شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • عوامل یادگیری زبان خارجه برای کسانی که فرصت کمی دارند!
    29 خرداد 1400 - 15:44
    شناسه : 184981
    0

    شروع کردن یادگیری یک زبان جدید، مثلا شروع یادگیری زبان آلمانی، مستلزم بررسی می­باشد. شما باید قبل از هر کاری، منابع مختلف و شیوه­های متفاوت آموزش زبان را بررسی کنید. این بررسی­ها باعث می­شوند تا در نهایت به یک جمع­بندی کارآمد برسید.

    پ
    پ

    زمانی­که می­خواهیم یک زبان جدید بیاموزیم، معمولا با چالش­های فراوان روبرو می­شویم. یکی از این چالش­ها این است که واقعا نمی­دانیم در حال حاضر باید از کجا شروع کنیم! شروع کردن یادگیری یک زبان جدید، مثلا شروع یادگیری زبان آلمانی، مستلزم بررسی می­باشد. شما باید قبل از هر کاری، منابع مختلف و شیوه­های متفاوت آموزش زبان را بررسی کنید. این بررسی­ها باعث می­شوند تا در نهایت به یک جمع­بندی کارآمد برسید. پس از آن، باید از خود این سوال­ها را بپرسید:

    1- کدام مدرس زبان برای یادگیری بهتر است؟ و 2- کدام روش برای تسلط و شروع یادگیری زبان، مورد نیاز است؟!

    چالش دوم یادگیری زبان (یک مثال تجربی برای آیلتس و تافل): علاوه­بر این موارد، معمولا زمانی­که نمی­دانیم چه زبانی برای یادگیری بهتر است و پس از پیدا کردن زبان مناسب، با یک چالش دیگر روبرو هستیم. بعد از انتخاب نوع زبان و شیوه یادگیری آن، ممکن است با چالش دیگری نیز روبرو شویم. برای مثال: اگر بخواهیم مدرک زبان انگلیسی بگیریم، گاهی میان مدرک تافل و مدرک آیلتس دچار ابهام می­شویم. انتخاب میان تافل و آیلتس ممکن است برای بسیاری از زبان­آموزان که در ابتدای مسیر هستند، دشوار باشد. در بررسی­های رسانه بامردم، برای آن­که این انتخاب و تصمیم برای شما راحت­تر و هموارتر گردد، از استاد مسجدی در این زمینه این سوال را پرسیدیم: تافل بهتر است یا آیلتس؟ ایشان در پاسخ گفتند: معمولا افرادی که به دنبال یادگیری و آمادگی آیلتس در رشت هستند از افرادی که در استان گیلان به دنبال آمادگی برای تافل هستند، اندکی بیشتر می­باشند. این تجربه باعث شده است تا روی آیلتس تمرکز بیشتری شود.

    برای یادگیری زبان آلمانی چه کاری باید انجام دهیم؟

    زبان آلمانی همان طور که احتمالا می­دانید، یک زبان ژرمنی غربی می­باشد. بیشترین کشورهایی که به زبان آلمانی گفتگو می­کنند و در واقع زبان رسمی کشور آن­ها می باشد عبارتند از:

    • آلمان
    • اتریش
    • سوئیس
    • بخشی از جنوب ایتالیا

    به نقشه زیر دقت کنید. در این نقشه بخش آبی پررنگ، نشان­دهنده کشورهایی است که زبان رسمی آن­ها آلمانی و بخش آبی کم­رنگ نشان­دهنده کشورهایی است که در آن زبان آلمانی کم­و­بیش استفاده می­شود.

    01 - عوامل یادگیری زبان خارجه برای کسانی که فرصت کمی دارند! - یادگیری زبان

    یادگیری زبان آلمانی در نگاه اول

    یادگیری زبان آلمانی در نگاه اول کمی سخت به نظر می­رسد. در زبان آلمانی برخی کلمات بسیار طولانی می­باشند. تلفظ آن­ها هم واقعا کمی دشوار است. شما ممکن است بخواهید به یک کشور آلمانی­زبان سفر کنید. ممکن است بخواهید یک فرصت تجاری با شرکت­های خارجی ایجاد کنید. ممکن است بخواهید دوستان جدید پیدا کنید. بنابراین یادگیری زبان آلمانی می­تواند برای شما بسیار کاربردی و مفید باشد. در اینجا، ما با یک کارشناس زبان آلمانی گفتگو کردیم و نظر ایشان را درباره یادگیری زبان آلمانی جویا شدیم. در این گفتگو که با استاد مسجدی صورت گرفت، درباره یک متد خاص صحبت شد. استاد مسجدی که در حوزه زبان در رشت فعالیت می­کند و یکی از فعالیت­های آن­ها در حوزه آموزش زبان آلمانی در رشت می­باشد، درباره یادگیری زبان آلمانی، متد خصوصی و فشرده را پیشنهاد کردند. در واقع از نظر ایشان یادگیری زبان آلمانی، باید در کوتاه­ترین زمان ممکن و به صورت فشرده صورت بگیرد. وقتی زمان شما محدودتر باشد و یک هدف مهم داشته باشید، معمولا خود را ملزم به یادگیری خواهید کرد. این مسئله باعث می­شود تا فرایند یادگیری زبان بهتر و کارآمدتر شود.

    02 - عوامل یادگیری زبان خارجه برای کسانی که فرصت کمی دارند! - یادگیری زبان

    شرکت در کلاس های فشرده زبان در موسسه­های معتبر

    یکی از راه­هایی که باعث می­شود تا در کمترین زمان ممکن به مباحث زبان مسلط شوید، شرکت در کلاس­ها و دوره­های آموزشی فشرده و کوتاه مدت است. برخی از موسسه­های آموزشی معتبر در کشور، برای این مسئله اقدام به طراحی دوره­های کوتاه مدت می­نمایند. معمولا ویژگی این دوره­ها و ماهیت آن­ها، یادگیری در کمترین زمان است. این شیوه اگر خوب اجرا شود می­تواند مانند یک شتاب­دهنده عمل کند.

    نتیجه­گیری: یکی از راه­های یادگیری زبان در کوتاه­مدت، شرکت در کلاس­های موسسه­های آموزشی معتبر می­باشد. اگر بخواهیم طبق بررسی­های بامردم یک موسسه معتبر زبان در گیلان به شما معرفی کنیم، آن موسسه، آموزشگاه زبان استاد مسجدی می­باشد.

    03 - عوامل یادگیری زبان خارجه برای کسانی که فرصت کمی دارند! - یادگیری زبان

    صحبت به زبان خارجه با دوستان و یا افراد بومی

    یکی از روش­های بسیارکاربردی برای یادگیری زبان در کوتاه­ترین زمان ممکن، گفتگو با افراد بومی آن زبان می­باشد. همچنین می­توانید با دوستان خود که سطح زبان آن­ها خوب است نیز یک گروه شوید و با یک برنامه­ریزی صحیح، با یکدیگر درباره موضوعات مختلف با آن زبان گفتگو کنید و بگذارید اشکالات شما را بگیرند. بهترین راه این است که مثلا درباره آنچه که در اطراف خود می­بینید، صحبت کنید. برای مثال: به آسمان نگاه کنید و درباره عبور پرنده­های زیبا گفتگو کنید. این نوع یادگیری که با کمک دوستان صورت می­گیرد معمولا باعث ایجاد انگیزه مضاعف و سرعت بخشیدن به فرایند یادگیری زبان می­شود.

    04 - عوامل یادگیری زبان خارجه برای کسانی که فرصت کمی دارند! - یادگیری زبان

    عادت­هایی که باعث یادگیری سریع­تر زبان می­شوند!

    در زیر برخی از عادت­هایی که اگر آن­ها را داشته باشید، می­توانید کیفیت یادگیری زبان را در خود ارتقاء دهید.

    • برنامه­ریزی هفتگی: برای خود به صورت هفتگی برنامه­ریزی کنید. نگذارید یک هفته بدون برنامه سپری شود. آخر هفته­ها باید برنامه هفته قبل خود را مرور و تحلیل کنید. همچنین برای هفته­ی پیش­رو نیز برنامه­ریزی کنید.
    • بسط مطالب: یکی از عادت­های خوب برای یادگیری زبان، بسط مطالب است. مثلا اگر در حال مطالعه کتاب زبان به یک عبارت مبهم رسیدید، سعی کنید تا آن را بسط دهید و درباره آن بیشتر مطالعه کنید. این کار باعث می­شود تا به مباحث گوناگون زبان مسلط شوید.
    • سحرخیزی: یکی از مواردی که باعث می­شود تا روند یادگیری زبان شما بهتر پیش برود، سحرخیزی است. شما وقتی به موقع از خواب بیدار شوید، احساس بهتری خواهید داشت و برنامه­ی شما بهتر و منظم­تر پیش خواهد رفت.
    • خلاصه­نویسی: خلاصه­نویسی باعث می­شود تا هنگام مرور مباحث زبان با سرعت بیشتری این کارها را انجام دهید و از اتلاف وقت و کاهش تمرکز پیشگیری ­کنید. سعی کنید یک دفتر برای این موضوع به ازای هر مبحث یا کتاب زبان، برای خودتان در نظر بگیرید.
    • اپلیکیشن­های زبان: در حال حاضر اپلیکیشن­های متنوعی در حوزه زبان وجود دارد که اگر بتوانید یکی از آن­ها را که کیفیت بالایی داشته باشد نصب کنید و مدام از آن استفاده کنید، می­تواند در کوتاه مدت به کیفیت یادگیری شما کمک کند. برای این منظور می­توانید عبارت “آموزش زبان” را در قسمت جستجوی گوگل­ پلی یا کافه­بازار جستجو کنید.

    جمع­بندی و نتیجه­گیری:

    یادگیری زبان کار ساده­ای است در عین حال پیچیده! پیچیدگی آن به این دلیل است که باید راه و روش آن را از میان انبوهی از گفته­ها پیدا کرد. همین امر باعث می­شود تا وقت و هزینه زبان­آموز معمولا تلف شود. بهترین راه این است که ابتدا روش مناسب را جستجو کنید و سپس برای شروع یادگیری زبان اقدام نمایید. پایان.

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “عوامل یادگیری زبان خارجه برای کسانی که فرصت کمی دارند!”
    1. عالی بود استاد مسجدی رو من توصیه می کنم واقعا
      یکی از بهترین آموزشگاه های زبان در رشت است.
      موفق باشید.

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.