پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41448 تعداد نوشته های امروز : 15 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • لوستر خوب چه ویژگی هایی دارد؟
    06 تیر 1400 - 16:54
    شناسه : 185251
    0

    اگر بخواهیم در مورد بزرگترین لوستر جهان صحبت کنیم میتوانیم لوستری به وزن4.5تن و با 750 لامپ را مثال بزنیم که هدیه ای توسط ملکه ویکتوریا بوده است و در استانبول و کاخ دلمه باغچه نگهداری می شود.

    پ
    پ

    - لوستر خوب چه ویژگی هایی دارد؟ -

    لوستر در واقع لامپ های تزئینی و نور افشان هایی است که به طور ثابت بر سقف منازل نصب می گردد و با ده ها منشور کریستالی و لامپ تزیین میشوند.

    اگر بخواهیم در مورد بزرگترین لوستر جهان صحبت کنیم میتوانیم لوستری به وزن4.5تن و با 750 لامپ را مثال بزنیم که هدیه ای توسط ملکه ویکتوریا بوده است و در استانبول و کاخ دلمه باغچه نگهداری می شود.

    اولین چیزی که باید به آن توجه کنید فضای مورد نظر جهت نصب لوستر است باید دقت کافی را داشته باشید  به وسعت اتاق طول سقف و یا محل قرار گیری اتاق و یا پذیرایی باشد و نوع سقف توجه کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

    اگ بخواهیم شما را در خرید لوسترخوب راهنمایی کنیم و ویژگی های لوستر خوب را بیان کنیم با دقت به مطالب زیر توجه کنید:

    از آنجایی که روشنایی تاثیر مستقیم با خرید لوستر دارد، میزان روشنایی یکی مهمترین راه انتخاب نوع و اندازه لوستر می‌باشد و نخستین مرحله انتخاب لوستر است.

    نکات مهم

     نشیمن های کوچک :

    بهتر است از لوسترهایی با شاخه ها و چراغ های کمتر برای اگر فضای اتاق نشیمن استفاده کنید

    تا در مصرف صرفه جوی شود و به اندازه ای که بتواند اتاق را روشنایی بخشد از آن استفاده شود و زیبایی و نمای لوستر را از بین نبرد.

    سقف کوتاه :

    استفاده از لوستر های بلند برای خانه هایی که سقف چندانی ندارند انتخاب مناسبی نیست زیرا سقف خانه را کوچک تر از آن چیزی که هست نشان میدهد.

    هماهنگی:

    لوستری را انتخاب کنید که با دکوراسیون منزل شما هماهنگ باشد زیرا چیدمان در انتخاب لوستر نقش مهمی را دارا است.

    به طور مثال در مقابل دکوراسیون سلطنتی انتخاب و خرید لوستر کریستالی با طرح های کلاسیک مناسب است همچنین  در صورت وجود مبلمان استیل لوستری را انتخاب کنید که شاخه های آن به طور مناسب و منظم تنظیم شده باشد که بتواند روشنایی اتاق شما را به یک اندازه تامین کند.

    لوسترهای حباب دار :

    در هنگام خرید لوسترحبابی توجه داشته باشید که لوستری را انتخاب کنید که داخل آن از حباب های استاندارد و معمول استفاده شده باشد .

     به دنبال لوستر هایی باشید که عاری از هر گونه پیچیدگی هستند تا در صورت تمیز کردن لوستر دچار دردسر و  مشکل نشوید.

    وسعت فضا:

    توجه به وسعت فضا جهت پراکندگی نور امری بدیهی است که باید به آن توجه داشت.

    مساحت سقف:

    بطو استاندارد و در یک معماری معمولی فاصله کف تا سقف اصولا به یک اندازه است  اما به هنگام خرید لوستر باید به سقف کاذب و وجود آن در حاشیه سقف ها توجه داشت زیرا در این صورت مقداری از مساحت اصلی کاسته میشود و شما باید همان میزان باقی مانده را به عنوان اندازه موجود ملاک قرار دهید.

    نورپردازی ثانویه:

    منابع نوری دیگر از جمله چراغ های دیوارکوب، آباژور، هالوژن های واقع در سقف‌های کاذب هستند که نقش نورپردازی محیط را برعهده دارند که هر چه فضا را از نورهای متعدد پر کنیم زیبایی بصری بیشتری را برای محیط فراهم میکند به شرط آنکه درست و به طور صحیح از آن ها استفاده شود.

    ارتفاع سقف:

    یکی از تعیین کننده ترین عوامل در انتخاب و خرید لوستر ارتفاع سقف است.

    سقف محیط باید نباید از حد معمول خیلی کوتاه تر باشد زیرا نمیتوانید از لوستر های آویز مخصوصا کریستالی استفاده نمائید علاوه بر آن در رفت و آمد افراد نیز مشکل ایجاد میکند در صوررتی میتوان از این لوستر ها آویز کریستالی استفاده کرد که بالای میز پذیرایی و یا ناهارخوری قرار گیرد.

    در هنگام خرید لوستر آشپزخانه و هر نوع دیگری از لوستر به جنس شید و آستر آن هم دقت کنید از شید‌هایی که رنگ معمولی تری دارند و با رنگ های زیادی ست می شوند استفاده کنید.

    موقع خرید علاوه بر زیبایی سعی کنید رنگ‌های معمول‌تری انتخاب کنید که با رنگ‌های زیادی هماهنگ شوند دراین صورت با تعویض مبلمان و پرده‌ها باز هم لوسترتان با وسایل خانه هماهنگ است.

    در خانه های آپارتمانی که سقف  آن کوتاه است از لوستر های سقفی استفاده کنید که دارای لامپ های سوزنی و صفحه استیل که به سقف اتاق متصل میشود تشکیل شده است.

    لازم به ذکر است که گفته شود لامپ های سوزنی مصرف‌شان بسیار بالاست و به سرعت میسوزد پی بیشتر جنبه تزئینی دارد و برای تامین نمودن نور اتاق گزینه مناسبی نیست.

    اتاق خواب

    استفاده از لوستر‌های پخش‌کننده نور برای اتاق خواب‌تان گزینه مناسبی  نیست زیرا نور زیاد و مستقیم کاربرد اصلی و ایجاد حس راحتی اتاق خواب را زیر سوال میبرد.

    پس از لوستر‌هایی که نور را به سمت بالا هدایت می‌کنند، علاوه بر اینکه فضای اطراف‌تان را زیباتر می‌کنند

    نور دریافتی شما روی تخت را نیز ملایم تر می کند.

    توجه به ایمنی و دوام لوستر ها نیز امری مهم است که باید برای استفاده بیشتر و بهتر از آن به هنگام خرید لوستر توجه شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.