×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

واکسن کرونا - تزریق خارج از نوبت واکسن کرونا دلیل کندی واکسیناسیون در گیلان -

به گزارش مهر، آبتین حیدرزاده پیش از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت کرونا در استان گیلان با ثبات است.

وی افزود: این معنای اتمام این بیماری نبوده و همچنان باید دستور العمل ها رعایت و شهروندان دقت بیشتری در زمان حضور در اماکن عمومی و اجتماعات داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کند شدن روند واکسیناسیون در استان، گفت: یکی از دلایل این بوده که در مدت واکسیناسیون تعداد زیادی از افرادی که بدون ثبت نام و نوبت دهی به مراکز مراجعه کرده اند به جهت عدم ایجاد نگرانی و آزردگی واکسینه کردیم.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون خارج از برنامه سبب اتمام واکسن برای گروه‌های اعلام شده بود، اضافه کرد: در این میان اعتراضاتی نیز از سوی شهروندانی که ثبت نام و نوبت داشتند نیز صورت گرفته که بحق بوده است.

حیدرزاده در ادامه ضمن عذرخواهی از این افراد، تأکید کرد: در روزهای آینده با تأمین واکسن روند واکسیناسیون به قبل بازگشته و گروه‌های اعلام شده و افراد ثبت نام شده واکسینه خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به تأخیر در تزریق دُز دوم واکسن، تصریح کرد: بر اساس اظهار نظر کارشناسان و دانشمندان علم پزشکی تأخیر دو تا چهار هفته قابل قبول بوده و باید با برنامه ریزی و تأمین واکسن دُز دوم نیز تزریق خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بحث استفاده از واکسن‌های دیگر با پلتفرم مشابه نیز در سطح دنیا انجام شده است، گفت: در این صورت می‌توانیم از واکسن ویروس ضعیف شده ایرانی به جای چینی استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تلاش می‌شود تا فاصله تزریق دُز اول تا دوم به یک ماه نرسد، اضافه کرد: با تأمین واکسن میزان تزریق واکسن را به ۱۵ هزار دُز در روز افزایش خواهیم داد تا این تأخیر جبران شود.

حیدرزاده با اشاره به اینکه بستری ۲۳۱ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان، افزود: ۵۳ بیمار جدید نیازمند به بستری نیز طی شبانه روز گذشته شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه متأسفانه حال ۵۹ بیمار کرونایی وخیم و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، تأکید کرد: شهروندان همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.