پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41353 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تجهیزات آشپزخانه صنعتی چه تاثیری در صنعت آشپزی دارند؟
    06 تیر 1400 - 14:27
    شناسه : 185245
    0

    تجهیزات آشپزخانه صنعتی انواع مختلفی دارند. در یک تقسیم بندی کلی این تجهیزات به شش گروه تقسیم می‌شوند.

    پ
    پ

    امروزه رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها و مراکز تأمین غذای بسیاری در سطح شهرها وجود دارند که همگی از بستری برای تهیه غذا استفاده می‌کنند. این بستر در واقع همان آشپزخانه صنعتی است که در آن غذا به شکل تجاری با حجم زیاد طبخ می‌شود. این آشپزخانه فرم یک آشپزخانه معمولی خانگی را ندارد و امکانات و تجهیزات آشپزخانه صنعتی کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسند. این تجهیزات با ساختار خاصی که دارند امکان تهیه غذا در حجم بالا و در زمان کم را فراهم می‌کنند. تجهیزات آشپزخانه صنعتی توانسته‌اند تحول بزرگی در توسعه صنعت آشپزی و گسترش حرفه‌ای مراکز تهیه غذا و در نهایت میزان رضایت مردم ایجاد کنند. این لوازم و تجهیزات لازمه کار در هر آشپزخانه صنعتی هستند و میزان فعالیت نیروی کار را به شکل قابل توجهی کاهش داده‌اند.

    image 168e4ac00f059c204d70254e849eef63a6c4c2be - تجهیزات آشپزخانه صنعتی چه تاثیری در صنعت آشپزی دارند؟ -

    تجهیزات آشپزخانه صنعتی انواع مختلفی دارند. در یک تقسیم بندی کلی این تجهیزات به شش گروه تقسیم می‌شوند. این گروه بندی شامل موارد زیر می‌شود:

    • تجهیزات آماده‌سازی: قبل از فرایند پخت غذا به کار گرفته می‌شوند و شامل انواع لوازم برقی مانند سیخ‌گیر، چرخ گوشت، ترموس، سماور و غیره می‌شود. علاوه بر این تجهیزات مواد اولیه غذایی نیز در این گروه قرار می‌گیرند.
    • تجهیزات پخت و پز: این تجهیزات در مراحل طبخ مورد استفاده قرار می‌گیرند و شامل اجاق گاز، دیگ برنج، دیگ پخت خورشت، کباب‌پز ریلی، چلوپز، دستگاه سرخ کن و سایر تجهیزات آشپزخانه صنعتی می‌شود.
    • تجهیزات برودتی: ممکن است گاهی لازم باشد برخی از مواد غذایی به سرعت سرد و خنک و یا حتی منجمد شوند. تجهیزات برودتی برای این دسته از مواد غذایی مانند ژله طراحی شده است. این دسته از تجهیزات صنعتی شامل دستگاه یخ ساز و آب سرد کن و غیره می‌شود.
    • تجهیزات سرو: این تجهیزات غالباً در سالن‌های سرو مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آن‌جا که این تجهیزات باید دائم شسته شده و ضدعفونی شوند، از جنس استیل ضدزنگ تولید می‌شوند.
    • تجهیزات شست و شو: همان‌طور که از نام آن مشخص است این تجهیزات در بخش شست و شوی آشپزخانه کاربرد دارند و شامل ماشین‌های ظرف‌شویی و غیره می‌شوند.
    • تجهیزات حمل و نقل و نگهداری: این گروه از تجهیزات نیز هم در زمان سرو و هم در آشپزخانه به کار گرفته می‌شوند. آنجا که این نوع از تجهیزات آشپزخانه صنعتی در معرض دید مشتریان قرار می‌گیرند علاوه بر استحکام از زیبایی قابل توجهی برخوردارند.

    فر پیتزا ریلی

    پیترا از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین غذا‌های فست فودی و فر پیترا نیز از مهم‌ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی است. فر پیترا انواع مختلفی دارد. در کشور ایران چون تعرفه بهای گاز کمتر از برق است، لوازم گازی محبوبیت بیشتری دارند. به همین دلیل فر پیتزا ریلی به پر کاربردترین تجهیز آشپزخانه‌های صنعتی تبدیل شده است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند پیتزایشان نرم و آب‌دار باشد و چندان پیتزای برشته و خشک را نمی‌پسندند. فر پیتزای ریلی برای این منظور بسیار ایده آل است. علاوه بر آن این فر برای آشپزخانه‌ها و مراکز تهیه غذا که مشتری بسیار زیادی دارند و نیاز به تولید بالا در زمان کم دارند، انتخاب حرفه‌ای و مناسبی است.استفاده از این فر پیترا فعالیت نیروی کار را به حداقل می‌رساند و از آنجا که بر اساس استانداردهای ایمنی تولید شده هیچ خطری برای پرنسل نخواهد داشت.

    فر پیتزا ریلی حتی برای آشپزخانه‌هایی که آشپزحرفه‌ای برای تهیه فست فود ندارند ایده ال است چون پیتزا به صورت چرخشی در این فر پخته شده و پخت یکنواختی خواهد داشت. در نتیجه به تکنیک خاصی برای پخت یکنواخت پیتزا نیازی نیست. ظرفیت این نوع از تجهیزات آشپزخانه صنعتی به ابعاد فر بستگی دارد. معمولاً فرهای ریلی مختلف می‌توانند تعداد ۷۰ تا ۳۵۰ پیتزا در ساعت را بپزند.

    دستگاه سرخ کن صنعتی

    image d51462a9fcaad428fb7aaea8a002646d6bcef737 - تجهیزات آشپزخانه صنعتی چه تاثیری در صنعت آشپزی دارند؟ -

    دستگاه سرخ کن از مهم‌ترین و پر‌کاربردترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی است. این وسیله کاربردی می‌تواند در زمان کم حجم زیادی از انواع مواد غذایی را با کیفیت بالا سرخ کند. این دستگاه سیستم چندان پیچیده‌ای ندارد. در واقع از یک المنت، محفظه‌ای برای روغن و یک سبد فلزی دسته‌دار با قابلیت تنظیم ارتفاع در محفظه روغن تنظیم شده است. شما می‌توانید با تنظیم زمان دستگاه، تایمر را برای هشدار فعال کنید و در زمان سرخ شدن مواد غذایی به سایر کارهای آشپزخانه رسیدگی کنید. جالب است کف این سرخ کن صنعتی نقطه سردی دارد که اگر خرده‌های مواد غذایی حین سرخ شدن به کف دستگاه بریزد، به آن نچسبیده و باعث خراب شدن دستگاه نمی‌شود. علاوه بر آن این تجهیز به فیلتر روغن مجهز است که باعث افزایش عمر دستگاه می‌شود.

    دستگاه آب‌هویج گیری سیدو

    دستگاه‌های آب میوه گیری و آب‌هویج گیری را می‌توان در گروه تجهیزات آشپزخانه صنعتی قرار داد چون این دستگاه‌ها در محیط‌هایی نظیر کافی شاپ‌ها و آبمیوه فروشی‌ها که حجم تقاضا بالا است استفاده می‌شوند. دستگاه آب هویج گیری سیدو ساخت کشور آلمان است. این دستگاه دارای دو خروجی مجزا برای آب میوه و تفاله می‌باشد. عملکرد این دستگاه بسیار مناسب بوده و راندمان کاری آن بالا است. موتور آن بسیار قوی است و بدنه آن از استیل ضدزنگ ساخته شده است. علاوه بر این‌ها شست و شوی دستگاه آب هویج گیری سیدو بسیار راحت است.

    میز کاراستیل

    میز کار استیل از کاربردی‌ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی است و در دسته تجهیزات آماده سازی قرار می‌گیرد. این میز از استیل بسیار مقاوم تولید شده و یک لایه ورق چوبی نیز برای مقاوم سازی و کاهش صدا زیر سطح میز تعبیه شده است. این میز ضد زنگ بوده و در مقابل ضربات چاقو هنگام برش و خرد کردن مواد غذایی بسیار مقاوم است. از آن‌جا که ضربات چاقو نمی‌تواند روی آن شیار ایجاد کند، چربی و آلاینده جذب میز نمی‌شود. این میز قابلیت تنظیم ارتفاع دارد و در انواع دو طبقه، سه طبقه، کابین دار، لبه دار برای کباب زنی و برنج پاک کنی وجود دارد.

    image 92a335353335f7a022198fc5168e8942440ad070 - تجهیزات آشپزخانه صنعتی چه تاثیری در صنعت آشپزی دارند؟ -

    بهترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی را از کجا تهیه کنیم؟

    تجهیزات آشپزخانه صنعتی در برندهای مختلفی تولید می‌شوند. از آن‌جا که تعمیرات این لوازم نسبت به تجهیزات ساده خانگی دشوارتر است و خرابی هر دستگاه خسارت های زیادی به  آشپزخانه‌های صنعتی وارد می‌کند، باید به دنبال خرید تجهیزات مطمئن باشید. اگر نسبت به این تجهیزات اطلاعات ندارید باید مرکز معتبری را برای خرید انتخاب کنید. شرکت تهران تجهیز برترین و معتبرترین شرکت عرضه کننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی است. شما می‌توانید انواع این تجهیزات را با قیمت عالی از این شرکت خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کرده و وارد سایت شوید.

    https ://tehrantajhiz.com

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.