×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

کیانوش جهانپور - شکایت خبرنگاران از جهانپور سخنگوی سازمان غذا ودارو کلید خورد -

به گزارش «بامردم» به نقل از ایلنا: یک وکیل پایه یک دادگستری گفت: ما با جمع زیادی از خبرنگاران هم قدم شدیم و به عنوان وظیفه مدنی از سخنگوی سازمان غذا و دارو شکایت کردیم و هفته آینده نیز به دادسرای فرهنگ و رسانه خواهیم رفت.

علی مجتهدزاده، در خصوص اظهارات اخیر سخنگوی سازمان غذا و دارو، اظهار کرد: در شرایطی که وضعیت کرونا در کشور وضعیت حادی است و بسیاری از مردم عزیزانشان را از دست داده‌اند و بسیاری نیز نگران سالمندان هستند، با این وضعیت تزریق واکسن و با توجه به غیرقابل چشم‌پوشی بودن اینکه اهمالی در زمینه تهیه واکسن صورت گرفته است، ما باید این اهمال‌‌ها را بپذیریم و بپذیریم که جامعه دچار یأس و سرخوردگی است. عقل سلیم و انصاف هم حکم می‌کند که در این شرایط کسانی که مسئولیت مستقیم دارند، هم عذرخواه مردم باشند و هم افکار عمومی را آرام کنند.

وی افزود: متاسفانه اخیراً شاهد بودیم یکی از آقایان که سابقه بسیار بدی در این زمینه دارد یعنی چندین بار قبل هم چندین مورد توهین به منتقدان داشته‌اند، مطالب را مطرح کرده که مایه تاسف است. متاسفانه ایشان سخنگوی سازمان غذا و دارو هم هستند و‌ یکی از اشخاصی است که در مظان اتهام است و باید پاسخگو باشد. اما می‌بینیم طلبکار مردم است و توهین می‌کند و قطعاً اگر چنین رفتاری در هر کشوری صورت می‌گرفت، این شخص را برکنار می‌کردند و محاکمه می‌کردند اما متاسفانه در ایران می‌بینیم که هیچ‌گونه برخوردی با این افراد صورت نمی‌گیرد.

این حقوقدان بیان کرد: ما با جمع زیادی از خبرنگاران هم قدم شدیم و به عنوان وظیفه مدنی از ایشان شکایت کردیم و هفته آینده نیز به دادسرای فرهنگ و رسانه خواهیم رفت. استقبال خیلی خوبی هم از طرف مردم شده اما به پیگیری و منتج به نتیجه شدن، امیدوار نیستیم با این حال این پیام را می‌رسانیم که جامعه مدنی در برابر چنین اقداماتی منفعل نیست.

وی با بیان اینکه مسئولیت کار این شخص با وزیر بهداشت و رییس دولت است، گفت: اگر چندین بار قبل که این شخص بی‌حرمتی کرد، با وی برخورد جدی صورت می‌گرفت، امروز به منتقدان ناسزا نمی‌گفت. امیدواریم که دستگاه قضا به منظور اجرای عدالت و حفظ آرامش جامعه، برخورد معقولی انجام دهد.

مجتهدزاده به توییت اخیر جهانپور اشاره کرد و گفت: این شخص در سازمان غذا و دارو مسئولیت دارد، اگر معتقد است که مافیایی وجود دارد، طبق وظیفه سازمانی خود باید به نهادهای نظارتی گزارش ارائه می‌کردند. اگر گزارش نداده‌اند، ترک فعل کرده‌اند و این امکان وجود دارد که محاکمه شوند اما اگر برای فرافکنی چنینی اظهاراتی را می‌گویند، اقدامی غیر اخلاقی‌تر مرتکب شده‌اند.

این وکیل دادگستری اضافه کرد: وقتی یک مقام مسئول حرفی را می‌زند، قبل از آن باید گزارش قانونی ارائه کرده باشد؛ توییت را اشخاصی می‌زنند که مسئولیتی ندارند. اینها تناقضاتی است که به نظر من ایشان برای فرافکنی و فرار از پاسخگویی چنین اظهاراتی را مطرح می‌کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.