شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • طرز تهیه مربا پوست پرتقال
    29 تیر 1400 - 16:01
    شناسه : 185969
    0

    مربای پوست پرتقال یکی ازخوش طعم ترین مرباها می باشدبخصوص اگر به همراه یک نان داغ میل شود بسیاردلچسب می باشد.

    پ
    پ

    پرتقال یکی از میوه‌های است که دارای خاصیت فوق العاد ه می باشد و ویتامین سی رادرخودبطورویژه دارا می باشد. میوه که مختص فصل سرد پاییز و زمستانی است وبه رنگ نارنجی زیبادیده میشود. مربای پوست پرتقال یکی ازخوش طعم ترین مرباها می باشدبخصوص اگر به همراه یک نان داغ میل شود بسیاردلچسب می باشد. پوست پرتقال جهت تولید مرباپوست پرتقال خیلی خوب است و بعضی اوقات اشخاص به علت تلخی پوست آن از تهیه کردن مربای آن پرهیز می‌کنند. ولی، امروز ما به شما آموزشی را می دهیم تا با تهیه کردن مربای پوست پرتقال، تلخی آن را گرفته واصلااحساسش نکنید و از صرف کردن آن احساس خوبی داشته باشید.

    به علاوه ی تهیه ی مربا می شود خلال پرتقال را در خیلی از غذاها مورداستفاده قراردهید. مثلا :شیرین پلو،قیمه نثار ، مرصع پلو ، و بعضی اوقات هم تحت عنوان تزیین در منزل و انواعی ازدسرها می تواند کاربرد داشته باشد.

    image 963dd841048d69510ff72ba3d195bd3742bd1c8a - طرز تهیه مربا پوست پرتقال -

    طرز تهیه خلال پوست پرتقال و گرفتن تلخی آن

    حال شما 4 عدد پرتقال متوسط فراهم کنید و آنها را خوب شست وشودهید و پوست آن را جداکنید. پوست‌های گرفته شده را درون ظرف آبی بگذارید و طی مدت 2 ساعت اجازه دهید درون آب بماند. درنظرداشته باشید آبی که مورداستفاده قرارمی دهید آب گرم نباشد(بطورحتمی از آب سرد استفاده کنید). پس از 2 ساعت پوست‌ها را درون یک صافی آبکش نمائید. پس از آن بوسیله یک چاقوی بسیارتیز بخش های سفید پرتقال را جدا کنید. سپس بخش نارنجی رنگ پرتقال را بر روی تخته به شکل نازک و باریک برش دهید. یک قابلمه را حاضر کنید و درون آن مقداری آب بریزید وقتی که آب به نقطه جوش رسید به میزان 7 دقیقه خلال ها را جوشانده و سپس آن را صاف کنید ، درتلاش باشیدکه این کاررا3مرتبه انجام بدهید.

    مواد لازم مربای پوست پرتقال:

    1. خلال چارعددپوست پرتقال
    2. 500گرم شکر
    3. 500 گرم آب
    4. دوقاشق مربا خوری آب لیموی تازه

    طرز تهیه مربای پوست پرتقال:

    جهت تهیه ی مربای پوست پرتقال،ابتدا تلخی پرتقال را به طریقه ای که در بالا به شماعزیزان آموزش دادیم ازبین ببرید. به این شکل که پوست خلال ها را کمه کم سه بار ودر هر بار پنج تاشش دقیقه خوب بجوشانید و سپس آن را از صافی عبور دهید.یک قابلمه را کناربگذارید سپس شکر را درون آن بریزید. کمی آب برروی آن بریزید و بگذاریدبرروی شعله به نقطه جوش برسد. سپس پوست خلال ها را با شکر جوش آمده ترکیب کنید و اجازه دهید تا قوام بیاید.

    منبع: Best Jams You Should Try At least Once

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.