×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر

کابینت مهم‌ترین بخش آشپزخانه است که به راحتی دکوراسیون یک آشپزخانه را تشکیل می‌دهد. یراق آلات و تجهیزات کابینت نقش اساسی در زیبایی و همچنین کاربرد کابینت آشپزخانه دارد. امروزه پیشرفت تکنولوژی باعث تولید انواع جدید یراق آلات کابینت و هوشمند شدن آنها شده که باعث می‌شود جنس راحت‌تر و محکم‌تری داشته باشند. البته شما باید در انتخاب یراق آلات مناسب دقت کافی داشته باشید که بهترین استفاده را از آن داشته باشید. همانطور که گفتیم انواع یراق آلات کابینت بسیار متفاوت است و شامل ریل کشو کابینت، جک کابینت، لولا درب کابینت و … اشاره کرد که در کابینت ضروری هستند. آنچه که در انتخاب یراق آلات کابینت مهم است کیفیت و عملکرد آن است. در ادامه با آریا یراق همراه باشید تا به طور مفصل به یراق آلات کابینت بپردازیم.

یراق آلات کابینت چیست؟

در واقع یراق آلات کابینت دو وظیفه خاص بر عهده دارند:

  • وظیفه اولی که برای آنها تعریف شده است، کاربرد آن است که به معنی باز شدن کشوها، باز و بسته شدن درب کابینت یا استفاده از فضای داخلی آن است.
  • وظیفه دومی که برای این تجهیزات تعریف شده است، زیبایی بخشیدن به کابینت‌ها و کمدها با استفاده از دستگیره و ریل‌های زیبا و سهولت در استفاده از کابینت است. مثلا کاهش سر و صدا و روان شدن حرکت این ابزارها وظیفه دوم این محصولات است.

زمانی که می‌خواهید بهترین نوع یراق آلات را انتخاب کنید، نباید تنها جنبه زیبایی آن را بررسی کنید و بهتر است دوام و کیفیت ساخت آن را در اولویت قرار دهید. انتخاب یک دستگیره کابینت زیبا که کارایی مناسبی ندارد، اصلا خوب نیست؛ مثلا اگر در هنگام باز و بسته کردن کشوها و درها سر و صدا ایجاد شود یا اینکه بشکند، خرید آن بی‌فایده است. همچنین جنس یراق آلات باید با خود کابینت هماهنگ باشد و رنگ و طرح آن نیز اهمیت بالایی دارد. نصب این تجهیزات باید به درستی صورت بگیرد تا بهترین کارایی آنها دیده شود. استاندارد کُلی نصب یراق آلات مختلف کابینت ثابت است و این تجهیزات مطابق با سبکی که در آن قرار گرفته‌اند باید چیده شوند.

بیشتر بخوانید: قفل هوشمند آریا یراق

101426 peb6v4 - انواع یراق‌آلات کابینت و راهنمای خرید آنها -

انواع یراق آلات کابینت

یراق آلات کابینت شامل تجهیزات مختلفی می‌شوند اما ما در این بخش تنها به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم. در ادامه به بررسی انواع جک کابینت، ریل کشو کابینت، دستگیره درب کابینت و لولا درب کابینت می‌پردازیم. با آریا یراق همراه باشید.

انواع جک کابینت

یکی از قطعات مهم کابینت‌ها جک است که باعث باز یا بسته شدن پیستونی بعضی از درب‌های کابینت می‌شود. مثلا درب آبچکان کابینت معمولا به صورت بالاباز شو و از طریق جک کابینت باز و بسته می‌شود. انواع مختلفی از جک در بازار عرضه شده است که هر کدام کاربردها و مزایای خاص خود را دارند. همچنین جنس این جک‌ها ممکن است متفاوت باشد که البته بهترین جنس آنها از فولاد ضد زنگ، برنج و پلاستیک است. انواع جک کابینت شامل پمپی، جک کابینت اتوبوسی، و جک بازویی هستند که در فروشگاه‌های یراق آلات ارائه می‌شوند.

جک کابینت پمپی

جک کابینت پمپی یا گازی یک نوع پرطرفدار و کاربردی برای باز و بسته شدن درب کابینت است که وزن بالایی را نیز تحمل می‌کنند. البته شما در هنگام خرید باید به وزنی که جک می‌تواند تحمل کند توجه کنید؛ به طوری که اگر تحمل جک بیشتر از مقدار مورد نیاز باشد، درب با شدت زیادی باز می‌شود و اگر تحمل آن کم باشد، جک توانایی باز نگه داشتن آن را ندارد. در این نوع جک هیچ کنترل و قدرتی برای بسته شدن درب وجود ندارد و خود کاربر باید آن را ببندد. به صرفه‌ترین و با کیفیت‌ترین انواع جک کابینت پامپی در سایت یراق آلات آریا یراق به فروش می‌رسد.

جک کابینت اتوبوسی

جک کابینت اتوبوسی نوعی از یراق آلات است که مانند درب کابین اتوبوس، درب کابینت را به بالا حرکت می‌دهد. این نوع جک در انواع آرام‌بند و معمولی ارائه می‌شوند و نمونه آرام‌بند آنها کاربردی‌تر است. مزیت جک اتوبوسی یا آسانسوری این است که درب به صورت لولایی باز نمی‌شود و احتمال برخورد سر کاربر با درب وجود ندارد.

انواع ریل کشو کابینت

ریل کشو کابینت یکی دیگر از یراق‌ آلات مهم آشپزخانه است که تاثیر زیادی بر راحتی کاربران دارد. امروزه با توجه به پیشرفت صنایع و متدهای جدید تولیدی، انواع ریل کشو برای کاربردهای مختلف تولید می‌شود که رو به هوشمند شدن حرکت می‌کنند. انواع ریل کشو شامل ریل ساده، ریل کشو بدنه دار، ریل مخفی کشو و ریل تبدیل به میز هستند.

ریل ساده کشو

ریل ساده به دو نوع ریل ساچمه‌ای و ریل سفید اطلاق می‌شود که شبیه هستند اما تفاوت‌هایی نیز دارند. ریل سفید به آن دسته از ریل‌هایی گفته می‌شود که با استفاده از یک قرقره موجب حرکت کشو می‌شوند. این نوع ریل تنها برای کشوهای سبک کاربرد دارد. ریل ساچمه‌ای تنوع سایز، حرکت روان، قابلیت بیشتر باز شدن و استحکام بالایی دارد که باعث شده امروزه بیشتر از این ریل ساده استفاده شود. این ریل‌های ساچمه‌ای نیز در دو نوع آرام‌بند و معمولی تولید می‌شوند.

ریل کشو بدنه دار

یکی از بهترین و کاربردی‌ترین یراق آلات آشپزخانه همین ریل کشو بدنه دار است که نیاز به ساخت ریل جداگانه را رفع کرده است. این ریل‌ها هم به صورت ریل و هم به صورت بدنه عمل می‌کنند و تحمل وزن بالایی دارند. حرکت روان و هزینه پایین این ریل‌ها بسیار قابل توجه است.

ریل مخفی کشو

اگر بیشتر از هر چیز به زیبایی و ظریف‌ بودن کابینت خود توجه می‌کنید این ریل‌ها به عنوان یکی از یراق‌آلات مورد علاقه شما به حساب می‌آیند. این ریل‌ها در زیر باکس کشو نصب می‌شوند و از دید مخفی‌اند؛ بنابراین در هنگام باز شدن دیده نمی شوند و کشوهای کابینت شما را خاص‌تر می‌کنند. ریل مخفی کشو از نوع آرام‌بند و مگنتی وجود دارد که شما باید طبق سلیقه خودتان آنها را انتخاب کنید.

ریل تبدیل میز

ریل تبدیل میز مخصوص نوع خاصی از میزهای جادویی است که باعث می‌شود به حجم میز اضافه شود. در آشپزخانه‌های مدرن بسیار دیده شده که از این ریل‌ها استفاده کنند تا ویژگی‌های زیبایی شناسی منحصر به فردی را به آشپزخانه اضافه کنند.

انواع دستگیره درب کابینت

دستگیره درب کابینت اغلب از جنس زاماک است که در دو نوع تک پیچ و دو پیچ وجود دارد. تنوع رنگ این دستگیره‌ها بسیار بالاست و شما می‌توانید نمونه هم رنگ یا متضاد کابینت خود را تهیه کنید. نکته مهم در نصب انواع دستگیره درب این است که باید به فاصله پیچ‌ها و محل نصب دستگیره توجه کنید.

101426 3msr12 - انواع یراق‌آلات کابینت و راهنمای خرید آنها -

انواع لولا درب

برای باز شدن اکثر درب‌های کابینت از یراق آلات خاصی استفاده می‌شود که لولا گازور زاویه دار نامیده می‌شوند. اگر بخواهید درب کابینت خود را بیشتر از ۹۰ درجه باز کنید، احتمالا به این محصولات احتیاج دارید. این لولاها در انواع مختلفی ساخته می‌شوند که هر کدام تا حد خاصی باز می‌شوند.

101426 rubxci - انواع یراق‌آلات کابینت و راهنمای خرید آنها -

بهترین یراق آلات کابینت را از کجا تهیه کنیم؟

بهترین فروشگاه اینترنتی یراق آلات کابینت در ایران فروشگاه آریا یراق است که با ارائه محصولات متنوع و به صرفه خود رضایت حداکثری مشتریان را به دست می‌آورد. ما از شما عزیزان دعوت می‌کنیم تا با بررسی سایت htnprime.com، از محصولات مختلف این شرکت بازدید فرمایید. به شما اطمینان می‌دهیم که شما می‌توانید با کیفیت‌ترین محصولات را از آریا یراق تهیه کنید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.