جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کاربرد شیلد محافظ صورت و ماسک تنفسی چیست؟
    07 تیر 1400 - 0:04
    شناسه : 185262
    0

    محافظ های صورت معمولاً توسط بسیاری از افراد (به عنوان مثال کاربرد پزشکی ، دندانپزشکی ، دامپزشکی و… ) برای محافظت از ناحیه صورت و غشاهای مخاطی (چشم ، بینی ، دهان) در برابر پاشیده شدن ، اسپری و پاشیدن مایعات بدن استفاده می شود. محافظ های صورت عموماً به تنهایی استفاده نمی شوند ، بلکه همراه با سایر تجهیزات حفاظتی هستند. برای مثال استفاده ماسک تنفسی همراه با شیلد محافظ صورت در دوران شیوع ویروس کرونا خصوصا به کادر درمان پیشنهاد میشود.

    پ
    پ

    محافظ صورت و ماسک تنفسی 1 - کاربرد شیلد محافظ صورت و ماسک تنفسی چیست؟ -

    شیلد محافظ صورت ، وسیله ای از تجهیزات حفاظت فردی (PPE) است که برای محافظت از کل صورت فرد (یا بخشی از آن) در برابر خطرات مانند اشیا پرتاب شونده ، پاشش مواد شیمیایی (در آزمایشگاه ها یا صنایع) یا مواد احتمالاً عفونی (در محیط های پزشکی و آزمایشگاهی) است.

    محافظ های صورت اصولاً شامل پلاستیک منحنی هستند که از چشم یا صورت شما در برابر عفونت محافظت می کند. دیوید مکنایت استاد کلینیک در مراقبت های اولیه و بهداشت جمعیت در دانشگاه تگزاس ، توضیح می دهد که شیلد محافظ صورت به طور معمول توسط کارکنان مراقبت های بهداشتی برای برخی از روش ها استفاده می شود که “امکان پاشیدن مواد در آنها وجود دارد” ، همانطور که دندانپزشکان در حین کار میتوانند از آن برای جلوگیر از پرتاب بزاق دهان استفاده کنند. همچنین در پروژه های سخت افزاری و بهسازی منازل از شیلد محافظ صورت اغلب برای ایمنی در کار استفاده می شود.

    شیلد محافظ صورت ، در برخی از حرفه های فنی، صنعتی، حراستی و آتش نشانی برای محافظت از تمام صورت یا بخش هایی از آن در برابر خطرات ناشی از ضربه هایی مانند پرتاب قطعات، اشیاء، تراشه­های بزرگ چوب و فلزات و یا ذرات به کار می­رود. به طور معمول در این مشاغل، هنگامی که محافظ صورت به تنهایی پوشیده می­شود، از کارکنان در برابر خطرات ناشی از ضربه های شدید و سنگین محافظت نمی­کند.

    محافظ های صورت از گسترش کووید 19 جلوگیری نمی کند، اما می تواند به کاهش انتقال کمک کند. محافظ صورت می تواند از ورود ذرات بزرگ به داخل چشم و دهان جلوگیری کند. “هدف این است که اگر عطسه کنید یا سرفه کنید ، یک محافظ صورت فاصله آئروسل را به حداقل می رساند ،” و افزود که با انجام این کار ، “امیدوارم خطر انتقال آن به شخصی در مجاورت را کاهش دهید ”

    استفاده از محافظ صورت باعث می شود که دستان شسته نشده و آلوده را به صورت خود دست نزنید. به طور معمول ، جو محافظ های صورت یکبار مصرف هستند ، اما بعضی اوقات می توان آنها را با صابون ساده و آب گرم تمیز کرد و برای استفاده در آینده بازیافت کرد.

    چرا باید شیلد محافظ صورت بخرید؟

    محافظ های صورت می توانند علاوه بر پوشیدن ماسک صورت ، تمیز کردن امنیت اجتماعی و شستن منظم دست ها ، یک لایه محافظتی دیگر در برابر کووید 19 باشند. سویاما گفت ، سپرها جای ماسک های صورت را نمی گیرند ، زیرا آنها به صورت شما نمی خورند و قطرات تنفسی را از هوای اطراف شما مسدود می کنند. کارشناسان موافقند که محافظ های صورت باید فقط با ماسک صورت پوشیده شوند ، نه به تنهایی.

    کاترین جیکوبسن ، استاد اپیدمیولوژی بهداشت جهانی در دانشگاه جورج میسون گفت: “بیشتر محافظ های صورت به اندازه کافی دهان و بینی را نمی پوشانند تا ذراتی را که استفاده کنندگان از آن خارج می کنند به دام بیندازند.” “محافظ های صورت نیز معمولاً فیلترهایی ندارند که خطر نفس کشیدن کاربر در ذرات ویروسی را کاهش می دهد.”

    بیشتر محافظ های صورت با پلاستیک ساخته شده اند ، هرچند برخی از مواد می توانند از سفتی بیشتری نسبت به سایرین برخوردار باشند و برخی از آنها در برابر خراش مقاوم هستند. سپرهایی که دوام بیشتری دارند ماندگاری بیشتری دارند و وضوح شیشه آنها بالاست مهمترین جنبه های انتخاب یک شیلد محافظ صورت است.

    شرکت هترمن به عنوان تولید کننده ایرانی انواع تجهیزات ایمنی در ایران دارای انواع شیلد های محافظ صورت ایمنی و پزشکی ، هد شیلد پزشکی، کلاه ماسک جوشکاری و … است که شما میتوانید محصولات آن را وب سایت هترمن مشاهده کنید.

    بسیاری از شیلد های محافظ صورت دارای کوسن های جذب عرق بر روی پیشانی است که رطوبت صورت کاربر را خشک می کند. شیلد محافظ امکان استفاده مداوم از تجهیزات محافظتی اضافی مانند عینک ایمنی و ماسک های ذرات را برای چندین لایه کردن سطح محافظت فردی فراهم می کند. کاربران شیلد محافظ صورت باید یک سربند قابل تنظیم داشته باشند که می توانند اندازه آن راحت تر و ایمن تر داشته باشند.

    محافظ صورت و ماسک تنفسی 2 - کاربرد شیلد محافظ صورت و ماسک تنفسی چیست؟ -

    هد شیلد محافظ صورت

    فرق اصلی هد شیلد محافظ صورت با دیگر شیلد ها در بخش بالایی آن می باشد که تکه ای از پلاستیک فشرده معمولا فاصله بالای پیشانی تا نیمه سر را حفظ میکند و علاوه بر اینکه صورت را کاملا می پوشاند بخشی از بالای سر را هم پوشش میدهد که برای شما ایمنی بیشتری به ارمغان خواهد آورد.

    ماسک تنفسی چیست و چرا به شما در محافظت کمک میکند؟

    ماسک جراحی یا ماسک تنفسی ، که به عنوان ماسک صورت پزشکی نیز شناخته می شود ، یک وسیله محافظتی شخصی است که متخصصین بهداشت در طی مراحل پزشکی از آن استفاده می کنند. این ماسک ها با جلوگیری از حرکت عوامل بیماری زا (در درجه اول باکتری ها و ویروس ها) که در قطرات تنفسی و آئروسل به دهان و بینی فرد، از انتقال عفونت از طریق هوا بین بیماران و یا پرسنل درمان کننده جلوگیری می کند.

    بیماری همه گیر کروتا هنوز تمام نشده است. در صورت عدم وجود واکسن یا دارو برای جلوگیری از بیماری ، یکی از بهترین روش ها برای کند کردن شیوع ویروس استفاده از ماسک صورت، در کنار شستن دست و تمرین فاصله فیزیکی است. پوشاندن روشی ارزان و موثر برای محدود کردن انتقال بیماری است. کووید 19 به طور عمده از طریق قطرات تنفسی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. قطره های تنفسی هنگام سرفه ، عطسه ، صحبت ، فریاد یا آواز به هوا می روند. سپس این قطرات می توانند در دهان یا بینی افرادی که در نزدیکی شما هستند قرار بگیرند و یا ممکن است این قطرات را به داخل نفس بکشند. ماسک ها یک مانع ساده برای جلوگیری از رسیدن قطرات تنفسی به دیگران هستند. مطالعات نشان می دهد ماسک ها اسپری قطرات را هنگام استفاده از روی بینی و دهان کاهش می دهند.

    محافظ صورت و ماسک تنفسی 3 - کاربرد شیلد محافظ صورت و ماسک تنفسی چیست؟ -

    باید ماسک بزنید ، حتی اگر احساس بیماری نمی کنید. این بدان دلیل است که چندین مطالعه نشان داده است که افراد مبتلا به کووید ۱۹ که هرگز دچار علائم (بدون علامت) نمی شوند و کسانی که هنوز علائمی نشان نمی دهند (قبل از علائم) هنوز هم می توانند ویروس را به افراد دیگر منتقل کنند. استفاده از ماسک به محافظت از اطرافیان کمک می کند، درصورتی که آلوده باشید اما علائمی از خود نشان ندهید.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.