×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

سالاری - بهره برداری از ۲۲ پروژه عمرانی علوم پزشکی گیلان در تیر -

دکتر ارسلان سالاری در نشست با مجمع نمایندگان استان گیلان، با اشاره به عملکرد دو ساله دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اظهار کرد: ۱۷ دستگاه آمبولانس پیشرفته به ناوگان اورژانس گیلان با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شده و اکنون افزایش تعداد پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی از ۶۲ پایگاه به ۶۸ پایگاه رسیده است.

وی از راه‌اندازی هفت دستگاه سی.تی اسکن ۱۶ اسلایس در بیمارستان‌های گیلان خبر داد و گفت: هم‌اکنون دو دستگاه دیگر نیز در حال راه‌اندازی است و در مراکز ۱۷ شهریور، پورسینا، شفا و دکتر حشمت نیز به زودی به بهره برداری می رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر وجود اکسیژن ساز در بحران کووید۱۹، افزود: ۱۷دستگاه اکسیژن ساز با اعتباری بالغ‌ بر ۲۷ میلیارد تومان در استان راه‌اندازی شده و هم‌اکنون در حال استفاده هستیم. در واقع بیمارستانی در گیلان وجود ندارد که اکسیژن ساز نداشته باشد.

سالاری، با اشاره به راه‌اندازی سه دستگاه رادیولوژی ثابت و شش دستگاه رادیولوژی پرتابل در بیمارستان‌های استان، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های مستمر و بنابر نیاز شهرستان‌ها هم‌اکنون در بیمارستان شهید نورانی تالش، بیمارستان حشمت رشت، بیمارستان امینی لنگرود، بیمارستان شهید انصاری رودسر، بیمارستان امام خمینی(ره) صومعه‌سرا و بیمارستان رازی رشت این دستگاه‌ها راه‌اندازی شده است.

وی گفت: ۱۰ دستگاه اتوکلاو بیمارستانی و پنج دستگاه اتوکلاو پلاسما، ۶۱۰ دستگاه تخت بستری و ۱۶ دستگاه تخت جراحی و همچنین ۷۸ دستگاه تخت ویژه ICU در بیمارستان‌های استان راه اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به توجه دانشگاه علوم پزشکی به توسعه زیرساخت‌ها در شهرستان‌ها، افزود: تجهیز اورژانس بیمارستان شهید بهشتی انزلی به ۱۶ تخت با اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی، توسعه بخش اورژانس بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) فومن با همکاری ارتش و بهسازی مرکز جامع سلامت شبانه‌روزی شهر ماکلوان از جمله این اقدامات بوده است و این مرکز در آینده ای نزدیک به دستگاه سی.تی اسکن و ام.آر.آی نیز تجهیز خواهد شد.

وی توسعه خدمات درمانی در گیلان را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: نخستین مرکز کاشت حلزون شنوایی به عنوان قطب کاشت حلزون شمال کشور در گیلان در خردادماه سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت و اکنون گیلان، دهمین استان و چهاردهمین مرکز دست‌یافته به جراحی کاشت حلزون کشور است و تاکنون بالغ ‌بر ۱۵ مورد کاشت حلزون انجام شده است.

سالاری، بهره‌برداری از دستگاه رادیوتراپی شتاب‌دهنده با انرژی بالا در بیمارستان رازی را پس از گذشت ۱۰ سال، طی سال گذشته، از دیگر نقاط عطف توسعه در گیلان دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر اینکه گیلان از معدود دانشگاه های کشور بوده که از توسعه عقب است، تصریح کرد: هر کاری که در جهت توسعه سلامت استان طی دو سال اخیر لازم بوده پیگیری کردیم و تا حدود زیادی نیز انجام شده اما در جهت دستیابی به تمامی اهداف حوزه سلامت گیلان نیازمند حمایت های سیاسی و اجتماعی نمایندگان هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت بی نظیر مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت و لزوم حمایت آنها همچون گذشته در جهت تقویت زیرساخت های حوزه سلامت استان، عنوان کرد: ۲۲ پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در تیر ۱۴۰۰ با اعتباری بالغ بر ۱۱۸ میلیارد تومان، ۱۱ پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در شهریور ۱۴۰۰ با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان، شش پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در حوزه بهداشت در بهمن ۱۴۰۰ با اعتباری بالغ بر ۷۲ میلیارد تومان و دو پروژه کلان عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در اسفند ۱۴۰۰ با اعتباری بالغ بر ۱۲۶ میلیارد تومان در صورت مساعدت و همراهی نمایندگان مردم در خانه ملت افتتاح خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صفری، رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان نیز، با تقدیر از کادر بهداشت و درمان، اظهار کرد: مجمع نمایندگان گیلان در کنار دانشگاه علوم پزشکی گیلان هست و برای پیگیری مطالبات دانشگاه جلساتی را با وزیر بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) سپاه برگزار خواهد کرد.

وی با اشاره به رشد زیرساخت های بهداشت و درمان در استان گیلان، افزود: لازم است شاخص های توسعه شهرستانی، استانی و ملی توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان تهیه و جهت پیگیری مطالبات در اختیار نمایندگان گذاشته شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، بر توزیع عادلانه و تمرکززدای تجهیزات بخش بهداشت و درمان در گیلان تاکید کرد و گفت: خوشبختانه سیر ارائه خدمات و تجهیزات در گیلان از مرکز به سمت شهرستان ها در حال جاری شدن بوده، اما لازم است این تمرکززدایی ها از مرکز به سمت شهرستان ها تسریع و به صورت منطقه ای ارائه شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.