سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41412 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بهترین شغل مربوط به خودرو کدام است؟ معرفی و بررسی 8 مورد از بهترین مشاغل خودرویی
    29 تیر 1400 - 7:05
    شناسه : 185944
    1

    امروزه خودرو در سطح جامعه بسیار پر کاربرد می باشد و تقریبا می توان گفت که هر خانواده یک یا حتی دو خودرو دارد. بنابراین با توجه به افزایش خودرو بدون شک نیاز به مشاغلی که در حوزه خودرو فعالیت می کنند افزایش خواهد یافت. در این مقاله به معرفی شغل های پردرآمد مرتبط با خودرو خواهیم پرداخت.

    پ
    پ

    خودرو - بهترین شغل مربوط به خودرو کدام است؟ معرفی و بررسی 8 مورد از بهترین مشاغل خودرویی - تیونینگ

    امروزه خودرو در سطح جامعه بسیار پر کاربرد می باشد و تقریبا می توان گفت که هر خانواده یک یا حتی دو خودرو دارد. بنابراین با توجه به افزایش خودرو بدون شک نیاز به مشاغلی که در حوزه خودرو فعالیت می کنند افزایش خواهد یافت. در این مقاله به معرفی شغل های پردرآمد مرتبط با خودرو خواهیم پرداخت.

    نکات اولیه راه اندازی بهترین شغل مربوط به خودرو

    قبل از اینکه گزینه خاصی را بررسی کنم یا بخواهم با توجه به شرایط مالی شما به یک مورد خاص اشاره کنم، بد نیست مروری از چیزی که در بررسی مشاغل مختلف دیدم به شما هم نشان دهم. پرس و جو از مغازه های خیابان مورد نظر نشان می داد که برای راه اندازی مشاغل خودرویی باید موارد زیر را رعایت کنم:

    • برخی از آنها نیاز به مهارت فنی دارند و فرد باید تجربه شاگردی مغازه را داشته باشد
    • برخی از آنها بیشتر وابسته به وضعیت مالی فرد هستند تا به نیاز مشتریان پاسخ دهد
    • برخی از آنها نیاز به سلیقه و خلاقیت دارند تا نسبت به رقبا مشتری بیشتری داشته باشید
    • برخی از آنها نیاز به سرعت عمل و مهارت در انجام کار دارند
    • در برخی موارد هم شما باید هر چهار مورد قبلی را داشته باشید تا موفق باشید.

    پس قبل از اینکه سرمایه مالی و پس انداز خود را وارد برنامه راه اندازی مشاغل خودرویی کنید در ادامه موارد هم با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که شرایط شما با کدام یک از این موارد همخوانی دارد.

    بهترین شغل مربوط به خودرو کدام است؟

    هر چند که مشاغل حوزه ی خودرو بسیار گسترده بوده و طیف وسیعی از مشاغل را شامل می شود، اما در اینجا سعی کردیم صرفا به بهترین شغل های مربوط به خودرو در حال حاضر و در بازار ایران بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید.!

    خودرو1 - بهترین شغل مربوط به خودرو کدام است؟ معرفی و بررسی 8 مورد از بهترین مشاغل خودرویی - تیونینگ

    تیونینگ یا سفارشی کردن خودرو

    در لیست برترین ایده های کسب و کار در حوزه خودرو، سفارشی کردن اتومبیل یا همان تیونینگ خودرو در صدر قرار می گیرد. شاید برایتان سوال باشد که تیونیگ خودرو چیست؟ در این حرفه، فضای داخلی و بیرونی ماشین را سفارشی می کنند. علاوه بر سفارشی کردن موتور و گیربکس، بقیه اجزا و وسایل هم سفارشی می شوند. برای موفقیت در این حرفه باید مهارت های خارق العاده و سرمایه ای هنگفت برای سرمایه گذاری داشته باشید. اما درآمد  و میزان استقبال آن بسیار چشمیگیر است.

    سرویس و تعویض روغن

    باید هر چند مدت یک بار روغن ماشین ها را عوض کرد و آن ها را سرویس کرد، بنابراین، راه اندازی مکانی که خدمات سرویس و تعویض روغن را به مشتریان ارائه دهد، سود خوبی به همراه خواهد داشت.تمام آنچه در این حوزه نیاز خواهید داشت، علم و اطلاعات کافی درباره تعویض روغن و سرویس ماشین هاست. حتی می توانید فرد دیگری را استخدام کنید که در این زمینه سررشته دارد.

    شغل نقاشی و صافکاری ماشین

    از دیگر مشاغل پرطرفدار مرتبط با خودرو که از درآمد خوبی نیز برخوردار است شغل نقاشی و صافکاری خودرو است. برای موفقیت در این شغل شما می بایست مهارت و دقت بالایی در تفکیک رنگ‌ها، دید نزدیک، دقت در کار داشته باشید تا بتوانید به خوبی مشکلات رنگ و بدنه ماشین را شناسایی و رفع نمایید.  این شغل نیاز به مدرک دانشگاهی نداشته و شما می توانید دوره های مربوط با این شغل را گذرانده یا برای مدتی به عنوان شاگرد در کنار یک استاد کار کنید.

    خودرو - بهترین شغل مربوط به خودرو کدام است؟ معرفی و بررسی 8 مورد از بهترین مشاغل خودرویی - تیونینگ

    شغل نصب دزدگیر خودرو

    با توجه به رشد روز افزون استفاده از خودرو، افزایش قیمت خودرو، افزایش آمار سرقت ماشین حفظ امنیت خودرو و لوازم داخلی آن و مجهز کردن خودرو به سیستم‌های امنیتی و حفاظتی امری بدیهی است. این موضوع شغل نصب دزدگیر خودرو را به یکی از مشاغل بسیار عالی و درآمدزا در کشور تبدیل کرده است.

    شغلی که ورود به آسان بوده و نیاز به سرمایه بالایی ندارد و تنها پیش نیاز ورود به این شغل دانش و مهارت است

    حوزه برق خودرو

    یکی از تخصصی ترین حوزه ها در راه اندازی مشاغل خودرویی مربوط به برق خودرو است که درصد بسیار کمی از جوانان بیکار می توانند در این حوزه فعالیت کنند. در حقیقت برق خودرو بسیار پیشرفته و پیچیده است و شخص نیاز به آموزش حرفه ای در این زمینه دارد. ارزانترین راهکار آموزش در این حوزه آموزش‌های فنی حرفه ای است که در کنار آن می توانید از آموزش های آزاد یا حتی شاگردی تعمیرگاه هم شروع کنید.

    برق خودرو نیاز به چند دستگاه الکترونیکی دارد که می‌تواند هزینه راه‌اندازی آن را تا ۲۰ یا ۲۵ میلیون تومان بالا ببرد. البته درآمد این بخش بسیار مناسب است و اگر شما تخصص بالایی داشته باشید به راحتی می توانید درآمد مناسبی داشته باشید. برای راه اندازی تعمیرگاه برق خودرو سرمایه زیادی نمی خواهید و کار شما ساده تر است.

    قطعات خودرو - بهترین شغل مربوط به خودرو کدام است؟ معرفی و بررسی 8 مورد از بهترین مشاغل خودرویی - تیونینگ

    فروش قطعات و لوازم جانبی خودرو

    افراد همیشه به قطعات خودرو نیاز داشته و خواهند داشت. علت این که این حوزه همیشه مورد توجه قرار دارد، تعمیر، خراب شدن و نگهداری ماشین هاست. همچنین افراد زیادی نیز هستند که علاقه مند به اسپورت کردن ماشین و تهیه و نصب انواع لوازم اسپرت و لوکس هستند. شما می توانید با تاسیس یک فروشگاه فیزیکی در سطح شهر خود اقدام به فروش قطعات و تجهیزات انواع مختلف خودروها کنید و یا به صورت مجازی و آنلاین با راه اندازی یک سایت فروش لوازم جانبی خودرو این کار را انجام دهید. اگر در این حوزه اطلاعات کافی دارید، شروع به فروش قطعات خودرو کنید و سود خوبی به جیب بزنید.

    شغل جلوبندی سازی خودرو

    جلوبندی سازی از دیگر مشاغل مهم در رابطه با خودرو است که به دلیل اهمیت بسیار جلوبندی خودرو همواره از بازار کار خوبی برخوردار است. جلوبندی خودرو از قطعات گوناگونی مانند پلوس، طبق و بوش‌ها، موج‌گیر، سیبک و بسیاری از قطعات دیگر تشکیل شده است. جلوبندی ساز خودرو می بایست مهارت لازم در عیب یابی جلوبندی خودرو و تعویض و تعمیر انواع قطعات آن را داشته باشد. با توجه به حساسیت و پیچیدگی جلوبندی توصیه می کنیم قبل از ورود به این شغل کلیه مهارت های لازم را از طریق شرکت در دوره های مربوطه به دست آورید یا برای مدتی به عنوان کارآموزان نزد شاگردی استاد کار کنید.

    و شستشوی خودرو - بهترین شغل مربوط به خودرو کدام است؟ معرفی و بررسی 8 مورد از بهترین مشاغل خودرویی - تیونینگ

    کارواش و شستشوی خودرو

    یکی از ایده ها برای راه اندازی مشاغل خودرویی استفاده از ایده کارواش و شستشوی خودرو است. شما حتی می‌توانید در یک زمین خالی با ساختن یک سکو و خرید یک پمپ این شغل را راه اندازی کنید و یا در صورت لزوم از یک سیستم گرمایش برای آب گرم کمک بگیرید. این شغل مهارت کمی نیاز دارد و در عوض سرعت عمل بسیار مهم است.

    سرمایه لازم برای راه اندازی کارواش و محل شستشوی خودرو با توجه به اندازه و نوع متغیر است که در کمترین حالت می‌توان با مبلغی در حدود ۱۰ میلیون تومان آن را راه‌اندازی کرد. فقط کافی است که یک بار باران‌ببارد یا هوا آلوده باشد، بلافاصله شما مشتری کافی خواهید داشت.

    در این مطلب تلاش کردیم که همه گزینه های راه اندازی مشاغل خودرویی را بررسی کنیم تا شما با توجه به سرمایه و بودجه خود برای آنها اقدام کنید. حالا فقط کافی است در سطح بازار بچرخید و گزینه های مختلف را بررسی کنید.

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “بهترین شغل مربوط به خودرو کدام است؟ معرفی و بررسی 8 مورد از بهترین مشاغل خودرویی”
    1. ممنونم از مطالب خوبی که همیشه توی سایتتون قرار میدید. شغل من هم تولید تم تولد دخترانه و تم تولد پسرانه با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت ، عمده فروشی تم تولد و فروش عمده لوازم تولد با بهترین شرایط . شما هم عضوی از خانواده نامبروان تم شوید فقط کافیست به آدرس www.number1theme.ir مراجعه کنید .

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.