سه شنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 9 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41238 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بستری ۱۳۰ بیمار جدید کرونایی در گیلان/ مسافرت؛ جدی ترین تهدید برای سلامتی مردم
    24 تیر 1400 - 13:53
    شناسه : 185804
    0

    معاون درمان علوم پزشکی گیلان، مسافرت را جدی ترین تهدید برای سلامتی مردم گیلان دانست و افزود: در حال حاضر ۴۷۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند و حال ۶۰ نفر وخیم است.

    پ
    پ

    بستری کرونا 2 - بستری 130 بیمار جدید کرونایی در گیلان/ مسافرت؛ جدی ترین تهدید برای سلامتی مردم -

    به گزارش «بامردم» به نقل از ایسنا؛ دکتر انوش دهنادی مقدم، با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد افزایش تصاعدی تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان گیلان بودیم، اظهار کرد: مهمترین عامل رشد بیماری، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه مسافرت های زیاد به استان گیلان است.

    وی مسافرت را جدی ترین تهدید برای سلامتی مردم گیلان دانست و افزود: در حال حاضر ۴۷۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند و حال ۶۰ نفر وخیم است.

    معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه تنها طی شبانه روز گذشته ۱۳۰ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم، گفت: شاهد افزایش بیماری در شهرهای رشت، انزلی، آستارا، لاهیجان، لنگرود و آستانه اشرفیه هستیم و لذا از مردم می خواهیم به شدت پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

    دهنادی مقدم، مهمترین پروتکل بهداشتی را فاصله گذاری اجتماعی حداقل دو متر دانست و خاطرنشان کرد: از حضور در مکان های تجمع از جمله رستوران ها و قهوه خانه ها و بانک ها و نواحی خاص ساحل دریا پرهیز کنید.

    وی همچنین بر رعایت بهداشت فردی شامل شست وشو و ضد عفونی کردن مرتب دست ها تاکید کرد و گفت: استفاده از ماسک در همه مکان ها به ویژه سرویس های عمومی الزامی است.

    معاون علوم پزشکی گیلان، با اشاره به پیدایش کروناویروس از نوع دلتا در کشور و استان، بیان کرد: قدرت سرایت و کشندگی دلتا چند برابر ویروس انگلیسی و قدرت سرایت و کشندگی ویروس انگلیسی چند برابر ویروس اولیه کروناست لذا اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی دوچندان شده و با قاطعیت باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم و از مسافرت و مسافر پذیری بپرهیزیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.