شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تعریف بازی چیست؟
    29 تیر 1400 - 16:18
    شناسه : 185968
    0

    متخصصین رشد کودک معتقدند در حالی که هر کودک از کودکان دیگر متفاوت است سرعت پیشرفت و آهنگ رشد متفاوتی دارد، با این حال مراحل مشخصی در رشد آنها وجود دارد که قابل پیش بینی هستند.

    پ
    پ

    کودکان 1 - تعریف بازی چیست؟ -

    تعریف بازی از نظر دکتر بریان ساتون اسمیت (۱۹۹۷) پیشرو در مورد رشد و بازی کودک این است: «اگر بازی کار کودک است، پس اسباب بازی ها مهمترین ابزار بازی (کار) هستند». انجمن اسباب بازی و سرگرمی بریتانیا (۲۰۰۳)، اسباب بازی را چنین تعریف می کند: «هر وسیله یا لوازمی که مشخصا برای استفاده در بازی کودکان زیر چهارده سال طراحی و در نظر گرفته شده باشد”.

     براساس قوانین این انجمن، اسباب بازی بایستی شرایط زیر را داشته باشد:

    • تمام اسباب بازی ها بایستی سالم باشند.
    • ساختار یک اسباب بازی نباید به شکلی باشد که باعث آسیب جسمانی کودک شود.
    • هر اجزایی از اسباب بازی که جداشدنی است، بایستی به قدر کافی بزرگ باشد که توسط کودک بلعیده یا قورت داده نشود.
    • اسباب بازی نبایستی آتشگیر و قابل احتراق باشد.
    • اسباب بازی نباید حاوی مواد شیمیایی خطرناک مانند سرب یا جیوه باشد.
    • اسباب بازی های الکتریکی نبایستی بیش از ۲۴ ولت برق داشته باشند.
    • اسباب بازی ها نباید دارای لبه ها و نوکهای تیز و برنده باشند.
    • اسباب بازی ها نباید دارای صدای بیش از ۸۵ دسیبل باشند.

    متخصصین رشد کودک معتقدند در حالی که هر کودک از کودکان دیگر متفاوت است سرعت پیشرفت و آهنگ رشد متفاوتی دارد، با این حال مراحل مشخصی در رشد آنها وجود دارد که قابل پیش بینی هستند. به عنوان مثال، کودکان معمولا در شش ماهگی می توانند بدون کمک بنشینند، و اولین گام ها را در سیزده ماهگی برمی دارند.

    این اطلاعات به سازندگان اسباب بازی ها کمک می کند که اسباب بازی ها را متناسب با گروه سنی کودکان طراحی کنند و اسباب بازی هایی که برای بازی کودکان سالم هستند، با برچسب هایی مشخص کنند و همچنین آن هایی را که برای کودکان سنین خاصی خطرناک هستند، معرفی کنند.

    در جامعه رقابتی ما، خرید اسباب بازی دخترانه برای کودکان خردسال که در واقع آن اسباب بازی ها برای کودکان بزرگ تر طراحی و در نظر گرفته شده است، خیلی شایع شده است. این کار عاقلانه نیست، به خاطر اینکه برچسب سن، اندیشمندانه و حسابگرانه و با در نظر گرفتن عوامل بسیاری از جمله مسائل ایمنی تعیین شده است.

    اگر کودک اسباب بازی هایی که خیلی پیشرفته است در اختیار داشته باشد، او ممکن است در بازی با آن ناکام شود و شکست بخورد یا سلامتی اش به خطر افتد. در جهت مقابل، وقتی اسباب بازی دخترانه با سن کودک تناسب داشته باشد، فرصتی برای کودک ایجاد می کند که موفقیت آمیز بازی کند و همین به او کمک می کند احساس غرور، سربلندی و افتخار کند و اعتماد به نفس او بیشتر شود. در مجموع، برچسب ها به خریداران کمک می کند برای انتخاب اسباب بازی مسیر کوتاهی را طی کنند.

    کودکان 2 - تعریف بازی چیست؟ -

    اسباب بازی خوب

    حافظه کودکان پر از افکار عاشقانه و صمیمانه درباره اسباب بازی های محبوب و دوست است. به هنگام انتخاب و خرید اسباب بازی کیدبی تویز، شما باید بدانید چه کسی و با چه شخصیتی از اسباب بازی استفاده خواهد کرد، چه جنسیتی دارد، در چه سنی قرار دارد و با رشد او در چه حدی است، علائق او چیست، چگونه ممکن است اسباب بازی را مورد استفاده قرار دهد، و محیط خانه ای که قرار است اسباب بازی در آنجا مورد استفاده قرار گیرد، در نظر داشته باشید.

    همه ما درباره کودکانی که اسباب بازی خیلی گران و با مارک جدیدی دریافت می کنند و آن را به کناری می گذارند و با یک جعبه بازی می کنند، چیزهایی شنیده ایم. خرید عروسک باربی اصل می تواند برای دختربچه ها بسیار هیجان برانگیز باشد.

    در حالی که بیشتر ما به جعبه ها به عنوان هدیه نگاه نمی کنیم، این به ما می گوید که چه نوع وسایلی می توانند برای بازی نوزادان و کودکان نوپا لذت بخش باشند. انواع بسیاری از اسباب بازی ها در فروشگاه اینترنتی اسباب بازی وجود دارد، حتی برای نوزادان بسیار کوچک چند مورد از سایت های خرید اسباب بازی آنلاین مانند: هپیلی، ماتی لوس، کیدبی تویز و دیجی کالا نامید.

    برای اینکه کودک بازی کند، شاد باشد، تجربه کند و بیشتر بیاموزد، همیشه لازم نیست که پول زیادی هزینه کنید. فقط به این نکته مهم توجه کنید که چه چیزی یک اسباب بازی دخترانه کیدبی تویز را برای یادگیری، لذت بخش و شاد کننده و مفید می سازد.

    چمئ نکته مفید در هنگام خرید اسباب بازی

    1. نخست اینکه یک اسباب بازی بایستی سالم و بی خطر باشد، مهم نیست که یک اسباب بازی چقدر جذاب باشد، اگر اسباب بازی خطرناک باشد و جان کودک را به خطر اندازد و اگر اسباب بازی یک فصل تابستان دوام نیاورد، ارزش خریدن ندارد. هر اسباب بازی با اشیایی که کودک با آن بازی می کند، باید این ویژگی مهم را داشته باشد، یعنی اینکه سالم و بی خطر باشد. اسباب بازی های با اجزای کوچک یا اجزائی که می توانند بشکنند یا شل شوند، برای کودکی که دوست دارد با دهانش به کاوش و اکتشاف بپردازد، می تواند خیلی خطرناک باشد.بسیاری ازاسباب بازی ها علاوه بر برچسب های مربوط به سن، برچسب های هشداردهنده دارند که بایستی به آنها توجه کرد. برچسب هایی مانند برای کودکان مناسب نیست، در واقع در برگیرنده هشدارهای ایمنی است.
    2.  نکته مهم دیگر، لذت بخش و خوشایند بودن اسباب بازی مانند عروسک باربی دخترانه است. اسباب بازی ها برای سرگرمی و تفریح ساخته می شوند، اگرچه نقش مهمی در رشد تربیتی و آموزشی، جسمان روانی و اجتماعی کودک دارند. چیزی که برای یک کودک به عنوان خصیصه است مهم است، لذت و تفریح بازی با آن است نه اینکه آن طرح اسباب بازی دخترانه kidbeetoys جدیدترین یا شیک یا حتی گران ترین اسباب بازی باشد. پس باید به خواسته و انتخاب کودک احترام گذاشت چرا که در حقیقت واقعی ترین و بهترین مشتری های اسباب بازی های کودکان هستند.
    3.  ویژگی دیگر اسباب بازی خوب، با دوام بودن است. اسباب بازی های بسیاری وجود دارند که لذت بخش و شادی آفرین هستند، اما ممکن است در دستان یک کودک خردسال بشکنند. به یاد داشته باشیم که خردسالان دوست دارند کشف کنند و گاهی اوقات اسباب بازی ها را می جوند، تکان می دهند، می کوبند یا پرتاب می کنند. اسباب بازی ها بایستی محکم باشند و در مقابل بازی یک کودک فعال دوام بیاورند. بنابراین، اسباب بازی های مستحکم و قابل شستشو، با ارزش تر هستند.
    4.  اسباب بازی های عالی آن هایی هستند که اجازه می دهند کودک اکتشاف کند، به فعالیت وادار شود، تقلید کند، بازی سمبولیک یا وانمودی انجام دهد، خلق کند، لذت و شادی به همراه داشته باشد و در عین حال باعث یادگیری و کسب مهارت های تازه شود. اسباب بازی هایی که به نظر سرگرم کننده می رسند اما کودک خردسال به مانند یک کاوشگر فقط می تواند به آن نگاه کند و نمی تواند تماسی با آن داشته باشد، چندان برای یادگیری مفید نیست، به خاطر اینکه به جای اینکه کودک را به یک شرکت کننده فعال تبدیل کند، باعث می شود کودک مشاهده گر منفعل باشد.

    کودکان 3 - تعریف بازی چیست؟ -

    سخن آخر

    جدا از ویژگی هایی که به آن اشاره شد باید به خاطر داشت که اوقات بازی لذت بخش الزوما همراه با اسباب بازی kidbeetoys نیست. رفتن بیرون از خانه، کشف چیزهای اطراف خانه، اشلی شلپ کردن در تشت آب، و کشف صداهای محیطی در شب هنگام با کمک همدیگر، چیزهای لذت بخشی هستند که والدین می توانند بدون توجه به انواع اسباب بازی پسرانه و دخترانه و وقتی که اسباب بازی های خاصی پیرامون کودک نیست، انجام دهند.

    فعالیت ها و بازی های بسیاری وجود دارند که والدین می توانند همراه با کودکشان انجام دهند و با آنها تعامل متقابل و لذت بخشی داشته باشند. شکلک درآوردن، دالی، قایم موشک، تقلید صداهای خنده دار، و بازی های تخیلی، همه بازی هایی هستند که مهارت های مهمی مانند علت و معلول، اجتماعی شدن و خلاقیت را به کودک می آموزند.

    آنچه مهم است این است که تمام اسباب بازی های دنیا نمی توانند با والدین مقایسه شوند، پس می توانیم بگوییم والدین مناسب ترین، محبوب ترین و مطلوب ترین اسباب بازی کودکشان هستند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.