×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر

خیانت طلاق - کرونا طلاق را متوقف کرد و باعث افزایش ازدواج شد -

به گزارش «بامردم» به نقل از ایرنا: مدیر کل آموزش سازمان تبلیغات اسلامی معتقد است اگرچه کرونا باعث تغییر سبک زندگی و مشکلات فراوانی شده ولی از طرف دیگر برخی فرصت ها را ایجاد کرده است. مثلا باعث کاهش هزینه های ازدواج شده و آمار ازدواج در برخی استان‌ها افزایش یافته است.

حجت الاسلام مهدی متقی فر با ارائه گزارشی از عملکرد آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: کارگروه ترویج ازدواج و کاهش طلاق در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور نمایندگانی از سازمان تبلیغات اسلامی، نهاد رهبری در دانشگاه ها، قوه قضاییه، بهزیستی و وزارت بهداشت تشکیل شده و وظیفه اصلی این کارگروه که پنج سال پیش شکل گرفته، ترویج ازدواج و کاهش طلاق است.

وی افزود: یکی از اقدامات این کارگروه تصویب شش ساعته شدن آموزش های هنگام ازدواج است که از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شد و امروز زوجین قبل از ازدواج باید شش ساعت آموزش ببینند که دو ساعت مربوط به اخلاق و احکام، دو ساعت بحث حقوق و روان شناسی و دو ساعت نیز مربوط به مسائل بهداشتی است.
عضو کارگروه ترویج ازدواج و کاهش طلاق افزود: دومین دستاورد این کارگروه تولید منابع محتوایی برای این کلاس های آموزشی بوده که با موفقیت انجام و در کشور منتشر شده است. البته سازمان تبلیغات اسلامی طرح های مختلفی در عرصه کاهش طلاق و ترویج ازدواج دارد که از ترویج ازدواج آسان گرفته تا قرار دادن مشاور در مساجد برای کاهش اختلافات و طلاق بوده است.

متقی فر اضافه کرد: اقدامات آموزشی برای اقشار تاثیرگذار مانند تربیت فرزند، بحث خانواده، ازدواج و مهارت های زندگی جزیی از این آموزش هاست. همچنین مربیان اخلاق و احکام از سوی سازمان تبلیغات اسلامی برای آموزش های هنگام ازدواج در سطح کشور اعزام می شوند که این مربیان از میان مبلغان برتر و شاخص در استان ها انتخاب شدند.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و محدود شدن آموزش های حضوری گفت: پس از برگزاری این دوره ها یک نظرسنجی از زوجین شرکت کننده در اواخر سال ۹۸ و اوایل ۹۹ صورت گرفت که میانگین امتیازات در همه عرصه ها از ۹۰ درصد به بالا بود و ما با این نظرسنجی ها انگیزه گرفتیم تا قالب کار را گسترش دهیم و فضای آن را متحول کنیم که به دلیل کرونا این کار دچار آسیب شد و برخی دوره ها را به صورت مجازی برگزار می کنیم.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: البته برنامه ما ارتباط با زوجین تا پنج سال است و تلفن این افراد ثبت می شود و با برگزاری همایش ها در استان نیز پشتیبانی می شوند. طبق بررسی های صورت گرفته از زمانی که این طرح در استان فارس آغاز شده درحدود چهار تا پنج درصد آمار طلاق کاهش پیدا کرده و این نشان دهنده آن است که اگر این طرح ادامه پیدا کند نتایج خوبی خواهد داشت.

آمار ازدواج و طلاق پس از کرونا

وی افزود: در ایام کرونا و طی یک سال و نیم گذشته آمار طلاق پایین آمده یا به عبارتی متوقف شده و آمار ازدواج بالا رفته است. سال ۹۹ در برخی از استان ها حدود ۲۰ درصد رشد ازدواج داشتیم و زمانی که به صورت میدانی ریشه یابی کردیم متوجه شدیم که به دلیل کم شدن تجملات عروسی ها و کاهش هزینه های ازدواج بوده است.

متقی فر اضافه کرد: به عبارت دیگر بسیاری از جوانان از فرصت کرونا برای ازدواج استفاده کردند. مثلا در استان قم ۱۶درصد رشد ازدواج داشتیم و این نشان می دهد که اگر به فرهنگ قبلی ایرانی و اسلامی خود برگردیم و از تجملات بکاهیم به طور قطع آمار ازدواج بالا می رود و جوانان برای ازدواج رغبت پیدا می کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.