×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

اگر تا به حال از مکش ، صدا و نور هود آشپزخانه خود ناراضی بوده اید و یا برای انتخاب یک هود آشپزخانه مناسب سردرگم شده اید حتما این مقاله را با دقت بخوانید .

1 22 - پنج نکته مهم برای خرید هود آشپزخانه - راهنمای خرید هود

شاید تا به حال شنیده باشید که آشپزخانه را به قلب خانه تشبیه کرده اند ، حال تصور کنید قلب یک خانه مملو از بوی نامناسب ، بخار، دود، و صدای آزار دهنده باشد .با توجه به این که کارکرد نامناسب یک هود میتواند بر روی دیگر وسایل تهویه خانه و به طور کلی هوای داخل خانه اثرات منفی بگذارد. این فضا تا چه میزان با تصورات شما از یک آشپزخانه مطبوع تفاوت دارد ؟ اما تمام این مشکلات با انتخاب یک هود آشپزخانه مناسب رفع میشود و آشپزخانه را به محیطی آرام و با فضای مطبوع تبدیل میکند .

اما برای خرید و نگهداری هود آشپزخانه مناسب باید به چه نکاتی توجه داشت ؟

انواع هود آشپزخانه و تفاوت آنها چیست ؟

هود های دارای تصفیه کننده هوا ، چربی ، بو ، دود و به طور کلی ذرات معلق در هوا را به داخل میکشند و هوای مطبوع را به آشپزخانه برمیگردانند و هودهای دارای خروجی هوا با استفاده از یک کانال تمامی گرد و غبار ، بو و دود و … را از آشپزخانه خارج میکنند .

هود های آشپزخانه در مدل های زیرکابینتی که اغلب زیر یک کابینت دیواری نصب میشوند و تعویض فیلتر های آن به سادگی قابل انجام است ،هود های توکار (مخفی) که آنها نیز معمولا زیر یک کابینت دیواری نصب میشوند و بدنه هود از دید خارج است وفقط فیلتر و پنل و لامپ های آن ها در دید آشپزخانه قرار دارند . هودهای شومینه ای که معمولا بزرگتر و بلند تر از هود های زیر کابینتی هستند ،معمولا بین دو کابینت دیواری نصب میشوند و به راحتی تمیز میشوند و فیلتر آنها نیز به راحتی قابل تعویض می باشند . هودهای جزیره ای که میتوان گفت همان هود های شومینه ای هستند که هواکش آنها به سقف و یا سقف کاذب خانه وصل میشوند و میتوان آنها را به صورت جزیره ای وسط آشپزخانه و یا بالای اوپن نصب کرد . هود های مورب که امروزه از پر استفاده ترین هود ها به حساب می آیند و به صورت مورب معمولا بین دو کابینت نصب میشوند .

22 1 - پنج نکته مهم برای خرید هود آشپزخانه - راهنمای خرید هود

شما میتوانید با کلیک کردن روی صفحه هود آشپزخانه به معتبرترین برند ها و مدل های هود آشپزخانه دسترسی داشته باشید و همچنین میتوانید محصولات مورد نظر خود را با یکدیگر مقایسه کنید .

کدام موتور با چه میزان قدرت مکش و حد اقل صدای هود مناسب است ؟

امروزه در ساخت هود های آشپزخانه از موتور های فلزی نیز استفاده می شود که دارای دوام بالاتر و صدای کمتری نسبت به موتور های معمولی می باشند . باید در نظر داشته باشید که قدرت مکش با میزان صدای تولید شده هود رابطه مستقیم دارند و البته امروزه هودهایی با تمرکز بر روی کم صدا بودن تولید شده اند و دارای سیستم کاهنده صدا می باشند ، به طوری که تفاوت محسوسی بین روشن بودن و خاموش بودن هود از لحاظ صدا مشهود نیست .

اما به طور تقریبی بالاترین میزان مکش مورد نیاز مصرف کنندگان بیش از ۹۰۰ متر مکعب بر ثانیه نمی باشد .که این قدرت مکش هوای آشپزخانه ۱۵ متری را در ۳ دقیقه تهویه میکند. البته میزان استاندارد مکش یک هود مناسب با صدای کم ۷۵۰ متر مکعب میباشد و حد اقل صدای معمول آن نیز ۴۳ دسیبل می باشد .

برای کارایی بهتر هود آشپز خانه باید در انتخاب اجاق گاز خود نیز دقت ویژه ای داشته باشید و هود و گاز مناسب آشپزخانه خود را انتخاب کنید . برای این کار میتوانید راهنمای خرید گاز صفحه ای را مشاهده نمایید .

هود آشپزخانه با چه فیلتری انتخاب کنم ؟

یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهنده هود آشپز خانه فیلتر آن می باشد . فیلتر مورد اسفاده در هود های قدیمی از نوع فیلتر الیافی بود که به سرعت نیاز به تعویض پیدا میکرد ، اما امروزه این نوع فیلتر ها منسوخ شده اند و فیلتر های آلومینیومی که قابل شستشو و تعویض هستند و همچنین دارای طول عمر بالا می باشند جایگزین آنها شده اند و اگر هود انتخابی شما دارای فیلتر چند لایه آلومینیومی می باشد باید بدانید که لایه های دوم و سوم فیلتر مانع جذب ذرات و چربی ها به موتور هود می شود و طول عمر هود شما را بسیار بالا می برد ، همچنین اگر فضای آشپزخانه شما به گونه ای است که نمیتوانید از لوله های خرطومی به عنوان کانال خروج هوا استفاده کنید حتما هود هایی را انتخاب کنید که قابلیت نصب فیلتر ذغالی را داشته باشند ، این فیلتر ها به صورت جداگانه بالای هود نصب میشوند و نیازی به لوله های خرطومی ندارند .

نکته دیگر در رابطه با فیلتر هود آشپزخانه این است که دسترسی راحت برای تعویض و یا شستشوی فیلتر نصب شده روی هود را داشته باشید.

33 - پنج نکته مهم برای خرید هود آشپزخانه - راهنمای خرید هود

بدنه ، پنل و روشنایی هود چه میزان اهمیت دارند ؟

امروزه هود های آشپزخانه با ظرافت و طراحی های منحصر به فردی تولید میشوند دارای که زیبایی خاصی را به محیط آشپزخانه هدیه میکنند . و اگر دکوراسیون و زیبایی خانه برایتان محهم است حتما به این نکات توجه داشته باشید .

هود های با بدنه شیشه ای رفلکس میتوانند گزینه مناسبی برای آشپز خانه هایی باشند که فضای روبروی هود از زیبایی خاصی برخوردار است . همچنین هود امروزه هودهایی با رنگ های متفاوت  تولید میشوند که میتوان از این رنگ ها به سفید ، مشکی ، طرح چوب ، رفلکس ، و هودهایی با ست لاین های قرمز، طلایی ، استیل و … اشاره کرد .

88 - پنج نکته مهم برای خرید هود آشپزخانه - راهنمای خرید هود

روشنایی و نوع لامپ مورد استفاده در هود ها نیز به روشنایی روی گاز و همچنین زیبایی محیط کمک زیادی میکنند ،هم چنین در میزان مصرف برق هم تاثیر بسزایی دارند به طوری که لامپ های LED  و SMD  مصرف برق کمتری نسبت به لامپ های رشته ای دارند و همچنین میزان برق مصرفی لامپ های فلورسنت نیز از مصرف برقی مابین دو نوع لامپ قبلی دارند .

همچنین هودهایی با پنل های لمسی و کنترل دار نیز بسیار مورد توجه قرار میگیرند اما نکته مهم در این نوع پنل ها این است که به گونه ای روی هود قرار گرفته باشند که با لمس آن ها اثر انگشت روی هود باقی نماند .

همچنین میتوانید از پیج اینستاگرام آویژه پلاس  تصاویر دکوراسیون آشپزخانه های شیک و مدرن را مشاهده نمایید.

از کدام فروشگاه ها خرید کنم که از گارانتی و نصب رایگان استفاده کنم؟

برای انجام خریدی با خیال راحت فروشگاه هایی را انتخاب کنید که علاوه بر دارابودن فروشندگان و کارشناسان مجرب دارای نمایشگاه کامل بوده و امکان بازدید از نزدیک محصول را فراهم میکنند ، همچنین برای استفاده از نصب رایگان و خدمات پس از فروش تجهیزات آشپزخانه همانند هود ، به این نکته توجه داشته باشید که فروشگاه مورد نظر شما نمایندگی رسمی کارخانه مورد نظر را داشته باشد و بتوانید استعلام صحت نمایندگی را از تولیدکننده دریافت کنید . برای خرید از فروشگاه های اینترنتی نیز تمام این موارد صادق است .

یکی از اصلی ترین مواردی که در خرید های اینترنتی مورد توجه است ارسال رایگان و فوری می باشد به طوری که محصول خریداری شده خود را در همان روز خرید تحویل بگیرید .

55 - پنج نکته مهم برای خرید هود آشپزخانه - راهنمای خرید هود

شماره تماس : ۰۲۱۶۵۶۱۱۱۱۸

WWW.AVIZHEHPLUS.COM

فروشگاه آویژه در سال ۱۳۸۸ با هدف عرضه لوازم و تجهیزات آشپزخانه و یراق آلات شروع به فعالیت نمود و پس از چند سال موفق به ارتقا جایگاه خود در زمینه فروش این محصولات به همکاران و توزیع کنندگان گردید. این مجموعه در حال حاضر نمایندگی رسمی اخوان،  استیل البرز، کن، مستر هوم، آلتون، سیمر، راسان و … را در اختیار دارد. ضمن اینکه این مجموعه موفق به اخذ عنوان برترین نماینده فروش برند های استیل البرز و کن در سال های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ به صورت متوالی گردیده است.  و امکان خرید اینترنتی را برای مصرف کنندگان فراهم نموده است .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.