×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

تزریق واکسن - این واکسن کرونای ایرانی اثربخشی ۱۰۰ درصدی دارد! -

دکتر علیرضا بیگلری گفت: اثربخشی ۲ دوز واکسن سوبرانا۲ به همراه دوز بوستر سوبرانا پلاس در کارآزمایی بالینی فاز سوم کوبا ۹۱/۲ درصد اعلام شده که اثربخشی علیه موارد شدید و فوت، ۱۰۰ درصد بوده است.

وی اضافه کرد: بر پایه این گزارش قبلا اثربخشی رژیم ۲ دوزه سوبرانا۲ در کوبا ۶۲ درصد گزارش شده بود که مطالعه بررسی اثربخشی این واکسن در ایران در قالب کارآزمایی بالینی فاز سوم هنوز ادامه دارد.

این مسوول با اشاره به اینکه کوبا و ایران سابقه همکاری طولانی در حوزه بیوتکنولوژی دارند ادامه داد: به طور خاص، همکاری بین انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران در مورد واکسن کووید-۱۹ بر اساس یک رابطه استراتژیک در زمینه تحقیق و توسعه فناوری های واکسن است.

وی با بیان اینکه با توجه به توسعه موفقیت آمیز واکسن سوبرانا۲ علیه کووید-۱۹ توسط انستیتو فینلای، که از همان بستر فناوری واکسن پنوموکوک استفاده می کند، که موضوع توافقنامه انتقال تکنولوژی قبلی بین ۲ موسسه بوده است، اظهار داشت: ۲ موسسه توافق کرده اند که در قرارداد انتقال فناوری واکسن فوق، قرارداد انتقال تکنولوژی تولید واکسن سوبرانا۲ در ایران را نیز لحاظ کنند.

بیگلری افزود: بحثهای فشرده علمی هفتگی بین مدیران و دانشمندان دو موسسه در رابطه با مطالعات بالینی، و روند انتقال و بهینه سازی تولید در سال جاری ادامه داشته و این همکاری شامل تولید مشترک واکسن در ایران و کارآزمایی بالینی فاز سه در ایران بوده است.

به گفته وی، همکاری این ۲ نهاد معتبر کوبایی- ایرانی تأثیر مثبتی بر سلامت جمعیت هر ۲ کشور خواهد داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.