناسب آن را خریداری کنند، می توانند با خریداری سه رنگ مشکی- کرم و طوسی به راحتی آن را با تمامی رنگ ها ست کنند، البته برای لباس های اسپرت لازم است یک شلوار جین در کمد لباستان داشته باشید.

    نکته دیگری که در زمان خرید شلوار باید به آن توجه داشته باشید مدل شلوار است که می بایست متناسب با فرم اندام و استایلتان آن را انتخاب کنید.

    شال و روسری

    برخی افراد تصور می کنند که شال و روسری مختص فرهنگ ایرانیان است و هدف از خرید آن تنها پوشاندن موها است اما این گونه نیست و لازم است که بدانید شال و روسری در تمام دنیا در زمره لباس های زنانه قرار دارد و یکی از ابزارهای مد و زیبایی نیز به شمار می آید، حتی کشورهای غربی که بر روی حجاب هیچگونه حساسیتی ندارند شال و روسری را به عنوان یکی از ابزارهای زیبایی خانم ها می شناسند و آن را یکی از متنوع ترین پوشاک ها در دسته لباس های زنانه به شمار می آورند.

    از این رو اگر شما زیباترین و گران قیمت ترین مانتو و یاپالتوها را خریداری کنید و کفش و شلوار زیبایی نیز به پا کنید باز هم برای کامل شدن این شیک پوشی به شال و روسری زیبا و متناسب با لباس هایتان نیاز دارید.

    4 3 - انواع لباس زنانه که در کمد هر خانم شیک پوش باید باشد - تیشرت زنانه

    اولین نکته ای که در زمان خرید شال و روسری باید به ان توجه داشته باشید فرم هندسی صورتتان است با در نظر گرفتن این نکته می توانید به آسانی مدل های مختلف مناسب با فرم موهایتان را نیز انتخاب و خریداری کنید.

    نکته بعدی در انتخاب شال و روسری توجه به طرح و رنگ های آن است که می بایست در زمان انتخاب، طرح و رنگ شال و روسری را فرم صورتتان تلفیق کنید تا بتوانید بهترین پوشش را بری سرتان انتخاب کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.