×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سخت‌ترین شغل دنیا با شرکت جهان فرود و دی جی کالا و تسنیم و ایسنا

به گزارش خبرگزاری تسنیم در نظر داشته باشید هر شغلی مانند  عایق‌کاری نما با طناب  به نوبه‌ی خود مشکل است و می‌تواند تا حدودی دردسر ساز هم باشد. اما در این بین حرفه‌ی بالا رفتن از ارتفاعات مختلف از جمله ساختمانی یکی از مشاغل سخت و دشوار است که هر کارگر عادی توان بالا رفتن از آن را به آسانی نخواهد داشت. امروزه شرکت‌های معتبر فراوانی در سطح دنیا نیروهایی توانمند را برای بالا رفتن از ارتفاعات تربیت و آموزش می‌دهند .اما جالب است بدانید این نیروها با خواسته‌ی خود وارد این حرفه می‌شوند و به هیچ عنوان اجباری برای ورود به این حرفه ندارند. زیرا که ورود به شغل بالا رفتن از ارتفاعات آن هم به کمک طناب محکم راپل، بدون داربست کار دشوار و تا حدودی سخت است که این افراد با گذراندن دوره‌های کوتاه مدت و گرفتن مدرک بین المللی بالا رفتن از ارتفاعات وارد این حرفه‌ی جالب شدند. این افراد اکثر شیفته‌ی شغل صعود به ارتفاعات هستند و دارای روحیه‌ی قوی و به دنبال هیجانات می‌باشند. در ادامه‌ی این مطلب درباره‌ی موضوع سخت‌ترین شغل دنیا که بسیار ترسناک می‌باشد به بررسی بیشتری خواهیم پرداخت.

عدم ترس از ارتفاع

بهتر است بدانید بیشتر افرادی که با راپل کار می‌کنند و وارد این شغل پر استرس شده‌اند از ارتفاع می‌ترسند؛ اما به علت علاقه‌ای که به این شغل پرخطر و پر اضطراب دارند کار را ادامه می‌دهند. برای افرادی که در بخش ارتفاع آویزان می‌شوند ترس و دلهره اصلاً خوب نیست زیرا باعث می‌شود راپل‌کار برای انجام دادن خدمات مختلفی که از سوی شرکت به او محول شده است از جمله پیچ کردن سنگ نما، نماشویی، پاک کردن شیشه نما دچار اختلال و مشکلاتی گردد. حتی به وضوح مشاهده شده است که کار در ارتفاع برای فرد حالتی مثل تهوع و سرگیجه شدید به وجود آورده و این امر سبب شده ارتفاعات برای راپل‌کار حالت ترسناک بودن را به وجود آورد که متأسفانه گاهی عواقب بدی را به دنبال داشته است.

شناخت دقیق استفاده از ابزار برای کار در ارتفاع

یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود راپل‌کار در ارتفاع ترسش بریزد و به درستی کار را انجام دهد شناخت صحیح از ابزاری است که قرار است در ارتفاعات مختلف ساختمانی از آنها استفاده نماید. اگر در همان زمان اجرای دوره آموزشی  راپل‌کار  با کار در ارتفاع و نوع وسایلی که قرار است برای بالا رفتن از ارتفاعات از آنها استفاده نماید آگاهی و طریقه‌ی به کار بردن آنها را یاد گرفته باشد دیگر نوعی اطمینان خاطر در وی ایجاد می‌شود و با آرامش خاطر در ارتفاعات کار خواهد کرد و دیگر ترس از سقوط و پایین افتادن ار ارتفاع و مرگ در وی ایجاد نخواهد شد.

14000319150613542229396910 - سخت‌ترین شغل دنیا که درامد بالای دارد می‌باشد با شرکت جهان فرود -
 

سلامت جسمانی

یکی دیگر از مواردی که راپل‌کار باید در نظر داشته باشد داشتن نیروی جسمانی قوی مورد تأیید صلاحیت شرکت است. اگر راپل‌کار یا نیروی ماهر در زمان بالا رفتن از ارتفاعات دارای سابقه‌ی حملات قلبی، یا فشارخون بالا باشد یا از نظر روحی روانی دچار بیماری عصبی باشد در بالای ارتفاعات دچار سرگیجه و تهوع می‌شود و این خطر پرتاب و سقوط به پایین ارتفاعات را به دنبال خواهد داشت. نتیجه آنکه فرد باید برای بالا رفتن از ارتفاعات ساختمانی از صحت و سلامتی لازم برخوردار باشد. همچنین توجه نمایید که یک فرد معتاد نمی‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای کار در ارتفاع باشد؛ زیرا لازمه‌ی بالا رفتن از ارتفاعات تأیید سلامتی قوای جسمانی و عقلانی فرد می‌باشد. نتیجه آنکه کاربران عزیز از نظر اطمینان برای اعزام افراد برای انجام کارهای مختلف ساختمانی مثل پیچ کردن سنگ نما، نماشویی، پاک کردن شیشه نما، کار در ارتفاع از سوی شرکت‌های معتبر خدمات نما خاطرجمع باشند؛ زیرا این نیروی اعزامی تأیید صلاحیت شده و آموزش دیده شرکت هستند.

سخت‌ترین شغل دنیا که بسیار ترسناک می‌باشد

گاهی وقتها شاید این سؤال در ذهن شما خطور کند که حرفه‌ی راپل‌کاری بالا رفتن از ارتفاعات آن هم بدون داربست و به کمک طناب محکم بسیار ترسناک و دشوار است. پس چرا بیشتر جوانان این حرفه را برای شغل کاری خود انتخاب می‌نمایند؟ در پاسخ به این سؤال می‌توان عنوان نمود که حرفه‌ی راپل‌کاری دشوار است و پر استرس. اما با ابزارهای استاندارد و ایمنی که این افراد استفاده می‌کنند امنیت آنها به بالاتر از ۹۰ درصد خواهد رسید. در ضمن این افراد به علت رعایت نکات ایمنی و گذراندن دوره‌های آموزشی بالا رفتن از ارتفاع، دیگر دچار ترس نخواهند شد و بر روی طناب محکم معلق در هوا، کاملاً تسلط دارند و انجام خدمات مختلف نمای ساختمانی از جمله پیچ کردن سنگ نمای ساختمان، نماشویی، پاک کردن شیشه نما، درزبندی، عایق‌کاری، نصب توری، کولر و تهویه را در کمال آرامش خاطر و به کمک تجهیزات لازمی که توسط شرکت در اختیارشان قرار داده می‌شود به آسانی انجام می‌دهند. کار راپل‌کاری امروزه جایگزین مناسبی برای استفاده از داربست می‌باشد؛ زیرا با صرفه جویی در بخش هزینه‌ها و زمان، کیفیت بالا، سرعت عملکردی قابل ملاحظه‌تری نسبت به شکل سنتی استفاده از داربست روبرو می‌باشد.

14000319150639855229397010 - سخت‌ترین شغل دنیا که درامد بالای دارد می‌باشد با شرکت جهان فرود -
 

نوع بستن طناب در راپل

عملیات راپل حتماً باید با ۲ رشته طناب انجام شود. طناب‌ها حتماً باید به شکل مجزّا یعنی سوای از هم، کارگاه گرفته و بسته گردد. زیرا در هنگام حادثه و سقوط، طناب دوم حمایت‌کننده طناب اول می‌باشد. اگر طناب دومی استفاده نشود احتمال وقوع حادثه بسیار زیاد می‌باشد. نوع بستن طناب در راپل باعث به وجود آوردن اطمینان و آسودگی خاطر بیشتر برای راپل‌کار می‌گردد. ترس و خطر سقوط راپل‌کار با ایمنی بستن طناب تا حدود قابل توجهی کاهش می‌یابد.

جمع بندی

افرادی که از بلندی و ارتفاع ترس زیادی دارند اینها همان افرادی هستند که در گذشته در زندگی خود مشکلات فراوانی داشتند. درمان اضطراب و ترس از ارتفاع و بلندی می‌تواند تا حدود قابل توجهی مشکل روحی فرد را درمان کند و بداند که این ترس به کمک آموزش‌های لازم برای بالا رفتن از ارتفاعات و به کمک استفاده از تجهیزات ایمنی و استاندارد قابل درمان است. توصیه ما این است که برای ورود به حرفه‌ی راپل‌کاری، شهامت، جرأت، تسلط کافی بر طناب و ارتفاعات لازمه‌ی به دست آوردن موفقیت می‌باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.