پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • جاذبه های دیدنی در کشور ارمنستان کدامند؟
    27 خرداد 1400 - 21:32
    شناسه : 184951
    0

    در ادامه این مطلب گوشه و کنار این شهر شگفت انگیز و تاریخی را به شما معرفی خواهیم نمود . بنابراین اگر عازم این سفر هستید ، برای تکمیل اطلاعات خود در ادامه با ما همراه شوید . 

    پ
    پ

    ارمنستان - جاذبه های دیدنی در کشور ارمنستان کدامند؟ -

    کشور زیبای ارمنستان که دارای مرز مشترک با ایران است ، در سالهای اخیر به مقصدی ایده آل برای گذران تعطیلات ایرانیان در نوروز و فصل تابستان تبدیل شده و روز به روز به شمار پروازهای ایران به مقصد این کشور افزوده می شود . ایروان پایتخت زیبا و خوش آب و هوای ارمنستان است که با وجود جاذبه های فراوان و فراهم آوردن امکانات رفاهی متعدد ، هر ساله میزان میلیون ها گردشگر از سراسر دنیاست . در ادامه این مطلب گوشه و کنار این شهر شگفت انگیز و تاریخی را به شما معرفی خواهیم نمود . بنابراین اگر عازم این سفر هستید ، برای تکمیل اطلاعات خود در ادامه با ما همراه شوید .

    کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر

    در ابتدا برخی از مکان های مذهبی و تاریخی را به شما معرفی می کنیم . و باید ابتدا یادآور شویم ارمنستان اولین سرزمینی بوده که دین مسیحیت را با آغوش باز پذیرفته و آن را به سایر نقاط دنیا گسترش داده است . از این رو در سفر به این کشور با کلیساهای تاریخی و باشکوهی برخورد می کنید که یکی از مشهورترین آن ها همین کلیسای سنت گریگور مقدس نام دارد . این بنا در شهر ایروان قرار دارد و البته بزرگ ترین کلیسا در سرتاسر کشور ارمنستان است و از سه کلیسای کوچک تر تشکیل شده است . ساختمان کلیسای اصلی دارای دو محراب است که گفته می شود یکی از آن ها به شاه تیرداد و دیگری برای ملکه اش ساخته شده است . این دو نقش زیادی در گسترش دین مسیحیت داشته اند و از این رو در این کشور دارای محبوبیت بسیاری هستند .

    باید افزود این کلیسای وسیع ظرفیت گنجایش هزار و هفتصد نفر را دارد و اغلب مراسمات فرهنگی و مذهبی و ازدواج و مانند آن در همین مکان برگزار می گردد .

    سالن اپرا تئاتر ایروان

    در ادامه شما را با ساختمان تاریخی و بسیاری زیبای اپرا و تئاتر این شهر آشنا می کنیم که به یکی از جاذبه های گردشگری شهر ایروان تبدیل شده است و سالانه میزبان برنامه های فرهنگی بزرگی است . ساختمان این مجموعه دارای معماری بسیار زیبایی است و گنجایش هزار و چهارصد نفر را دار . این مجموعه از سال ۱۹۳۳ میلادی تا کنون به محفلی برای هنرمندان و هنردوستان تبدیل شده است . اولین نمایش اجرا شده در این ساختمان رقص باله دریاچه قو نام داشت که توانست به شهرت بسیاری برسد .

    موزه هنر کافسجیان

    در شهر تاریخی ایروان موزه های فراوانی وجود دارد که یکی از مشهورترین آن ها موزه هنر کافسجیان نام دارد و سالانه بسیاری از فعالیت های هنری و فرهنگی کشور ارمنستان در همین مکان برگزار می گردد . این مجموعه در مرکز منطقه کنترون و نزدیکی آبشار مشهور ایروان قرار گرفته و دسترسی به آن آسان است و میتوانید ضمن بازدید از این مجموعه چرخی در محله های زیبای اطراف آن نیز بزنید . این موزه از سال ۲۰۰۹ میلادی آغاز به کار نموده و سالانه برنامه های مختلفی همچون کنسرت های موسیقی ، اجرای فیلم و اجرای تئاتر و …  در آن انجام می گردد .

    بیشتر بخوانید.

    موزه اربونی

    موزه اربونی یکی دیگر از مکان های تاریخی و فرهنگی پر طرفدار در شهر ایروان است که در ارتفاعات شهر و بر روی ویرانه های به جا مانده از قلعه اربونی ساخته شده است . و در طی حفاری های مختلف   آثار باستانی ارزشمندی در این منطقه کشف شده که اغلب آن ها در همین موزه به نمایش در آمده است .

    مراکز خرید معروف در شهر ایروان

    مرکز خرید آلما

     یکی از بزرگترین و پر طرفدارترین مراکز خرید شهر ایروان آلما نام دارد . این مجموعه علاوه بر تعداد زیادی فروشگاه ، دارای کافه و رستوران و همچنین سالن سینما نیز هست . از این رو بسیاری از مردم به قصد تفریح راهی این مرکز خرید می شوند . برندهای مطرح ترک و اروپایی در این مجموعه شعبه دارند و از میان آن ها می توان برندهای السی وایکیکی ، برشکا ، زارا ، و مانگو اشاره کرد .

    مرکز خرید ایروان مال

    این مجموعه یکی دیگر از مراکز خرید معروف و پر طرفدار در شهر ایروان است که با معماری زیبا و وجود انواع امکانات رفاهی و تفریحی به شهرت رسیده است . در این مجموعه نیز کافه و فود کورت وجود دارد که در کنار خرید و گشت و گذار محل مناسبی برای صرف غذایی لذیذ خواهد بود  .

    مرکز خرید روسیا

    روسیا نام مرکز خرید دیگری است که نسبتا تازه تاسیس است و علاوه بر فروشگاههای متنوع دارای سالن فود کورت و فضای بازی کودکان است .

    بازار ورنیساژ

     به اعلام سفر باتو ، این مجموعه مرکز خریدی سنتی با محیطی بسیار زیبا ست . این بازار به پاتوق گردشگران تبدیل شده و گشت و گذار در آن جالب و سرگرم کننده خواهد بود. ورنیساژ محل مناسبی برای خرید سوغاتی است و در آن مردم محلی را خواهید دید که در حال فروش صنایع دستی دست ساز خود هستند . باید افزود این بازار تنها در روزهای شنبه و یکشنبه بر پا می شود و انواع فرش، صنایع دستی، پرچم کشورهای مختلف، سفال، جواهرات، نقاشی، آثار چوبی و … را در آن  ورنیساژ یافت .

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.