×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

کبدچرب - این علائم نشان می دهد کبدتان مشکل دارد -

به گزارش بهداشت نیوز، اگر هر یک از علائم را دارید، به پزشک مراجعه کنید، چرا که ممکن است مشکل کبدی داشته باشید.

چشمانتان زرد می‌شود

چشم زرد نشانه‌ای است از اینکه کبد خیلی خوب عمل نمی‌کند و احتمالاً مشخص‌ترین نشانه بیماری کبدی است. ماده‌ای زرد رنگ به نام بیلی‌روبین معمولاً توسط کبد تجزیه می‌شود بنابراین می‌توان آن را از بدن خارج کرد، اما هنگامی که کبد مشکل دارد باعث تجمع بیلی‌روبین می‌شود و منجر به زردی سفیدی چشم و پوست می‌شود..

 زردی می‌تواند به دلیل تعدادی از مسائل سلامتی، از جمله عفونت ویروسی، انسداد مجرای صفراوی، واکنش به داروی سمی یا دارویی، بیماری کبدی یا شرایطی که باعث تجزیه بیش از حد خون قرمز می‌شود، ایجاد شود.

شکم پر از مایع می‌شود

اگر شکم ناگهان باد می‌کند و متوقف نمی‌شود، ممکن است بیش از نفخ شکم باشد. افزایش فشار در رگ‌های خونی اطراف کبد می‌تواند منجر به تجمع مایعات در شکم شود.

به هپاتیت A، B یا C مبتلا هستید

وقتی ویروسها یا انگلهای خاصی کبد را آلوده می‌کنند، می‌توانند باعث التهاب و کاهش عملکرد کبد شوند. رایج‌ترین انواع عفونت کبدی ویروس‌های هپاتیت است. هپاتیت A در اثر تماس با مدفوع فرد آلوده و یا با خوردن غذا و نوشیدنی‌های خطرناک گسترش می‌یابد، درحالیکه B و C معمولاً از طریق خون، رابطه جنسی یا تماس با مایعات دیگر بدن منتقل می‌شود. عفونت‌های هپاتیت A به خودی خود از بین می‌روند، در حالی که هپاتیت B و C به عنوان یک بیماری مزمن شناخته می‌شوند.

نمی‌توانید خارش را متوقف کنید

باور کنید یا نه، یک کبد بیمار می‌تواند در سراسر بدن خارش ایجاد کند. ما به طور قطع نمی‌دانیم، اما تصور می‌شود که مربوط به نمک صفراوی باشد. صفرا ماده‌ای هضم‌کننده است که توسط کبد تولید می‌شود، اما در افراد مبتلا به سیروز صفراوی اولیه (یک بیماری خودایمن کبدی که باعث ریزش مجرای صفراوی می‌شود)، این صفرا می‌تواند جمع شود و علائم قابل‌توجهی مانند خارش ایجاد کند.

مدام خسته هستید

خستگی مداوم گاهی اوقات نشانه این است که چیزی در بدن شما درست نیست. گرچه می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد، بسیاری از آنها نسبتاً بی‌خطر هستند (مانند خواب ناکافی)، اما بیماری کبدی نیز می‌تواند باعث خستگی شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.